تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۴۲۸۰۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

سایه سنگین کرونا بر کهگیلویه و بویراحمد/ افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 315 نفر

۰
فوتی‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 315 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 315 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 404 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 177 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۳۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 15967 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 366 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۴۹ درصد موارد مثبت  وبیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (۵۵ درصد)، کهگیلویه (۱۸ درصد)، گچساران (۱۱ درصد)، بهمئی (  ۸ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود.

       https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428013-2.jpg

 دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: استان  در پاییز امسال روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به فصل‌های بهار و تابستان  در حال افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های  بهداشتی است، افزود: باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسئولانه  مردم  افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم.
وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی (حداقل ۲ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.
یزدانپناه خاطر نشان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک‌ها، مطب‌ها، بانک‌ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق دورهمی های خانوادگی انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: بنابراین لازم است در رفت و آمدهای ضروری  خانوادگی، افراد ضمن استفاده از ماسک، حتماً فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
فایل های مرتبط
1