کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

(تصاویر) حمله راکتی به کابل و سفارت ایران

1 آذر 1399 ساعت 14:54

بر اساس اعلام سفارت ایران در کابل، یکی از موشک‌های شلیک شده صبح امروز در محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل فرود آمد و ترکش‌های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه‌ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت نمود.


وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که ۲۳ راکت به شهر پرتاب و شمار تلفات حمله راکتی صبح امروز کابل به هشت نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۳۱ نفر افزایش یافته است. این وزارت افزوده که آمار تلفات نهایی نبوده و افزایش خواهد یافت.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که حوالی ساعت ۸:۴۰ صبح امروز از منطقه تهیه مسکن حوزه ۱۷ شهر کابل و منطقه بین چهارراهی گل سرخ و چهاراهی مارکیت در حوزه چهارم شهر کابل از دو خودرو باری نوع سوزکی ۲۳ موشک به کابل پرتاپ شده است.
وی توضیح داده که در حوزه دوم شهر کابل ۵ موشک فرود آمده که در این حوزه یک نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شده‌اند.
به گفته او در حوزه یازده نیز چهار موشک فرود آمده که منجر به کشته شدن سه نفر و ۱۲ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 آرین افزود که در حوزه شانزده کابل نیز یک موشک فرود آمده که یک نفر کشته و چهار نفر مجروج شده‌اند.
وی گفت که در حوزه دهم شهر کابل نیز هفت موشک فرود آمده که براساس گزارش‌های اولیه سه نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.
سخنگوی وزارت داخله گفت که در حوزه پانزدهم شهر کابل نیز یک راکت فرود آمده که تلفات جانی نداشته است. در حوزه نهم نیز یک موشک فرود آمده که دو نفر زخمی شده‌اند.
سفارت ایران در کابل در صفحه توییترش نوشته که یکی از موشک‌های شلیک شده صبح امروز در محوطه سفارت ایران در کابل فرود آمده و ترکش‌های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت کرده، ولی تلفات در برنداشته و کارمندان این سفارت سالم هستند.
طالبان گفت که این حمله توسط آنان انجام نشد است.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)
 


کد مطلب: 427765

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427765/تصاویر-حمله-راکتی-کابل-سفارت-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1