تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۲۸۳۴۶

بازدید نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از حوزه علمیه خواهران گچساران

۰
بازدید نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از حوزه علمیه خواهران گچساران
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در تلاش است تا مسیر زنان را به سمت اهداف خود تغییر دهد.
به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی امروز (سه شنبه 18 آذر ماه 99) در بازدید از حوزه علمیه خواهران گچساران اظهار داشت: در این دنیای بزرگی که خدا آفریده است دنیای پیچیده و سختی است اما خداوند خودش مدیریت می‌کند و یک هدایت را بر عهده انسان گذاشته است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خداوند انسان‌هایی را بر می‌گزیند تا متولی امر هدایت شوند و بعد از انبیا و اولیا حوزه‌های علمیه این مسوولیت را بر عهده دارند.
آیت‌الله حسینی گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است حوزه‌های علمیه خواهران کارهای بزرگی در جامعه و مدارس انجام می‌دهند و نشان داده‌اند تأثیر بسزایی در جامعه داشته‌اند.
وی گفت: بدانید انسان‌های بزرگ در دامان مادران بزرگ تربیت شده‌اند مثل حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و اینها کسانی هستند که دنیا را متوحل کرده‌اند و اینها تربیت یافتگان مادران حوزوی هستند.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: دشمن در تلاش هست و بدانید مادران و خواهران ما مورد هدف اصلی دشمن هستند تا مسیر را تغییر دهد و در مقابل تلاش‌های دشمن بزرگان ما در حال تلاش و فعالیت هستند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428346-1.png
وی در ادامه گفت: مسوولین باید از حوزه‌های علمیه حمایت کنند و باید تلاش کرد مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران کم شود. تاکنون کمک‌های مالی از طرف دولت مقدور نشده است اما ما باید کمک کنیم تا اساتید و مدرسان دلگرم بشوند و بمانند.
حسینی تصریح کرد: این حوزه بنام بی‌بی حکیمه (ع) است و مکانی است که از نقاط مختلف و کشورهای همسایه برای زیارت به این شهر می‌آیند و طبیعی است ما نیز باید تلاش کنیم که خروجی خوبی از حوزه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار شما خواهران در حوزه علمیه سخت اما شیرین است چرا که زندگی طلبگی زندگی شیرینی است و بدانید شما سربازان حضرت هستید و بدانید ما کاری بالاتر از تربیت انسانی نداریم.
حسینی افزود: باید بدانیم در کنار رشد علم باید اخلاق و معنویت نیز رشد کند و گر نه به مشکل خواهیم خورد و لذا اولویت کار در آموزش انسان‌ها آموزش اخلاق و معنویت و علوم انسانی است.

تحصیل 128 طلبه در حوزه علمیه خواهران گچساران
اکبری  مدیر حوزه علمیه خواهران گچساران در این بازدید، اظهار داشت: این حوزه 128 طلبه دارد که 94 نفر از آنها در سطح 2 هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران گچساران ادامه داد: اکثر طلبه‌های حوزه علمیه خواهران گچساران ساکن گچساران و متأهل هستند و بیش از 16 نفر اساتید نخبه در اینجا مشغول تدریس هستند.
اکبری گفت: 18 نفراز طلاب در شهرهای دیگر مشغول ادامه تحصیل در سطح سه هستند و این عزیزان بانی کارهای خیر شده‌اند و خانه‌های آنها هم به بیت‌الزهرا (س) تبدیل شده است.
وی ادامه داد: خواهران حوزه علمیه نقش ویژه‌ای در ایام کرونا داشتند که حتی در خاکسپاری نیز فعالیت داشته‌اند.
اکبری از آموزش قرآن به صورت تلفنی و مجازی، مشاوره تحصیلی به نمونه‌هایی از فعالیت طلبه‌های خواهر نام برد و گفت: در ایام ماه محرم و صفر و کرونا برنامه هر محله یک روضه در حال برگزاری بود.
وی در ادامه تصریح کرد: خواهران ما در بحث‌های پژوهشی در حال فعالیت هستند به گونه‌ای که یکی از خواهران ما 25 مقاله نوشته است و کتابش نیز به چاپ رسیده است.
اکبری شروع فعالیت حوزه علمیه خواهران را از سال 91 دانست و گفت: بعد از ساخت این ساختمان در این مکان فعالیت را ادامه می‌دهیم.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428346-2.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1