کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شرایط کرونایی؛

درخواست و تحلیل یک فرهنگی از تحصیل مجازی؛ امتحانات را لغو کنید

سید عبدالمناف محسنی

10 آذر 1399 ساعت 0:07

کلاس های درس محلی برای " تمرین خوب زندگی کردن است" و طبق سند تحول بنیادین، هدف و فلسفه آموزش و پرورش ساختن نسلی خلاق، پرسشگر و جستجوگر می باشد، اما با روندی که امروزه در پیش گرفتیم از اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین فرسنگ ها فاصله گرفته ایم.


متن ارسالی: کلاس های  درس محلی برای " تمرین خوب زندگی کردن است"  و طبق سند تحول بنیادین، هدف و فلسفه آموزش و پرورش  ساختن نسلی خلاق، پرسشگر و جستجوگر می باشد، اما  با روندی که امروزه در پیش گرفتیم از اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین فرسنگ ها فاصله گرفته ایم.                        
با توجه به شرایط حساس کرونایی، ضعیف بودن اینترنت در بسیاری گاز مناطق، قطع  و وصل شدن مداوم و در دسترس نبودن اینترنت در بسیاری از روستاها و جلوگیری از  آسیب های اجتماعی بیشتر به خانواده های ایرانی، عاجزانه از مسئولین  محترم ، ریاست محترم جمهوری اسلامی  و وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم که؛ امتحانات دی ماه مدارس کشور با ارسال بخشنامه رسمی لغو شوند. با توجه به گذشت چند ماه از تدریس آنلاین همکاران فرهنگی در فضای مجازی و سوال و جواب از دانش آموزان در این بازه زمانی، حقیقت تلخ این است که اولیای دانش آموزی بیش از خود دانش آموزان درگیر جواب دادن به سوالات و حل تمارین درسی می شوند و ناخواسته دانش آموزان که سرمایه  و آینده سازان کشور هستند، جهت پاسخ گویی به سوالات به سمت و سوی  تقلب  و کمک از دیگران  سوق  داده می شوند. حال برای جلوگیری از این معضل و عادی شدن تقلب در امتحانات و پاسخ گویی به سوالات بهتر است که امتحانات دی ماه با ارسال بخشنامه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش لغو و ملاک و معیار ارزشیابی، به امتحانات  خرداد ۱۴۰۰ موکول شود. حداقل با مساعد شدن شرایط جوی، امکان برگزاری امتحانات نهایی در فضای باز و در حیاط مدارس هموار خواهد شد.    
سید عبدالمناف محسنی نیکو
فرهنگی و دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه شیراز


کد مطلب: 428051

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428051/درخواست-تحلیل-یک-فرهنگی-تحصیل-مجازی-امتحانات-لغو-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1