کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

از مدیرعامل حلقه به گوش تا مدیر دوران طلایی

14 آذر 1399 ساعت 0:09

می‌دانید سرقت بیش از پنج کیلومتر لوله هشت اینچ انتقال نفت، از زمان دارسی تا کنون در شرکت نفت گچساران، حتی در مناطق نفت خیز جنوب، حتی در شرکت ملی نفت، حتی در وزارت نفت، حتی در کشور و حتی در دنیا بی سابقه است؟ می دانید حتی سابقه سرقت پانصد متر از چنین لوله‌ای وجود ندارد؟


بعد از انتشار مطلبی با عنوان «آقای هوشنگ صیدالی آزاده باشید» به قلم سید محمد قاضی‌نیا، افرادی به نقد نویسنده مطلب پرداختند و نوشته بودند که صیدالی مقابل هیچ قدرتی کرنش نکرده و نخواهند کرد. و همچنین قاضی‌نیا را روشنفکر نما خطاب کرده بودند و گفته بودند، چرا وضعیت گچساران به اینجا ختم شده است؟ در ادامه سید ابراهیم موسوی پژوهشگر و دانشجوی دکتری نفت پاسخی به این افراد داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
در پاسخی که به زعم خودتان به آقای قاضی نیا دادید، با بکار بردن الفاظ و اهانت‌ها شخصیتتان را خوب معرفی کردید و نشان دادید بشدت از اینکه فقط برخی از واقعیت‌ها در مورد مدیر عامل حلقه به گوش و عصبانی این روزها مطرح شده، از کوره در رفته‌اید و پاسخ مستند و قانع کننده‌ای ندارید.
لذا در آن بخش از توهین‌ها، بی ادبی‌ها و شعارهای پوچ وقت خود و مخاطبین را صرف نکرده و ارزش قلم را پاس می‌دارم و فقط به این نکات اشاره می‌کنم شما که از ابتدایی‌ترین اصول مهندسی نفت و گاز در صنایع بالادستی و پایین دستی و تخصص آگاهی ندارید کسی مجبورتان نکرده به خاطر خوشایندی مدیران ماشین امضا و اربابان آنها که دکترای کلاس درس نرفته هستند قلم و کاغذ برادرید و هر چه می‌خواهید بگوید٬ شما هنوز نمی‌دانید که آقای زنگنه تخصصش مهندسی نفت یا رشته‌های مرتبط نیست و مهندس عمران است که مثل اختاپوس با سیاست زدگی جناحی به مجموعه عظیم نفت چنگ انداخته و تحمیل شده و ایشان اصلاً تخصصی نیست و جملات و بیاناتتان که ناشی از عدم آگاهی و سرشار از احساس، شرم آور است و اما موضوع دیگر اینکه آقای سید محمد قاضی نیا از سال ۸۹ مدرس دانشگاه‌های شهرستان بوده و دارای تخصص هاییست که چون شخصیتی بزرگنما نداشته امثال شما و مدیرتان کمتر از شخصیت وی و خانواده وی که همگی نخبه هستند اطلاع دارید. همین را بدانید که دانشجویان ایشان در مقاطع ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند و دارای مقالات بسیار و چندین کتب و سوابق پژوهشی درخشان بوده و چندسال هم در بخش فناوری اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران از خدمات و تخصص ایشان همه فرهنگیان اطلاع کامل و کافی دارند٬ پس باید بدانید محقق و مهندس it و کامپیوتر و مقابله با رانت و فساد و تبعیض و انتقاد از عملکرد مدیران ماشین امضا ربطی به پژوهش و تحقیق در مورد انرژیهای پاک یا نو ندارد.
 

        https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428011-2.jpg

 شما به جای انتقاد از عملکرد مدیری حلقه به گوش و حمایت از دوران سیاه ایشان که تصمیماتش خروجی پستوها و مجالس زنانه است، به مدیری حمله ور شدید که قطعاً باید ایشان را مدیر دوران طلایی نفت نامید. مدیری که رئیس و مدیرِ مدیر حلقه به گوش فعلی بوده و روزی دستشان را گرفته و سبب رشد و قرار گرفتن ایشان در مسیر پیشرفت شدند ولی امروز اینگونه نمکدان می‌شکنید، مدیری که برای اولین بار و بر خلاف مدیران بعد از خودشان، در سطح وسیع نسبت به شفاف سازی تمام موارد اقدام نموده و با شرح عملکرد دوران خود، مقایسه کارشناسی با دوران بعدی و نقدهای مستندشان تاکنون از سوی طرف یا طرف‌های مخاطبشان بدون پاسخ مانده‌اند.
 از بحث متخصصین فرمودید. با توجه به گفته‌هایتان می‌دانم و دریافته‌ام از تخصص در نفت چیزی نمی‌دانید آیا می دانید که تنها دوره‌ای که پست‌ها توسط افراد متخصص هم از نظر مدرک علمی و هم از نظر تجربه اداره می‌شدند آن دوران بوده است؟ به عنوان مثال رئیس فضای سبز کارشناس کشاورزی، رئیس ترابری مهندسی صنایع، رئیس اداره تعمیرات خط لوله مهندسی مکانیک، مدیر مهندسی و ساختمان مهندس مکانیک با تجربه، مدیر منابع انسانی ارشدترین فرد بر اساس ارشدیت و با سابقه قبلی در آن مجموعه، رئیس اداره حقوق فردی باتجربه، مدرک مرتبط و سابقه درخشان بوده‌اند، ولی بعد از ایشان ببینید به چه سرنوشتی دچار شدند. انتصاباتی که در آن دوران بر اساس شایستگی انجام شدند، بعد از ایشان فقط بر اساس برادر یا برادر خانم این یکی و آن یکی یا میزان هزینه و هیاهو در انتخابان انجام شدند. جهت اطلاعات بیشتر شرح مفصل این مطلب را در نقد دوم مدیر دوران طلایی بخوانید (کلیک کنید) تا فقط بدون دلیل نگویید بی عدالتی در نفت بیداد می‌کرد. مشخصاً می دانید که مدیران اسبق و سابق منابع انسانی، مدیر مهندسی و ساختمان، رئیس دفتر مدیرعامل، رییس ترابری، رئیس قبلی کمیسیون مناقصات و ... تنها دلیل انتصابشان نسبت نسبی یا سببی با نماینده و اطرافیان و لیدرهایش بوده است. اینقدر اوضاع خراب بود که افتضاح انتصاب مدیر اسبق منابع انسانی به برنامه حالا خورشید در شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی کشیده شد و مدیر سابق منابع انسانی هم بدلیل تخلفات برکنار شد و الان مدیر عامل حلقه به گوشتان هر روز او را برای سمتی معرفی می‌کند و مورد تأیید قرار نمی‌گیرد. اخیراً هم رییس دفتر مدیر عامل بواسطه نسبت نزدیک با نماینده معزول شبانه ارتقا یافته و سمت ۱۷ برنامه ریزی امور فنی را بدون یکروز تجربه و درحضور چندین انسان فرهیخته تصاحب کرد!! می‌دانید به دلیل عدم پایبندی به شایسته سالاری رئیس امور حقوقی و قرار دادها فقط بخاطر رابطه سببی با مدیر عامل حلقه به گوش، شصت ماه سرپرست بود تا بتواند فقط به حداقل رتبه سازمانی برسد؟ در حالیکه حداکثر مدت سرپرستی شش ماه است. این در تاریخ نفت بی سابقه است.  هیچ می‌دانید بدلیل عدم رعایت شایسته سالاری همین الان مدیر منابع انسانی، رئیس روابط عمومی، رئیس آموزش و رئیس ترابری هیچ کدام رو سمت‌های نامبرده نیستند؟ فاجعه مدیریتی از این بالاتر؟
از جذب نیرو گفته‌اید! قبل از هر چیز نقد مفصل، مستند و مستدل جذب که بیست و سه صفحه سند پیوست دارد، را بخوانید(کلیک کنید)
        https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428011-3.jpg

ولی چون به جای اینکه شما به مردم توضیح دهید که در این هشت سال چه افرادی جذب شده‌اند، سؤال کرده‌اید، عرض می‌کنم فقط صد چهل نفر در حراست منجمله فرزند مدیر متخلف و معزول سابق منابع انسانی بدون هیچ فرآیند و آزمونی جذب شدند. بارها اعلام شده است که اگر شما و همانهایی که دور هم نشستید و این مطالب غیر مستند، توهین آمیز و پوچ را نوشتید، شهامت دارید لیست کامل افرادی که در ده سال گذشته (از ابتدای دوره طلایی تا دوره سیاه کنونی) جذب شده‌اند با مشخصات کامل، تاریخ و نحوه جذب آنها اعلام نمایید تا مشخص شود در دوران طلایی چند درصد از طریق آزمون جذب شدند و در دوران سیاه چند درصد! جالب است بدانید همفکران شما تمامی موارد مربوط به جذب در دوران طلایی را به سازمان‌های نظارتی تحویل دادند که علی رغم تلاش ناجوانمردانه و غیرمنصفانه، پس از دو سال بررسی و طی فرآیندهای قضایی بالاخره بر عملکرد مدیر دوران طلایی صحه گذاشته شد و دو مدیر عامل بعد از ایشان هر کدام به هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شدند که سند افتخار مدیر دوران طلایی را پیوست می‌کنم تا دیگر دم برنیاورید ولی سند محکومیت آن دو مدیر را فقط بدلایل حقوقی و حرمت آنها محفوظ می‌دارم. (سند موجود است در دفتر پایگاه خبری)
 در خصوص خودروهای استیجاری نقدهای چهارم و پنجم مدیر دوران طلایی را مطالعه کنید (کلیک کنید) تا متوجه شوید که در دوران ایشان فقط یازده دستگاه آنهم طبق ضوابط بکار گرفته شدند، ولی در دوران مدیر مورد حمایت شما بیش از هفتاد دستگاه بدون هیچ ضابطه و فقط به دستور نماینده رد اعتبار شده به لیدرها و افراد مسئول واگذار شده‌اند. لیست دست نویس تهیه شده در فرمانداری و ارسال برای مدیر حلقه به گوش موجود است که به دلیل حرمت افراد از انتشار آن فعلاً خودداری می‌شود. باز هم چنانچه مدیر عامل کنونی جرات دارد لیست خودروهای دوران طلایی و بعد از آن تا این تاریخ را منتشر نماید تا مردم قضاوت نمایند.
 در مورد میتینگ انتخاباتی و به خط کردن افراد هم که اسناد را منتشر کردیم و دوباره نیز پیوست می‌کنیم، شما هم اگر دارید بسم الله یا هم ادعایتان دروغ است که دروغ است. (خنده دار این است که مدیرعامل در آن تصویر مانند بچه‌ها دستش را به علامت پیروزی بالا برده است بعد می گویید جلسه گزارش عملکرد بوده است!)
 از نظم گفته‌اید، اگر به نظر شما کشته شدن شش نفر در یکسال، اعتراضات و تجمع نیروهای اخراجی حراست، اعتصاب خودروهای استیجاری، اعتصاب غذای کارگر شرکت، نابودی ارشدیت و شایسته سالاری، تعطیلی کار و شرکت در میتینگ انتخاباتی حتی در تایم اداری و ... نظم است، پس بی نظمی چیست؟
اگر خود را به خواب زده و همه موارد فوق را می‌خواهید فراموش کنید، در مورد افتضاح و آبرو ریزی این روزها چه می گویید؟ می‌دانید سرقت بیش از پنج کیلومتر لوله هشت اینچ انتقال نفت، از زمان دارسی تا کنون در شرکت نفت گچساران، حتی در مناطق نفت خیز جنوب، حتی در شرکت ملی نفت، حتی در وزارت نفت، حتی در کشور و حتی در دنیا بی سابقه است؟ می دانید حتی سابقه سرقت پانصد متر از چنین لوله‌ای وجود ندارد؟ به قول یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب مدیر حلقه به گوش فقط بخاطر این یک مورد باید عذرخواهی کند و استعفا دهد. در خصوص حاشیه نشینی افراد صحبت کردید، شما یک نفر را نام ببرید که یک روز در دوران طلایی در سازمان بلاتکلیف بود، ولی امروز افراد با تجربه و کاردانی به جرم عدم همراهی نماینده بیکار و بلاتکلیف هستند که در تاریخ نفت بی سابقه بوده است. بله، فاجعه بارتر این است که عزیزانی هستند که مدیر حلقه به گوش به ایشان وحتی دربرخی محافل خصوصی گفته است دوست دارم از خدماتتان استفاده کنم ولی نماینده اجازه نمی‌دهد. از خود مدیرتان بپرسید اگر ذره‌ای وجدان داشته و آزاده باشد و از اربابش نترسد حتماً نام آن افراد را می‌گوید. ولی با اجازه آنها به طور اختصار آقایان (ح.ک. خ، م. ح، م.ر.ا، ا.ح. غ، ر.س) را عرض می‌کنم.
 
      https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428011-1.jpg

 چشم بسته و دهان گشوده‌اید و در مورد خواهر مدیر دوران طلایی که طی آزمون استخدامی سراسری در یک سازمان خارج از نفت استخدام شده است و موضوع بیخود و بی جهت پیرمرد ۵۹ ساله و دختر ۱۶ ساله در زمان ایشان گفته‌اید که کاملاً دروغ گفته و تهمت زده‌اید. اگر شهامت دارید مانند ما که مدارک ارائه دادیم، ارائه دهید.
 این‌ها را عرض کردم تا متوجه شوید بدون سند و مدرک حرفی نمی‌زنیم در حالیکه شماها فقط دروغ گفته و تهمت می‌زنید. تاکید می‌کنم هر سندی برای ادعاهایتان دارید رسانه‌ای کنید، در غیر اینصورت خودتان را رسواتر نکنید و برای خوش رقصی کاری نکنید که افراد مجبور به طرح یاوه گویی های شما در محاکم شوند و آن وقت مجبور شوید خود و بزرگانتان به دست و پایشان بیفتید. در آخر عرض می‌کنم «گیرم که خلق را به طریقی فریفتیم ٬ با دست انتقام طبیعت چه می‌کنیم و اما.... آنکس که اسب داشت غبارش فرو نشست ٬ گرد سم خران شما نیز بگذرد.»


کد مطلب: 428194

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428194/مدیرعامل-حلقه-گوش-مدیر-دوران-طلایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1