کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی خبر داد؛

هشدار هواشناسی درباره وقوع سیل / پیش‌بینی بارش شدید باران و برف

6 آذر 1399 ساعت 10:29

سازمان هواشناسی برای امروز (پنج‌شنبه، ششم آذرماه) برای ۱۶ استان کشور بارش شدید باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی کرده است.


سازمان هواشناسی برای امروز (پنج‌شنبه، ششم آذرماه) برای ۱۶ استان کشور بارش شدید باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی کرده است.
به گزارش کبنانیوز، سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از اوایل وقت امروز به کشور، از بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران خبر داد.
این سامانه بارشی همچنین فردا (جمعه) استان‌های کردستان، زنجان، خراسان‌شمالی، شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، بوشهر، اصفهان و لرستان را متاثر خواهد کرد.
برپایه اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و اواخر وقت یکشنبه به پایان خواهد رسید.

        https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427929-2.jpg

رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و تقویت تدریجی آن، احتمال جاری شدن سیل در بیشتر مناطق این استان وجود دارد.
ولی بهره مند افزود: با تقویت سامانه بارشی و با توجه به حجم بارش‌ها در روزهای جمعه ۷ آذرماه تا یکشنبه ۹ آذرماه، برخی مناطق مستعد سیل خیزی استان در حالت بحرانی (قرمز) قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، شکل گیری سیلاب و جاری شدن روان آب ها درو از انتظار نیست.
رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان گفت: بنابراین لازم است اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم و خاص برای کاهش خسارات به کار گرفته شود.


کد مطلب: 427929

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427929/هشدار-هواشناسی-درباره-وقوع-سیل-پیش-بینی-بارش-شدید-باران-برف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1