تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۲۷۴۴۱

(عکس) کامبیز دیرباز در نقش شهید زرین؛ برترین تک‌تیرانداز تاریخ معاصر

۳
(عکس) کامبیز دیرباز در نقش شهید زرین؛ برترین تک‌تیرانداز تاریخ معاصر
کبنا ؛نخستین تصاویر از کامبیز دیرباز در نقش شهید عبدالرسول زرین در فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری منتشر شد.
به گزارش کبنا و به نقل از همشهری آنلاین، شهید زرین با رکورد بیش از سه هزار شلیک موفق و به هلاکت رساندن نظامیان بعثی و چند تک‌تیرانداز ماهر و فرمانده عراقی شناخته می‌شود؛ ماهرترین تک‌تیراندازی که در جنگ‌های معاصر جهان ثبت شده است. «تک‌تیرانداز» با نام قبلی «شکار شکارچی» به کارگردانی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری تولید می‌شود و قرار است به زندگی تک‌تیرانداز برجسته هشت سال دفاع مقدس بپردازد.



شهید زرین اوایل جنگ سه تپه را چنان ماهرانه تصرف کرد که شهید حسین خرازی به او لقب «گردان تک‌نفره زرین» داد. زرین شخصیتی بسیار فروتن بود و تصویر او با گوشی تیرخورده و چهره خندان از معروف‌ترین تصاویر جنگ و دفاع مقدس است. عراقی‌ها به او لقب صیاد خمینی داده بودند و وقتی آن تصویر گوش تیرخورده در روزنامه منتشر شد، امام خمینی(ره) هم او را می‌شناخت. زرین در اسفندماه ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
۳۷ سال پس از شهادت تک‌تیرانداز نامدار جنگ و دفاع مقدس، دیرباز نقش او را در «تک‌تیرانداز» بازی می‌کند؛ نقشی که شاید یادآور «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود با بازی بردلی کوپر در نقش کریس کایل باشد. کایل را مرگبارترین تک‌تیرانداز تاریخ نیروهای مسلح آمریکا می‌دانند که ۲۵۰ نفر را کشت و خودش هم فوریه ۲۰۱۳ هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.


عکس معروف و حماسی شهید زرین با گوشی که تیر گوشه آن را برده است
دیرباز در چند فیلم و سریال نقش رزمنده‌های دفاع مقدس را ایفا کرده که شاید مشهورترین آنها «دوئل» احمدرضا درویش و «اخراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی باشد. نقش او در فیلم اول «اخراجی‌ها» برگرفته از شخصیتی واقعی به نام شهید مجید خدمت ملقب به مجید سوزوکی بود. «تک‌تیرانداز» دومین نقش‌آفرینی دیرباز بر اساس یک شخصیت واقعی جنگی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1