تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۲۷۸۱۷

سهم ۲۰ درصدی زنان کشور در اکوسیستم کارآفرینی / جایگاه ایران در میان ۵۸ کشور دنیا

۰
سهم ۲۰ درصدی زنان کشور در اکوسیستم کارآفرینی / جایگاه ایران در میان ۵۸ کشور دنیا
کبنا ؛رییس کارگروه کارآفرینی انجمن ملی زنان کارآفرین با اشاره به سهم ۲۰ درصدی زنان کشور در اقتصاد و اشتغال، گفت: ایران در شاخص سهم کارآفرینی زنان در میان ۵۸ کشور، در جایگاه پنجاه و چهارم قرار دارد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، خدیجه یارعلی امروز در وبینار انتقال تجارب و معرفی الگوهای موفق کارآفرینی بانوان، افزود: طبق مطالعات جهانی، توسعه اقتصاد در آینده مربوط به فعالیت زنان کارآفرین است و در حال حاضر نیمی از جامعه فعال را زنان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: طبق آمارهای بانک جهانی ۳۰ درصد مشاغل ثبت شده رسمی در سراسر دنیا به زنان اختصاص دارد، از این رو از سوی این بانک قرار است تا سال ۲۰۳۰ بر اساس برنامه تدوین شده، دستیابی زنان به کارآفرینی بیشتر شود.
یارعلی، با اشاره به رتبه بندی جهانی در این زمینه، خاطر نشان کرد: در میان ۵۸ کشور رتبه بندی شده در شاخص‌های کارآفرینی، ۱۰ کشور به ترتیب شامل "امریکا"، "نیوزیلند"، " کانادا"، "رژیم اشغالگر قدس"،"ایرلند"، "تایوان"، "سوئیس"، "سنگاپور"، "انگلستان" و "لهستان"  می‌شود.
وی ، "سرمایه ریسک پذیر"، "بین المللی سازی"، "رشد بالا در کسب و کار"، "نوآوری فرایند"، "نوآوری محصول"، "رقابت"، "سرمایه انسانی"، "جذب فناوری"، "کسب و کار مبتنی بر فرصت کار"، "پشتیبانی فرهنگی"، "شبکه سازی"، "پذیرش ریسک"، "مهارت کسب و کارهای نوپا" و "درک فرصت"  را از شاخص‌های چهارده گانه جهانی برای رتبه بندی کشورها اعلام کرد.
رییس کارگروه کارآفرینی انجمن ملی زنان کارآفرین با اشاره به رتبه ایران در این زمینه، یادآور شد: متاسفانه ایران در این رتبه بندی جایگاه خوبی ندارد و در میان ۵۸ کشور رتبه ۵۴ را کسب کرده و در آمارهای اخیر این رتبه نیز تنزل داشته است.
وی با تاکید بر اینکه این تنزل رتبه می‌طلبد تا مسوولان در این زمینه بازنگری داشته باشند، گفت: مهمترین عامل در این زمینه تامین مالی برای حوزه کارآفرینی زنان است؛ چرا که سیستم بانکی بیشتر تمایل دارند تا با کارآفرینان مرد همکاری داشته باشند.
یارعلی اضافه کرد: این وضعیت در حالی است که ایران پیشینه خوبی در زمینه مشارکت زنان در کارآفرینی دارد به گونه‌ای که در زمانی که کشاورزی محور فعالیت کشور بوده، این زنان بودند که محور فعالیت کشاورزی را تشکیل می‌دادند.
به گفته وی در حال حاضر میزان مشارکت زنان در اقتصاد و اشتغال کمتر از ۲۰ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1