تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۲۶۹۵۴
یادداشتی از سید محمد قاضی نیا:

از نفاق قومی در منطقه تا نظرات به اصطلاح کارشناسی بودجه در پایان دولت‌ها برای گردش فکری و حزبی از نماینده رد اعتبار شده (تاجگردون)

سید محمد قاضی نیا
۳۶
۱
نفاق قومی در منطقه و گردش فکری و حزبی تاجگردون
کبنا ؛سید محمد قاضی نیا مدرس دانشگاه در یادداشتی به اظهارات غلامرضا تاجگردون در باره بودجه ریزی در کشور واکنش نشان داد و نوشت:
 
ابتدا جا دارد گذری بر اتفاقات کشور یوگسلاوی بزنیم که سازمان‌های مختلف جاسوسی انواع طرح‌های فروپاشی یوگسلاوی را از جمله حمایت از حرکت‌های تجزیه‌طلبانه قومی به خصوص بعد از مرگ تیتو دنبال کردند. صرب‌ها و کروات‌ها با حمایت غربی‌ها مطمئن به ایجاد حکومت‌های ناسیونالیست قومی شدند و در جریان سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ دوران سخت رخدادها، مسلمانان بوسنیایی به دنبال بقا در یوگسلاوی بودند. ولی خشونت صرب‌ها که خود را مالک بیی رقیب تاج و تخت تیتو می‌دانستند، موجب شد تا مسلمانان بوسنیایی نیز به سمت استقلال از یوگسلاوی پیش بروند. تجزیه یوگسلاوی با خونریزی‌های زیاد و موفقیت غرب همراه بود. فروپاشی یوگسلاوی درسی بزرگ برای سایر کشورهاست. ناسیونالیسم قومی به فاشیسم می‌انجامد. برای همین است که حکومت‌ها باید برای تقویت هویت ملی، گروه‌های مختلف قومی را در ساختار حکومت شریک کنند و ایجاد شرایط نابرابری توسعه سیاسی و اقتصادی مناطق را مانع شوند.
باتوجه به رشد علم و سواد و فناوری در جامعه و نمود پیدا کردن فرهنگ زندگانی شهرنشینی شاهد هستیم که در مناطقی از تفکر قومی برای کسب منافع و به جان هم انداختن قبایل و مناطق استفاده می‌شود تا از آن بهره برداری سیاسی شود و این امر مخالف اصل فرهنگ شهر نشینی و مغایر با شعار توسعه است. چرا که توسعه ابعاد مختلفی همچون سیاست، فرهنگ، اقتصاد و امور اجتماعی دارد. این که در حوزه تجهیزات رشد باشد اما فرهنگ در همان سبک قومی برای اهداف خاص سوق داده شود و ماندگار شود مغایر با اصل توسعه است.
جناب تاجگردون این سیاست را از پل خیرآباد تا پل بریم استفاده کردید، اما در سطح ملی چرخش‌ها و بازیگری با کلمات در قالب نظرات کارشناسی و گاها ظاهراً حزبی تا کنون باعث شده که در ساختار اقتصادی کشور که فقط در یک مورد آن هم بودجه سالانه کشور اثبات شد که این روش بودجه ریزی سنتی رانت زا بوده و هست توانستید مانور دهید. آن روزی که روبان بنفش به دست و آن روزی که شعار می‌دادید اسحاق تورا دوست داریم و به حسن اعتماد کن را به یاد بیاور که چگونه ابتدای دولت خود را در صف طرفداران پر و پا قرص روحانی و مجموعه اطرافش قرار دادید و از اواخر سال ۹۸ تغییر موضع‌هایی داشتید، چون می‌دانستید مجلس و دولت بعد از جناحی دیگر است.
در مطلب اخیرتان اقرار کردید که بودجه ۹۹ رانت خواران ذی نفع هستند.

بیشتر بخوانید:
 
اقتصاد در باتلاق بودجه‌نویسی / اگر قالیباف تنها بخواهد به قول‌هایش در خوزستان عمل کند باید ۴۰ درصد بودجه عمرانی کشور را صرف عمل به وعده‌هایش کند / نامه رئیس مجلس نامه‌ای بی‌تاثیر است

چند مورد را گوشزد کنم که این روند دیگر جوابگو نیست و در راه و روش خود صداقت پیشه کنید:
۱. ۶ یا ۷ سال بر مسند ریاست کمیسیون برنامه و بودجه بودید و لایحه بودجه سالانه دولت با همراهی و همکاری شما در مجلس مصوب شده است.
۲. هر نوع تغییرات در جداول یا هر بندی از بودجه که چند نمونه آن شامل مازاد حامل‌های انرژی که در سخنان حاجی بابایی افشاگری شد، قیرتهاتری که از ۹۲ تا ۹۸ در لایحه بودجه به میزان ۴ میلیون تن، بند مربوط ۵ هزارمیلیارد تومان برای دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی و چندین و چند مورد دیگر از ناحیه دولت و کمیسیون بودجه مورد مدیریتتان تصویب شد
۳. استفاده از کلمه غیرمستمر در بودجه ۹۹ به نفع نجومی بگیران در زمان ریاست شما بر کمیسیون بودجه انجام شد.
۴. طی این ۸ سال چرا این نقدها به روند بودجه و اینکه بودجه ذینفعانی دارد و جلوگیری و افشای استقراض‌های بی دلیل دولت از بانک‌ها را در مجلس انجام ندادید؟
 همان روزها را به خاطر بیاورید که عنوان می‌داشتید با روحانی به جهنم می‌رویم و با رئیسی به بهشت هم نخواهیم رفت. الان این شرایط معیشتی و اسفبار حاصل عملکرد شما و امثال شما و دولت مورد حمایتتان بوده است.
این حرکات و صحبت‌های به اصطلاح کارشناسی در حوزه بودجه در پایان دولت نوش دارو پس از مرگ سهراب بیشتر همان تغییر گرایش در پایان دولت‌ها و چسباندن خود به دیگر گروه‌ها برای ماندن در قدرت و منافع شخصی را نشان می‌دهد یا به نوعی فرار به جلو.
در پایان از توجه همه عزیزان که مطلب را مطالعه کردند تشکر و قدردانی می‌نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه تنها مرد نترس خودتی
سلام
Iran, Islamic Republic of
اصلا استان ک. ب. بدون اطلاع. وعلم. و آگاهی. رای صادر میکنند از خدا بترسید تهمت ناروا نزنید به هم
میرسی
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفست سید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
حرف حق
خیرآباد
Iran, Islamic Republic of
درود بر استادم
مرحبا به شما 👏
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
ایشون برادر قاضی فر نیست؟
نواب
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس با مرام
گرجی پور
Iran, Islamic Republic of
این دیگه به ملکوت پیوست
ولش کن مهندس جان
فتحی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بسیاری از نخبگان رو سرکوب کرد
متاسفم برای مردم این شهر
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود
یاس
Iran, Islamic Republic of
درود سید عزیز
احمدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قلم شما
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
فقط خواستی خودی نشون بدی
Iran, Islamic Republic of
آفرین عالی فرمودین
مهندس تاجگردون چطور رو داری از بودجه حرف بزنی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شما تو حوزه کاری خودتون نظر بدید بهتره البته تا جایی که اطلاع دارم اونم درست و حسابی نمی‌تونید انجام بدید شاید اگه از دانش اموزاتون بپرسن به حرف من میرسن
باوی
Romania
تاج گردون مرد تکرار نشدنی در تاریخ استان ک ب کسی که قدرتمندان بالا دست از او هراس داشتند وجلوی رشدش را که بیش از این برایشان خطر ساز بود گرفتنداین یکی دو سال هر کسی که بخواهد خودش را مطرح کند از این نردبان استفاده می کند البته نمی گویم که هیچ اشکالی در کارش نبود ولی این بی انصافی را بوضوح می بینیم که خدماتش نادبده گررفته می شود .
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی افرین
Iran, Islamic Republic of
تازمانی که در این مملکت مسؤلین و نمایندگان و یا حتی مدیران و رؤسای بر اساس منفعت شخصیشون به اقتصاد و سیاست این مملکت نگاه می‌کنند نه بر اساس مصلحت و خرد جمعی این مملکت داستان همینه که هست ما نه در اقتصاد پیشرفت میکنیم نه در سیاست راهگشایی برايه مسائل و مشکلات مردم پیدا خواهیم کرد
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای تاجگردون این همان اشی هست که خودت پخته ای
سعید
Iran, Islamic Republic of
عالی و کارشناسی بود،قدرت چسبندگی زیاد و پایداری دارد..
کیارش
Iran, Islamic Republic of
کم و زیاد می گویی.شما که چیزی از بودجه نمیدانید بهتره همان نمرات الکی که به دانشجویان میدهید را ادامه دهید.
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی نیا حق داری اظهار نظر کنید ،به یاد ضرب المثلی افتادم ..
ش پ
Iran, Islamic Republic of
هر کس برای معرفی و چهره شدن خود دست به قلم میشود و کبنا هم که بهترین جا برای این افراد است.
حداقل کاش نصف سوابق بودجه ای اقای تاجگردون را داشتید بعد نقد میکردید.
تاجگردون چه بخواهید و چه نخواهید و چه خوشتان بیاید و چه بدتان بیاید یکی از بزرگان بودجه و بودجه نویسی این کشو است.
Iran, Islamic Republic of
بودجه ریزی برره ای😀😀😀😀
نادر احمدیان
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید اگر رئیسی بود وضع بمراتب بدتر از امروز بود .
همتیان
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اگه یه مرد کاری تو استان کهگیلویه هست، همین تاجگردونه.
شما چه عقده ای دارید که تموم نمیشه
شریفی راد
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر مادرتو بیامرزد
حرف حق
ولی این متمدن و باکلاس زدن
راعد
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد محترم چه بجا و کارشناسی به دور از هر گونه گرایش سیاسی و به اصطلاح دور از سیاسی کاری موضوع تخلفات و ایرادات قانونی بودجه ریزی را مطرح و گوشزد فرمودید، در اینجا باید اشاره ای به عنوان شغلی نمایندگان مجلس شورا اسلامی و بعبارتی جایگاه حقوقی مادام العمر نمایندگان در مشاغل پس از دوره نمایندگی نمایم و اینکه مصونیت قانونی نمایندگان در دوره پس از نمایندگی از بین میرود و چه بجا ریاست محترم قوه قضاییه قانون پاسخگو بودن مسوولین در پست های دولتی و ارگان های نظام و قوای سه گانه را مبنی بر پاسخگو بودن ایشان تا ۱۰ سال پس از مسوولیت هایشان را تصویب و ابلاغ کردند، بهتر است تمام عزیزان وزرای سابق و اسبق صمت، سابق جهاد کشاورزی، سابق راه و شهرسازی، برخی نمایندگان مجلس شورا اسلامی مثل رییس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس سابق مجلس، رئیس سابق قوه قضاییه طبق این قانون پاسخگوی دوران مسولیت خودشان باشند و نسبت به تصمیمات دوره خود که به کشور و مردم هزینه وارد نمودند بازخواست شوند؟
خان
Iran, Islamic Republic of
مطالب سراسربیانات عثده ای وخارج ازانصاف بود
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
از ذهن های بیمار چیزی تراوش نمی شود
رشیدی منصورآباد
Iran, Islamic Republic of
یک تار موی تاجگردون را با تمام دنیایتان عوض نمی کنیم
من نمی دانم / مردم گچساران و باشت با چه رویی جرأت ابراز وجود دارند؟!
از جریان فکری شما جز /خرابی و درهای بسته چیزی نصیب این مردم نخواهد شد
گلی
Iran, Islamic Republic of
اگه ۴ سال پیش میگفت قبول داشتیم ولی الان مقدمه چینی برا پیشرفت الکی در آینده ای بدون تاجگردون رو پیش بینی و اظهار نظر کردن منو یاد فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی، می اندازه تمام
مونسان
Iran, Islamic Republic of
قاضی جان بزرگ شدن به خود بزرگ بینی نیست معلومه از قوانین وزور ونفوذ در تهران خبر هم نداری. از وصله زدنها ی. کهنه. روی صورت. دیگران. به طمع جایشان واتحاد استانهای مرکز وشمال و ووو وتفرقه انداختن دربین. استانهای محروم. نداری تا جایی. که آلان نفت. وگاز ومعادن. وووو وحتی. اتحاد و ایمان. استانمان را. برا خودشون. بیمه وکه حتی کار گر ساده استان را بیرون خواهند کرد امثال زاکانی وهم پیمانانش ان. ای کاش. ای کاش در مورد. شاکیان. حاج. غلام تحقیق می کرد ی ؟ سیاست کاری به حق وناحق. نداره پدر و فرزند هم. نداره من هیچکدومتان رانمی شناسم اما با تحقیقاتی که کردم. استان شما را گول زدند متحد شوید
طرفدار
Iran, Islamic Republic of
دست مرزا .زنده باشی
رشیدی منصورآباد
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که وفاق و اتحاد را بین اقدام مختلف در گچساران ایجاد کرد تاجگردون بود
این جریان اصولگرا بود که در گچساران برای زمین زدن تاجگردون، از سه قوم بزرگ منطقه یعنی باوی، بویراحمد گرکسیر و ترکهای قشقائی سه کاندیدا علم کردند و در نهایت هم ناکام شدند چون از همه اقوام پشت تاجگردون بودند و با اکثریت آراء ایشان را انتخاب کردند.

باز هم در آنتخابات آتی آن کسی که تاجگردون انتخاب کند، مردم منطقه انتخاب خواهند کرد چون به ایشان اعتماد دارند و خیانتی را که مخالفان به رأی مردم کردند را با رأی بیشتر پاسخ خواهند داد
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
مردونه
حیف تاجگردون که...... 😕
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1