کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سوء مدیریت در محور یاسوج - سمیرم / بلاتکلیفی در معاونت عمرانی و لزوم پاسخگویی اداره راه و شهرسازی

11 آذر 1399 ساعت 2:01

علی رغم اینکه مسوولان می‌خواهند، خودشان را در حوزه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد پُرکار و فعال نشان دهند، اما واقعیت‌ها به گونه دیگری است. یک پروژه عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد طبق برنامه زمانبندی جلو نمی‌رود، گاهاً یک پروژه 15 و یا 20 سال طول می‌کشد تا به بهره برداری برسد. دلایل متعددی را می‌توان برای همچنین قضایای در نظر گرفت. بخش عمده آن به سوء مدیریت‌ها و عدم توانایی متولیان حوزه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردد.


علی رغم اینکه مسوولان می‌خواهند، خودشان را در حوزه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد پُرکار و فعال نشان دهند، اما واقعیت‌ها به گونه دیگری است. یک پروژه عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد  طبق برنامه زمانبندی جلو نمی‌رود، گاهاً یک پروژه 5 و یا 10 سال طول می‌کشد تا به بهره برداری برسد. دلایل متعددی را می‌توان برای همچنین قضایای در نظر گرفت. بخش عمده آن به سوء مدیریت‌ها و عدم توانایی متولیان حوزه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردد.
 محور یاسوج سمیرم یکی از پر ترافیک ترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، دولت در این محور خدماتی انجام داده و در این محور از یاسوج تا روستای خمینی آباد چهار خطه شده است. دو پُل بزرگ در این محور وجود دارد، که یکی از آنها اصلاً اجرا نشده است و خودرو از چهارخطه یک مرتبه به پُل باریک و دو خطه وارد می‌شود که یک منطقه حادثه خیز است و به ویژه برای رانندگان ناآشنا خطر آفرین می‌باشد. این پل اصلاً اجرا نشده است و پیمانکار ندارد. (پل منطقه تنگ سریز، ورودی منطقه گردشگری سرنجل کل)
پل دیگری که در این مسیر قرار دارد، به دلیل اجرا نشدن حفاظ قابل استفاده و بهره‌برداری نمی‌باشد و میلیاردها پول بیت المال در حال حاضر بلااستفاده مانده و گذاشتن حفاظ با این گرانی‌ها کمی مشکل به نظر می‌آید. چرا باید پلی که این همه هزینه برای آن شده است، به دلیل عدم تکمیل، قابل استفاده نباشد. در حالی که به عنوان یک نقطه حادثه خیز هم شناخته می‌شود. چرا پلی که
آسفالت آن انجام گرفته، الان باید به فکر حفاظ آن بود. چرا وضعیت پل‌های و پروژه‌های عمرانی باید اینگونه باشد، چرا پلی پیمانکار ندارد و تاکنون اجرا نشده است و ده سئوال دیگر، که نشان دهنده سوء مدیریت است.
استانداری کهگیلویه و بویراحمد اکنون معاونت عمرانی ندارد که خود قوز بالای قوز است. ضعف در مدیریت راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مشاهده می‌شود که باید در این رابطه پاسخگو باشند. حرکت لاکپشتی پروژه‌های عمرانی و یا راکد بودن آنها این ضعف‌ها را بیشتر آشکار می‌کنند. پروژه‌های عمرانی اکنون حال و روز خوبی ندارند، کمبود اعتبار آنها را می‌رنجاند.
پیمانکاران این محور مطالباتی دارند، عدم پیگیری مسئولان راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شده که این پروژه از طرف وزارت راه در حوزه سمیرم، پیمانکار جدید شروع به کار کند.
چه کسانی باید جوابگوی این سوء مدیریت‌ها باشند؟


کد مطلب: 428098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428098/سوء-مدیریت-محور-یاسوج-سمیرم-بلاتکلیفی-معاونت-عمرانی-لزوم-پاسخگویی-اداره-راه-شهرسازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1