کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد:

واگذاری اراضی ملی برای قبرستان در یاسوج ممنوع شد / تعقیب کیفری مدیران

25 آذر 1399 ساعت 16:24

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران اجازه هیچ گونه مکاتبه‌ای برای واگذاری انفال برای احداث قبرستان را ندارند.


 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران اجازه هیچ گونه مکاتبه‌ای برای واگذاری انفال برای احداث قبرستان را ندارند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت واگذاری هرگونه زمین در اراضی ملی ،منابع طبیعی و محیط زیست برای احداث قبرستان را ممنوع اعلام کرد.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برخورد قانونی با مدیران متخلف در این زمینه، اظهار کرد: واگذاری اراضی ملی و محیط زیست و انفال جهت اختصاص به قبرستان و آرامستان ممنوع بوده و از مصادیق تصرف و تخریب اراضی ملی و تضییع حقوق بیت المال محسوب و با مدیران برخورد شدید خواهد شد.
ملک حسینی درخصوص انجام عملیات تعیین حدود آرامستان ها گفت: امسال آرامستان‌هایی که سنوات گذشته، بدون در نظر گرفتن حقوق عامه و حتی سلامتی مردم به علت قرار گرفتن در اراضی ملی، و بالادست منابع آب در شمال شهر، در میان فضای جنگل و اراضی ملی واگذار شده‌اند، وفق مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال تحدید حدود شده و از این بعد هر گونه واگذاری ممنوع است.

  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: در دستورالعملی به کلیه مدیران دولتی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، اوقاف و سازمان تبلیغات اعلام گردیده که به هیچ وجه، حق نامه نگاری یا واگذاری اراضی ملی جهت آرامستان را ندارند و در صورت اقدام، این کار آنها مصداق جرائم علیه انفال محسوب گردیده  و برای آنها تعقیب کیفری را به دنبال خواهد داشت.
این مقام قضایی با اشاره به این که موضوع تعیین حدود آرامستان‌ها که حسب دستور رئیس کل محترم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است و ادامه خواهد یافت، افزود: کسانی که خارج از تحدید حدود آرامستان‌ها، به ویژه اقارب  درجه اول مؤثر در تدفین، مبادرت به دفن اموات نمایند، تحت عنوان تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل پرونده گردیده و بازداشت خواهند شد.
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اظهار اینکه موضوع ساماندهی آرامستان بزرگ شهر یاسوج از سوی ادارات متولی در حال پیگیری است، بیان داشت: تا آن زمان اگر افراد به آرامستان جدیدی نیاز داشتند، قطعاً در کنار احترام به این حق، دست اندازی به اراضی ملی پذیرفتنی نیست و خود می‌توانند با خرید زمین، رفع معارضات زیست محیطی و اخذ مجوزهای لازم، مبادرت به دفن اموات خود در آرامستان نمایند و بخشش از اراضی ملی اصلاً پذیرفتنی نیست.


کد مطلب: 428564

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428564/واگذاری-اراضی-ملی-قبرستان-یاسوج-ممنوع-تعقیب-کیفری-مدیران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1