کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فریبا کوثری سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان شد

1 آذر 1399 ساعت 14:46

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در گروه تخصصی کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق (کتاب‌های زرافه) به عنوان سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان انتخاب شد.


فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در گروه تخصصی کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق (کتاب‌های زرافه) به عنوان سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان انتخاب شد.
به گزارش کبنا، لزوم توجه بیشتر به کتاب‌های کودک و نوجوان به‌ویژه در دوران همه‌گیری کرونا بهانه‌ای است تا هنرمندان و چهره‌های شناخته شده به حمایت از این حوزه بپردازند. فریبا کوثری به عنوان اولین سفیر کتاب‌های کودک و نوجوان وارد این عرصه شد.
فریبا کوثری (۱۳۴۵) از سال ۱۳۶۷ و با بازی در فیلم در مسیر تندبار به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی وارد سینما شد و از آن پس به فعالیت در عرصه‌های مختلف نمایشی از جمله تئاتر و تلویزیون نیز ادامه داده است. بازی‌های وی در سریال‌های معصومیت از دست رفته (۱۳۸۲) و مختارنامه (۱۳۸۹) هر دو به کارگردانی داود میرباقری در خاطرها مانده است.
در متن تقدیرنامه‌ سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری انتشارات سیمای شرق به فریبا کوثری، آمده است: 
نقش بی‌بدیل هنرمندان محبوب و مردمی در آگاهی بخشی به آحاد مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی غیرقابل کتمان و بسیار موثر است. در برهه‌ای از تاریخ جهان که تمامی شئونات زندگی بشر دستخوش حوادث طبیعی و غیرطبیعی است و ویروس کرونا تغییرات عمده‌ای در سبک زندگی انسان‌ها ایجاد کرده، تلاش برای دستیابی به زندگی با کیفیت از طریق توسعه کتاب‌خوانی بسیار ارزنده و قابل ستایش است. در این بین تصدیق خواهید فرمود که حوزه کودک و نوجوان به دلایل متعددی نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی نخبگان فکری و فرهنگی جامعه از جمله هنرمندان عزیز است.
گروه تخصصی کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق «کتاب‌های زرافه» نام دارد که، با هدف آموزش کودکان و کمک به آن‌ها برای درک بهتر دنیای اطرافشان آثاری تالیف و ترجمه کرده است.


کد مطلب: 427764

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427764/فریبا-کوثری-سفیر-کتاب-های-کودک-نوجوان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1