تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۲۷۸۶۱
در نشست شورای سلامت شهرستان چرام مطرح شد:

اعتراف دبیر ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد؛ در حوزه درمان به بن بست رسیدیم / در بحث اکسیژن و تخت خالی بیمارستان‍‌ها مشکل داریم ( + فیلم و عکس )

۲
۰
اعتراف دبیر ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد؛ در حوزه درمان به بن بست رسیدیم  / در بحث اکسیژن و تخت خالی بیمارستان‍‌ها مشکل داریم ( + فیلم و عکس )
کبنا ؛دبیر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای شهرستان چرام با محوریت بیماری کرونا هشدار داد در حوزه درمان به بن بست رسیدیم.
 به گزارش کبنا از چرام، نشست شورای سلامت شهرستان چرام با حضور دبیر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اعضا ستاد کرونای شهرستان چرام برگزار شد.
 عباس بهشتی روی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای سلامت شهرستان چرام با اشاره به اینکه این شهرستان یک بار تجربه وضعیت قرمز بودن کرونایی را داشت بیان کرد: خدا را شکر با تلاش و همکاری مردم ومسئولان به وضعیت نارنجی رسید که امیدواریم این روند کاهش پیدا کند.
 وی افزود: 80 درصد مردم همراه هستند و 20 درصد بقیه را باید با قوه قهریه با توجه به شرایط کنونی برخورد کرد.
 بهشتی روی با اشاره به اینکه تساهل وتعامل انجام شده نتیجه آن این است که استان از وضعیت قرمز گذشته است.
  
فیلم) هشدارهای دبیر ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد به مردم

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما استانی هستیم با ظرفیت محدود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی که مردم باید کمک و همراهی کنند و شهرستان چرام الگویی است که از قرمز به نارنجی تبدیل شده است.
 وی تاکید کرد: ما باید در فاز قوه قهریه قرار بگیریم زیرا هر چه خواهش و التماس کردیم جواب نداد.
بهشتی روی در نشست شورای سلامت شهرستان چرام بیان کرد: شفاف می گویم از زبان من بنویسید در حوزه درمان به بن بست رسیدیم؛ تخت خالی و اکسیژن به مشکل خوردیم؛ تخت آی سی یو خالی نداریم و کادر درمان خسته شده است.
مدیرکل پدافند استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیچ جای استان ما ظرفیت پذیرش بیماران را نداریم اظهار داشت: باید روی پیشگیری و مصوبات به خوبی کار کنیم.
 وی افزود: در کهگیلویه وبویراحمد و در گام سوم قوه قهریه را اجرا می‌کنیم که دربحث مراسمات ترحیم وتشییع در مرحله اول پزشکی قانونی و شهرداری‌ها از صاحبان متوفی تعهد بگیرند و نیروی انتظامی با جمع آوری اطلاعات از شهر و روستا و از دهیاری‌ها وشهرداری وفرمانداری داده‌ها را بگیرند از قوه قهریه استفاده ومراسمات با حداقل افراد و بستگان درجه یک حدوداً ۳۰ نفر برگزار شود
 وی افزود: اگر کسی رعایت نکرد مداح، خواننده و صاحبان مراسم را به قوه قضائیه معرفی کنید.
 بهشتی روی تاکید کرد: مصوب کردیم هیچ چاپخانه حق ندارد بنر اجتماع فوت شدگان را چاپ کند و شهرداری ودهیاری ها موظف هستند تمامی بنرها را جمع آوری کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تاکید کرد هیچ مدیری حق حضور در مراسمات را ندارد.
 وی با اشاره به حضور متعدد خودروها در مراسمات و رفت و آمد بین شهرها بیان کرد: خودروها را در مراسمات شناسایی و جریمه قطعی 500 هزارتومانی را اعمال کنید.
 بهشتی روی در نشست شورای سلامت چرام با اشاره به خارج شدن بیماران کرونایی از قرنطینه ودلایل آن گفت: بیماران به چهار دلیل درمان؛ معیشت؛ خرید و خستگی از قرنطینه خارج می‌شوند.
وی افزود: باید نیازهای بیماران قرنطینه‌ای بررسی و دستگاه‌های متولی ملزم هستند اگر بیماری تحت پوشش نهادهای حمایتی است به آنها کمک کنند و اگر نیستند بقیه نهادها کمک کنند.
 فرماندار چرام در پایان این نشست با اشاره به اینکه آقای بهشتی روی میهمان استانی این نشست همه موارد را کامل وشفاف مطرح کردند بیان کرد: برنامه‌ها طبق طرح و روال قبلی اجرا می‌شود و همه دستگاه‌ها هماهنگی لازم را دارند.
وی افزود: مدیران کمبودها و مشکلات را بیان کنند و در طرح شهید سلیمانی که یک طرح بسیار سخت در اجرا است لازم است که افراد شناسایی شوند.
فتاحی اصل با اشاره به وضعیت جغرافیایی شهرستان چرام، گفت: تنها مشکل ما شهرستان کهگیلویه است که رفت و آمد روزانه با این شهرستان زیاد است و کارمندان ما هر روز به دهدشت که وضعیت قرمز دارد رفت و آمد می‌کنند.
وی با اشاره به تنها مشکل شهرستان چرام که وضعیت تشییع جنازه‌ها است، بیان کرد: ستاد مردمی تشکیل دادیم که کمک خوبی به ما کرد و البته نباید انتظار داشت آداب و رسوم صد ساله یک روزه و یک هفته‌ای برچیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وقتی توانایی ندارید چرا استعفا نمیدین
Iran, Islamic Republic of
کار همتون تمومه انشاله فقط 5ماه دیگر فرصت دارید چطور مسئولان تازه بیدارشدن که اکسیژن نداریم . حیف مسئولیت حیف واقعا که به عده ای بدون صلاحیت وشایستگی رسیده استعفا کنید همتون دولت بی تدبیر
ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
فایل های مرتبط
1