کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

استقرار دفتر وزارت امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد

29 آبان 1399 ساعت 23:14

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیگیری استقرار دفتر امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیگیری استقرار دفتر امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
  محمد جواد ظریف در دیدار و با پاسخ به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد که خواهان استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان بود، افزود: علیرغم شرایط خاص استقلال دفتر در استان‌ها، به واسطه ظرفیت،  استعدادها، پیگیری‌ها و آمادگی جدی مسئولان استان، سریعاً تفاهم نامه دوجانبه بین وزارت امور خارجه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنظیم و نهایی خواهد شد تا متناسب با شرایط استان اقدام شایسته‌ای در این بخش شکل بگیرد.
 ظریف با بیان اینکه کوچک‌تر از آنم که پیامی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشم، خاطرنشان کرد: خدمت مردم  استان غیور و انقلابی عرض سلام دارم و از هر اقدامی که بتوانم برای پیشرفت استان انجام دهم، کوتاهی و دریغ نخواهم کرد.
 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وجود ظرفیت‌های ارزشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: برای توسعه و پیشرفت استانی با این ظرفیت‌های کم نظیر، هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. به معاونت‌های مربوطه دستور جدی داده تا در این رابطه همکاری لازم و مؤثر داشته باشند.

  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427707-1.jpg
همچنین در این دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، آب و خاک، کشاورزی، تولیدات باغی، گیاهان دارویی، جنگل‌ها و محیط زیست، آثار و تاریخی و ظرفیت چشمگیر و کم نظیر گردشگری ارائه کرد.
حسین کلانتری از آمادگی استان کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی، تورهای گردشگری و توریست‌های خارجی در پسا کرونا و آمادگی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در راستای فعالیت گسترده در این حوزه‌ها خبر داد و گفت: موقعیت خاص استان در دسترسی به ۶ استان مهم کشور و همچنین امکان دسترسی نزدیک به دریا از دیگر ظرفیت‌های استان است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427707-2.jpg


کد مطلب: 427707

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427707/استقرار-دفتر-وزارت-امور-خارجه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1