کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید شمس الدین هاشمی رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید

پاتک علمی و فناورانه به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

12 آذر 1399 ساعت 0:04

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معرفی محصولات و تولیدات جدید شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان برای مقابله با بیماری کرونا منوط به دریافت استانداردهای لازم و دادن پاسخ مثبت در نمونه‌های اولیه آزمایشگاهی است.


استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی که دارد، یکی از استان‌های محروم کشور قلمداد می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی این استان روی آبادانی و پیشرفت دید، هر چند سرعت پیشرفت و توسعه در کهگیلویه و بویراحمد کند بود که یکی از دلایل آن را می‌توان به مدیران آن ربط داد. زمان زیادی از تأسیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نمی‌گذرد، اما این مرکز علمی و رشد توانسته با سکانداری سید شمس‌الدین هاشمی به جایگاه خوبی در سطح کشور برسد، اقدامات پارک علم و فناوری در مقابله با کرونا یک پاتک علمی به این ویروس مرگبار بود و استان کهگیلویه و بویراحمد را به آینده خودش، خوش بین کرد. در یک استان کوچکی، اتفاقات خیلی خوبی در واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افتاد، این استان از حیث کارهای فناورانه دیگر محروم نیست.
سید شمس الدین هاشمی رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اقدامات اخیر این پارک اشاره می‌کند و می‌گوید: یک شرکت فناور و دانش بنیان این استان که حوزه تخصصی فعالیت آن آموزش خلبانی و هوافضا بوده کابین ضدعفونی افراد علیه بیماری کرونا را ساخته است.
هاشمی اظهار داشت: این کابین جلوی دستگاه‌های اجرایی و مراکز شلوغ و پرجمعیت از جمله متروها و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس نصب شده و هنگام عبور افراد کار ضدعفونی آنان علیه بیماری کرونا را با استفاده از گاز اُزُن انجام می‌دهد.
 وی افزود: همین شرکت فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت دستگاه اکسیژن ساز در حال انجام اقدام‌ها و فعالیت‌هایی است.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی دیگر از شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان یک پهپاد برای ضدعفونی بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی ساخته است.
 هاشمی عنوان کرد: این پهپاد قابلیت ضدعفونی میادین پرجمعیت و پرتردد و مکان‌هایی که نمی‌توان آنها را با روش‌های عادی علیه بیماری کرونا ضدعفونی کرد را دارد.
 وی ابراز داشت: بخشی از مجموعه اقدام‌ها و فعالیت‌هایی که پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا در این استان انجام داده مربوط به حمایت از مردم بوده است.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این امور تا حدودی منجر به کاهش ارتباط مردم استان با یکدیگر و ضعیف‌تر شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا شد.
 هاشمی اظهار داشت: برخی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد در بحث آموزش‌های مجازی برای مقابله با بیماری کرونا اقدام‌ها و فعالیت‌های مطلوبی را انجام داده‌اند.
 وی افزود: بر همین اساس تعدادی فروشگاه اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شد که تا حدودی در ضعیف‌تر شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا بین مردم استان مؤثر بوده و کمک بسزایی کرد.
  
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این فروشگاه‌های اینترنتی شامل خدمات دارویی، سوپرمارکت‌ها و خدمات کامپیوتری است.
 هاشمی عنوان کرد: اقدامی که در حوزه آی.تی و آی.سی.تی برای مقابله با بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده برگزاری بخش عمده‌ای از نشست‌های دستگاه‌های اجرایی این استان به صورت مجازی بود.
 وی ابراز داشت: تمامی نشست‌های پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و دید و بازدیدهای مدیران اجرایی استان از آن به طور مجازی برگزار شد.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اقدام‌ها و فعالیت‌ها سبب حفظ فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از بروز مشکل خاص در زمینه بیماری کرونا برای فناوران، اعضای شرکت‌های فناور و دانش بنیان و مدیران اجرایی استان شد.
 هاشمی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدام‌ها و فعالیت‌هایی که فناوران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا انجام داده‌اند ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک بود.
 وی افزود: یکی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه تولید ماسک ان ۹۵ پنج لایه را ساخت.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دستگاه که با سیستم‌های مدرن و پیشرفته کار می‌کرد ابتدا به یک شرکت در ماهشهر استان خوزستان فروخته شد و آن شرکت نیز با واسطه به کشور عراق صادر کرد.
 هاشمی عنوان کرد: تعدادی از ماسک‌های تولیدی با این دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد موجود است.
 وی ابراز داشت: فناوران کهگیلویه و بویراحمد خواستند یک نمونه دیگر از این دستگاه را برای استفاده در استان بسازند اما بعدها به چنین نتیجه‌ای رسیدند که ساخت آن مقرون به صرفه نیست.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان در حال تولید روزانه ۶ هزار عدد ماسک سه لایه استاندارد معمولی است.
هاشمی اظهار داشت: این شرکت هم اینک با ۲ شیفت کار ۶ هزار عدد از این نوع ماسک را روزانه تولید می‌کند اما چنانچه لازم باشد میزان تولید آن به ۹ هزار عدد در روز نیز می‌رسد.
وی افزود: این شرکت به اندازه‌ای تولید ماسک دارد که بتواند به خارج از کهگیلویه و بویراحمد نیز صادر کند اما به دنبال مشتری است.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش عمده‌ای از مصرف تولیدات ماسک این شرکت در داخل استان بوده و به اندازه کافی تولید دارد.
 هاشمی عنوان کرد: حوزه تخصصی فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه استاندارد معمولی و یا ساخت پهپاد نبوده اما به دلیل شرایط کرونایی به میدان آمده و کمک کرده‌اند.
 وی ابراز داشت: این شرکت‌ها فعالیت خود را بر اساس نیاز جامعه و با توجه به شرایط کرونایی تطبیق داده‌اند.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن دسته از شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند در زمینه فرهنگ سازی برای مقابله با بیماری کرونا کلیپ‌هایی را تولید و ارائه داده‌اند.
 هاشمی اظهار داشت: این پایان کار پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا نیست و همچنان با جدیت در حال اقدام و فعالیت هستند.
 وی افزود: به محض آنکه شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد اقدام‌ها و فعالیت‌های جدیدی برای مقابله با بیماری کرونا انجام دهند اطلاع رسانی می‌شود.

    

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معرفی محصولات و تولیدات جدید شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان برای مقابله با بیماری کرونا منوط به دریافت استانداردهای لازم و دادن پاسخ مثبت در نمونه‌های اولیه آزمایشگاهی است.
 هاشمی عنوان کرد: تمامی محصولات و تولیدات شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا آن‌هایی بودند که احساس شد در بازار مشتری داشته و تقاضا برای آنها وجود دارد.
 وی ابراز داشت: دستگاه دیگری که از سوی فناوران کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد تب سنج غیرتماسی برای اندازه گیری حرارت بدن افراد بوده اما با توجه به اینکه نیاز بازار نبود از آن استفاده نشد.
رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه تب سنج دیواری نیز از سوی فناوران این استان ساخته شد اما احساس کردند که نیاز بازار نیست و به همین دلیل در حد نمونه‌های آزمایشگاهی باقی ماند و تولید آن ادامه نیافت.
 هاشمی اظهار داشت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد که برای مقابله با بیماری کرونا اقدام و فعالیت کرده و محصولات یا تولیداتی داشته‌اند در شهرهای یاسوج و گچساران مستقر هستند و همگی نیز زیرنظر مراکز رشد این استان فعالیت می‌کنند.
 وی افزود: هم اینک یک مرکز رشد در شهر یاسوج و یک مرکز رشد در شهر گچساران وجود دارد و مراحل اولیه ساخت مرکز رشد شهر دهدشت نیز در حال انجام بوده و تعدادی فناور در آن جذب شده است.
هاشمی بیان کرد: ۴۸ واحد فناور در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت موجود بوده و ۳۰۰ فرصت شغلی نیز در آنها ایجاد شده است.


کد مطلب: 428123

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428123/پاتک-علمی-فناورانه-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1