تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۲۸۱۵۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۳۸ نفر رسید

۰
شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۳۸ نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۳۸ نفر خبر داد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که شمار قربانیان کرونای استان به ۳۳۸ نفر رسید.
 دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم‌اکنون ۳۵۶ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۵ نفر مبتلای قطعی و  ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. خوشبختانه بنظر می‌رسد روند کاهشی موارد مثبت و بستری‌ها ادامه دارد و ان شاء الله با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان شاهد کاهش روند مرگ و میر در طی یک تا دوهفته آینده باشیم.
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۱۶۸۸۸ مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از ۴۱۴ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود  ۴۷ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به  بویراحمد (۶۰ درصد)، گچساران (۱۶ درصد)، کهگیلویه (۱۳ درصد)، چرام (۵ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان است.

     https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428157-2.jpg

دکتر یزدان پناه بیان کرد: تا زمان  فراهم شدن واکسن و یا هر داروی مؤثر بر کووید ۱۹ راهی بجز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد و مردم برای حفظ سلامت خود، خانواده و سایر افراد جامعه باید ضمن مشارکت در رعایت موارد بهداشتی  بقیه افراد جامعه را نیز امر به معروف و نهی از منکر کنند تا کسانیکه رعایت نمی‌کنند بعنوان یک رفتار ناهنجار مجبور به ترک عمل ناپسند خود شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: فعلاً تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب‌های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود. با توجه به سرد شدن هوا بخصوص در مناطق سردسیری استان، لازم است که تهویه مناسب در مکان‌های سربسته مانند خانه‌ها و ادارات وجود داشته باشد و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
فایل های مرتبط
1