کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست از بهبودیافتگان کرونا برای اهدا خون؛

پلاسمای خون؛ نیاز این روزهای بیماران کوویدی در کهگیلویه و بویراحمد

8 آبان 1399 ساعت 10:03

فقط ۳۰ درصد از بهبودیافتگان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد پلاسمای خون خود را اهداء کرده اند.


یکی از بهترین روش‌های درمان مبتلایان به کرونا استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان است، با این حال در کهگیلویه و بویراحمد فقط ۳۰ درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهداء کرده اند.
به گزارش کبنانیوز از کهگیلویه و بویراحمد؛ یکی از دلایل این عدم استقبال در استان، بی اطلاعی مردم از این روش درمانی است.
بطور خلاصه در خصوص استفاده از پلاسما می توان گفت؛ بخش مایع خون را پلاسما می‌نامند که ۵۵ درصد خون بدن انسان را تشکیل می‌دهد. یکی از اجزا بسیار مهم پلاسما پادتن (آنتی‌بادی) است که برای مقابله با عوامل عفونی ضروری است. در افرادی که مبتلا به بیماری عفونی می‌شوند، میزان تولید این پادتن‌ها افزایش یافته و استخراج این مواد از بدن می‌تواند در درمان سایر بیماران موثر باشد.
یک متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص بهترین زمان اهدای پلاسما گفت: «۲۸ روز پس از بهبودی کامل بیماران مبتلا به کرونا، این اطمینان وجود دارد که بیمار ناقل نیست و این بهترین زمان برای اهدای پلاسمای خون است.»
مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استقبال بیماران کرونایی از این اقدام پسندیده در حد مطلوب نیست گفت: بهبود یافتگان از بیماری ویروس کرونا می توانند پس از یک ماه پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران اهدا کنند.
آقای حسن زاده بیان کرد: نکته قابل توجه اینکه برای بیمارانی که در مراحل پایانی بوده و یا بیماری شدت پیدا کرده است پلاسما جوابگو نیست اما در مراحل اولیه استفاده از پلاسما اثرات موثری خواهد داشت.


کد مطلب: 427001

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427001/پلاسمای-خون-نیاز-این-روزهای-بیماران-کوویدی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1