تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۲۷۳۰۶
در شورای سلامت چرام مطرح شد

انتقاد از بی‌توجهی و عدم ضمانت اجرایی مصوبات شورای سلامت / روزهای سیاه کرونایی در انتظار مردم چرام است / دوگانگی در تعطیلی قبرستان های شهر وروستا

۰
روزگار سیاه و کرونایی چرام و تناقص در حرف مسئولان
کبنا ؛جلسه شورای سلامت شهرستان چرام برگزار شد.
هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با حضور فرماندار و اعضاء شورای سلامت با محوریت ویروس کرونا برگزار شد.
 به گزارش کبنا از چرام؛ هدایت نیا سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا از سطح جامعه به خانواده‌ها منتقل گردیده است خواستار عدم شرکت مسئولین در مراسمات عزا و شادی؛ آگاه سازی مردم از خطرات کرونا و وضعیت قرمز شهرستان تا قطع زنجیره انتقال شد.
 هدایت نیا بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان کهگیلویه در 15 کیلومتری شهر چرام واقع شده و وضعیت آن بحرانی هست کلیه دستگاه‌های و نیروهای نظارتی و اجرایی برای اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به جد باید پای کار باشند.
 وی افزود: مسئولیت‌های فردی استفاده از ماسک استاندار؛ فاصله گذاری اجتماعی؛ شستن دستها و رعایت بهداشت فردی و مسئولیت‌های اجتماعی نمونه گیری از افراد؛ ردیابی سریع و دقیق؛ پیگیری و نظارت و تهویه فضاهای بسته؛ قرنطینه و ایزوله نمودن افراد مثبت از مهمترین مطالب بیان شده در جلسه بود.
  مدیر شبکه بهداشت درمان چرام به تجمع مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در امکان زیارتی و تفریحی اشاره کرد و خواهان تعطیلی کامل کافه باغها؛ باغ چشمه بلقیس؛ باغ عمران؛ مدارس؛ مدارس آموزشی علمی؛ زبانکده ها مکانهای ورزشی؛ مساجد؛ مکانهای پر تردد شد.
  هدایت نیا با اشاره به مراجعه مردم به مراکز درمانی چرام بیان کرد:70 درصد مراجعه کنندگان طبق صحبت‌های پزشک معالج دارای علائم کرونا هستند.
وی با اشاره به آمار کرونای آبان ماه در چرام اعلام کرد: در هفته اول 40 درصد و در هفته دوم 61 درصد نمونه‌ها که بین 50 تا 70 درصد نمونه‌ها مثبت هست.
هدایت نیا افزود: باید از مهمانی‌های خانگی پرهیز شودضمن اینکه جشن تولدها و سالگرد ازدواج و عروسی درچرام زیاد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: شهرستان چرام به علت ابتلا زیاد و موارد بستری بالا شهرستان قرمز می‌شود که البته متاسفانه بعضی به علت ترس از انگ‌های اجتماعی بیماری خود را مخفی می‌کنند که این عوامل باعث می‌شود دو هفته و شاید یک ماه آینده هفته‌های سیاه کرونایی را در پیش داریم.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات نشست‌های شورای سلامت تاکید کرد: در جلسات گذشته مصوب شده بود که باغ عمران تعطیل شود؛ دیوارکشی آرامستان چرام توسط شهرداری انجام شود اما متاسفانه هیچ کدام از مصوبات اجرا نشد.
 وی افزود: در جایگاه‌های سوخت رعایت نمی‌کنند ومتصدی ایستاده و راننده‌ها خودشان سوخت می‌زنند.
 هدایت نیا گفت: متاسفانه افراد قرنطینه‌ای در شهر وبازار می‌چرخند وسلامت عمومی را به خطر می‌اندازند. باید مداخله صورت گیرد چرا که بیماری خانوادگی شده است.
 وی با اشاره به مراسمات شادی و عزا گفت: باید برای برگزاری این مراسمات مجوز بگیرند؛ در چرام مراسم سوم وهفتم وچهلم و دعای خانگی هم برگزار می‌کنند و نباید همه مسائل را گردن حوزه بهداشت ودرمان بیندازند بلکه همه دستگاه‌ها ومردم همکاری کنند.
 هدایت نیا با اشاره به اینکه پیشنهادات اجرایی شود و یا مصوب نشود اگر هم مصوب شد ضمانت اجرایی داشته باشند.
 وی افزود: اگر مصوب شد کافه باغ یا اماکن ورزشی تعطیل شود باید سریعاً اجرا و تعطیل شود چرا که هر ساعتی بگذرد ممکن است تعداد زیادی مبتلا به کرونا شوند.
 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان چرام اشاره کرد بیشترین گروه درگیر کرونا در چرام سنین ۳۰ تا ۳۹ سال هستن که اکثراً جوان و در کافه باغ‌ها و رستوران‌ها فعالیت دارند.
 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان چرام با اشاره به برگزاری بازی‌های محلی در یکی از میادین شهر چرام گفت: جالب این است که چندتا از کارکنان نیروی انتظامی در این تجمع‌ها مشغول بازی هستند که جای گلایه دارد.
 ایوب نوروزی مسئول اتاق اصناف چرام در ادامه این نشست بیان کرد: ناهماهنگی و دوگانگی در تصمیمات مقابله با کرونا وجود دارد که باعث ناراحتی مردم می‌شود.
وی افزود: ۳ هفته قبرستان روستای القچین سفلی را با هزینه‌ای که داشت مسدود وتعطیل شد اما همین هفته در آرامستان چرام چندین مراسم شلوغ برگزار شد که انتظار داریم اگر قرار بر تعطیلی قبرستان‌ها باشد تفاوتی نباشد تازه در شهر مراسمات شلوغ‌تر و بیشتر است و یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا در چرام است.
 نوروزی بیان کرد: اصناف در چرام محل تجمع نیست و به علت پایین بودن قدرت خرید مردم؛ اصناف ومغازه ها کم جمعیت هست وریسک کمتری به مراسمات دارد
 نماینده اتاق اصناف چرام در شورای سلامت از تعطیلی اماکن ورزشی؛ کلوپی‌ها وچمن مصنوعی خبرداد.
 ساجد صدری دادستان چرام در نشست شورای سلامت با اشاره به اینکه متاسفانه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست می‌دهند در این شرایط کرونایی چندین مراسم برگزار می‌کنند و برای برپایی مراسمات هم تبلیغ می‌کنند.
 دادستان چرام بااشاره به لزوم تشکیل یک تیم با محوریت شبکه بهداشت وسایر ادارات مرتبط هم کمک کنند تا پیگیری وپیشگیری از شیوع کرونا با جدیت دنبال شود
 صدری بیان کرد: نیروی انتظامی باید کمک کند و دادگستری هم حمایت می‌کند ابتدا دستور قضایی بگیرید واقدام کنید.
 مشکل باغ عمران و اجاره آن و تعطیلی این باغ در ایام کرونایی که شیوع آن بیشتر شده انجام شود
دادستان چرام گفت متاسفانه هر موقع اعلام می‌شود وضعیت شهرستان سفید شده مردم رها می‌کنند اما باید بدانند که وضعیت کرونا ثابت نیست.
 وی با اشاره به ضمانت اجرایی مصوبات گفت: برخوردهای قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.
 الیاس افسردیر بخشدارمرکزی چرام در این نشست با اشاره به تکریم و معارفه بخشدار سرفاریاب گفت: از زحمات دوساله آقای مرادپور تشکر می‌کنم و به آقای محمودی هم تبریک می گوییم امیدواریم مدیران وی را همراهی کنند.
 بخشدار چرام با اشاره به اینکه دهیاران در روستاها و در ایام کرونا پای کار هستند بیان کرد: دهیاران تاکنون در روستاها همکاری خوبی برای مقابله با کرونا داشتند و در بحث محدودیت‌ها در قبرستان‌ها اعلام کردیم که محدودیت‌ها انجام شود
 افسردیر با تشکر از زحمات پرسنل شبکه بهداشت و درمان در شهرستان چرام بیان کرد: به جای اینکه مچ گیری کنیم و کم کاری کنیم با پرسنل شبکه بهداشت ودرمان چرام همکاری شود و همه ما باید تابع قانون باشیم.
 اینکه بگوییم بازار واصناف عامل کرونا نیست؛ خیر بعضی از مردم در همین بازار وشلوغی ها مبتلا می‌شوند
 به گزارش کبنا، موضوع برگزاری جشن‌های مختلف در باغ عمران یکی از بحث‌های نشست شورای سلامت بود که مقرر شد تا اطلاع ثانوی باغ عمران تعطیل شود.
همچنین مصوب شد کلیه مدارس چرام به مدت دو هفته تعطیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1