کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا:

برای تهیه واکسن مطمئن و تضمین شده، تلاش می کنیم

18 آذر 1399 ساعت 21:25

جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد.


جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، مسوول کمیته بهداشتی و درمانی در این جلسه گزارشی در 2 محور درباره تاثیر مثبت غربالگری های گسترده اخیر با به کارگیری کیت های تشخیص سریع و افزایش تولید این نوع کیت و نیز مراحل پیشرفت ساخت واکسن در داخل و راه های تامین و تهیه واکسن از خارج از کشور ارائه کرد.
رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده، گفت: ستاد ملی برای مهار کرونا تلاش های خود را با دو اولویت هدف گذاری کرده است. اولویت نخست، اجرای پروتکل ها و مراقبت های اجرایی در غربالگری و فاصله گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده ترین راه است که علائم مثبت آن را در کنترل موج جدید شاهد بودیم.
 روحانی اولویت دوم را تامین و تهیه واکسن دانست و افزود: مقدمات و مسیر ساخت این واکسن با اتکا به توانایی دانشمندان و مراکز تخصصی داخلی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج از کشور نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به مانع تراشی های دولت ترامپ در تامین نیازهای ضروری مردم از جمله واکسن اظهارداشت: این رفتار غیرقانونی و ضد بشری دولت ترامپ به عنوان یک اقدام ننگین در ذهن و خاطر جهانیان خواهد ماند.
رئیس جمهور تاکید کرد: همانگونه که توانستیم جنگ اقتصادی را مهار کنیم، از این مانع نیز عبور خواهیم کرد و لذا مردم باید بدانند همه دستگاه ها و بخش های مختلف در دولت، برای تهیه واکسن مطمئن و تضمین شده، تلاش خواهند کرد.
در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در خصوص نحوه اجرای محدودیت ها و طرح جامع و تاثیرات آن گزارشی ارائه داد.
مذاکره وزارت بهداشت برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

رئیس جمهور با تاکید بر نتایج حاصل شده از اجرای این مرحله از محدودیت ها گفت: تبدیل وضعیت شهرهای قرمز به نارنجی در اثر مراعات مردم و مراقبت های انجام گرفته جای خرسندی دارد اما باید نسبت به برخی شهرها با وضعیت نارنجی که شکننده و لب مرز است مراقبت شود تا مجددا ناگزیر نشویم محدودیت های شدید وضع کنیم که به کسب و کارها و سلامت مردم آسیب وارد شود.
روحانی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا از قرارگاه عملیاتی خواست که با تمهیدات ویژه و اتخاذ برنامه های موثر نسبت به نگرانی های موجود در خصوص احتمال شیوع بیماری در اثر گردهمایی و دورهمی های خانوادگی در این شب، اقدامات موثر را انجام دهد.
مهمترین تصمیمات جلسه امروز، تلاش برای تهیه هر چه سریع‌تر واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و توزیع آن بر اساس اولویت‌ها در کشور و نیز تمرکز جدی‌تر بر تولید واکسن در داخل کشور بنا بر تاکید رئیس جمهور بود.
در این جلسه همچنین مقرر شد ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 4 بامداد در همه شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی الزامی شود.
حاضران در جلسه با قدردانی از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خارج شدن 126 شهر از مجموع 160 شهر دارای وضعیت قرمز و تبدیل وضعیت آنها به نارنجی تاکید کردند که اجرای پروتکل‌های بهداشتی با توجه به در پیش بودن فصل زمستان بیشتر از گذشته ضرورت دارد و مردم باید از دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی به ویژه در شب‌هایی مثل شب یلدا پرهیز کنند.


کد مطلب: 428334

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428334/تهیه-واکسن-مطمئن-تضمین-شده-تلاش-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1