تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۲۷۴۵۸
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی؛

پادشاه عربستان خواستار مقابله با ایران شد

۰
پادشاه عربستان خواستار مقابله با ایران شد
کبنا ؛
به گزارش کبنا نیوز؛ خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سلمان بن عبدالعزیز گفت: عربستان از جامعه جهانی می خواهد موضع قاطعی درخصوص ایران اتخاذ کند، که مانع از دستیابی این کشور به سلاح‌های کشتار جمعی، توسعه برنامه موشک‌های بالستیک و تهدید صلح و امنیت می شود.
وی همچنین مدعی شد که نقشه منطقه‌ای ایران خطرناک است و عربستان دخالت این کشور در امور داخلی کشورها، حمایت از تروریسم، افراط گرایی و دامن زدن به فرقه‌گرایی را رد می کند.
سلمان بن عبدالعزیز اضافه کرد: ما پرتاب پهپادهای بمب‌گذاری شده و موشک های بالستیک از سوی شبه نظامیان حوثی (انصارالله) مورد حمایت ایران به سمت غیرنظامیان در عربستان محکوم می کنیم.
این در حالی است که جنگنده های عربستان حدود ۶ سال است که به صورت مداوم مناطق مختلف یمن را بمباران می کنند و بر اثر این حملات تا کنون صدها یمنی کشته شدند. در مقابل نیروهای یمنی نیز اهداف نظامی در عمق عربستان را تاکنون بارها هدف حمله قرار دادند.
وی گفت: عربستان سعودی بر تداوم حمایت خود از مردم فلسطین برای برپایی کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی بنابر تصمیمات قانونی بین المللی و ابتکار عمل صلح عربی تأکید می کند.
پادشاه عربستان افزود: ما همچنین از تلاش‌هایی که برای برقراری صلح در خاورمیانه با مذاکره میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای دستیابی به توافق عادلانه و پایدار انجام می شود، پشتیبانی می کنیم.
اعلام حمایت عربستان از مردم فلسطین درحالی مطرح می شود که ریاض با حمایت آمریکا در مسیر سازش با رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و به گفته گروه‌های فلسطینی به معنای خیانت به آرمان های ملت فلسطین به شماری می‌آید.
ملک سلمان همچنین گفت: ما در کنار عراق و مردم آن هستیم و از تلاش های دولت این کشور برای ثبات، رشد و حفظ موقعیت خود در جهان عرب و تقویت روابط میان دو کشور برادر و همکاری در زمینه های مختلف از طریق شورای هماهنگی عربستان سعودی و عراق پشتیبانی می کنیم.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما از راه حل صلح آمیز در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و ژنو ۱ حمایت می کنیم و تأکید می کنیم که شبه نظامیان و مزدوران باید خاک این کشور را ترک کنند و وحدت خاک سوریه حفظ شود.
 
منبع: ایرنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1