تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۲۷۶۸۸
درخواست 75 قانونگذار آمریکایی؛

درخواست کاهش تحریم‌ها علیه ایران در واشنگتن

۰
درخواست کاهش تحریم‌ها علیه ایران در واشنگتن
کبنا ؛
گروهی از قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران و کشورهای دیگر شدند.
فارن پالسی نوشت که دموکرات‌های کنگره در مقابل طرح دولت ترامپ برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران و رقبای آمریکا مقاومت کرده و از وی خواستند تا نرمش نشان داده و اجازه دهد کمک‌هایی برای مقابله با کرونا به این کشورها فرستاده شود.
خسوس گارسیا عضو مجلس نمایندگان، الیزابت وارن سناتور دموکرات و ۷۳ تن دیگر از دموکرات‌های کنگره هفته جاری در نامه‌ای به استیو منوچین وزیر خزانه داری و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درخواست کردند تا دولت این کشور یک مجوز موقت جهانی در مورد ارسال کیت‌های آزمایش کرونا و تجهیزات حفاظتی به منظور مقابله با کرونا صادر کند.
به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: ممنوعیت یا کاهش روند ارسال منابع پزشکی نه تنها موجب دادن پاسخ موثر به شیوع این ویروس در سراسر دنیا نمی‌شود بلکه در خدمت منافع ملی ما نیز نیست.
فارن پالیسی نوشت: احتمال دارد که دولت جو بایدن بتواند با اعمال سریع معافیت انتقال کمک‌های آمریکا برای مقابله با کرونا را تسهیل کند. اما ماه‌های آینده اهمیت حیاتی دارند. در حالی که کرونا در سراسر دنیا در حال گسترش است، دولت ترامپ قصد دارد در ماه‌های پایانی فعالیت خود دولت بعدی آمریکا را در رابطه با موضوعات مالی در تنگنا قرار دهد.
بنا بر این گزارش، دولت جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا احتمالا مجوز معافیت‌هایی را خواهد داد که کمک رسانی‌های آمریکا در زمینه این بیماری را تسهیل کند اما چند ماه آینده مهم خواهد بود.
بایدن از ترامپ خواسته است مجوزهایی را برای ارسال کالاها از شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی به ایران بدهد و کانال‌هایی مخصوص را برای بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی ایجاد کند تا ایرانی‌ها به درمان‌های حیاتی و ضروری دسترسی داشته باشند. مجوزهای مشابهی از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت جورج دبل یو بوش و باراک اوباما داده شده بود تا در زلزله‌های دو دهه گذشته به ایران کمک رسانی شود. 
بر اساس این گزارش، درخواست این قانون گذاران در پی این مطرح ‌می‌شود که دولت ترامپ گفته است قصد دارد تحریم‌های جدیدی تا زمان روی کار بودن علیه ایران اعمال کند. 
هدف این تحریم‌ها سخت کردن کار دولت بعدی آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای است که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردنش، از آن خارج شد. به نوشته فارن پالیسی، پیش‌تر دولت‌های جورج دبیلو بوش و باراک اوباما از مجوزهای مشابهی که اداره کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرده بود، برای ارائه کمک به ایران در جریان زلزله‌های مخرب ۲ دهه قبل استفاده کرده بودند.
 
منبع: مردم سالاری
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1