کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در صفحه اینستاگرام؛

واکنش محمد بهرامی به کلنگ‌زنی تقاطع غیر هم‌سطح دره مهریان با حضور وزیر؛ استان دیگر تاب اشتباهات و سهل‌انگاری‌هایی از این دست را ندارد

30 مهر 1399 ساعت 18:57

محمد بهرامی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامش نسبت به مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح دره مهریان به سمت اقلید با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.


محمد بهرامی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامش نسبت به مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح دره مهریان به سمت اقلید با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نوشت:
بنام خداوند بخشاینده و مهربان
چند روز پیش شاهد مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح دره مهریان به سمت اقلید با حضور مدیران ملی، استانی و نماینده مردم بویراحمد بودیم.
طی بررسی های که به جهت اهمیّت مساله توسط اینجانب صورت گرفت، به دو نکته بسیار مهم و اساسی رسیدم که ان‌شاءالله توجه به آنها یقیناً در فرایند کار، موثر واقع شده و راه‌گشا باشد.
لذا خدمت مسئولانی که دستی بر آتش دارند و کاری از دست آنها بر می‌آید این نکات را یادآور می‌شوم:
۱_ با توجه به اینکه جاده خوزستان به یاسوج و آزاد راه اصفهان به شیراز که حوالی منطقه دژکرد، جاده یاسوج به اقلید را قطع می‌کند، در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، به طور حتم این مسیر به زودی از اهمیت حیاتی برخوردار شده و به نوعی نقش بسیار اساسی به عنوان یکی از کریدورهای مهم کشور را می‌تواند عهده‌دار شود.
بیشتر بخوانید:

وزیر راه در کلنگ زنی پروژه سه راهی مهریان


بخش زیادی از بار ترافیکی جنوب، جنوب غربی به شمال، مرکز، شمال شرقی و شمال غربی کشور و بالعکس، به دلیل اتصال جاده خوزستان به جاده فعلی یاسوج - اصفهان است که باید به اجبار از طریق اتصال جاده اصفهان به سی‌سخت از طریق دره مهریان به محل مذکور (کلنگ زنی شده)، یعنی تقاطع غیرهم‌سطح منتقل شود.
 پس نیاز مبرمی وجود دارد که محل کلنگ‌زنی شده، جهت پیش‌بینی این اتصال، دقیق و با وسواس بیشتری مورد مطالعه قرار گیرد تا در آینده نزدیک به بن‌بست جدی برخورد نشود.

آئین کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان

۲_ این حلقه ارتباطی از محل کلنگ زنی شده تا اتصال آزاد راه شیراز - اصفهان در منطقه دژکرد، یعنی جاده‌ی فعلی، این جاده‌ای خارج از استاندارد و با پیچ و خم و شیب‌های غیرمتعارف ولی با مسافتی کوتاه و حجم عملیاتی کم، حتماً باید یا از طریق اعتبارات دولتی یا از طریق بخش خصوصی مورد مطالعه، بازسازی و تعریض مناسب، مطابق با استانداردهای تعریف شده قرار گیرد.
از طرفی جای بسی تأسف است که وزیر محترم راه، در مراسم کلنگ‌زنی و در حضور مسئولین، اظهار داشتند که این طرح یعنی ادامه آن به سمت دژکرد، توجیه اقتصادی ندارد!
نگرانی در این اظهار نظر زمانی دو چندان می‌شود که جناب وزیر، در این زمینه هیچ گونه اطلاعات، اشراف و تسلطی نداشته و احتمالا حتی اطلاعات لازم اولیه را نیز از مدیران مربوطه دریافت ننموده که ضریب تردد یا بار ترافیکی جاده‌های فعلی که از طریق مسیر اصفهان، شیراز، بابامبدان و همین مسیر صورت می‌گیرد و یا اینکه با بازگشایی جاده مورد اشاره که همه در این مسیر متمرکز می‌شوند، چه بار ترافیکی عظیم و سنگینی در این منطقه ایجاد خواهد کرد و در بار ترافیکی و ترانزیتی کشور و همچنین پایین آوردن هزینه‌های مختلف چقدر تأثیرگذار است.
 از این رو از مسئولین محترم امر و دیگر دلسوزان تصمیم گیر انتظار می‌رود در راستای منافع مردم, در این خصوص دقت نظر کافی و توجه لازم را داشته باشند تا در آینده هزینه‌های دوباره کاری، اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌ها را نداشته باشیم.
چنانچه همه مستحضرید، استان ما فرسنگ‌ها از توسعه‌ای که شایسته و بایسته است عقب افتاده و دیگر تاب اشتباهات و سهل‌انگاری‌هایی از این دست را ندارد.
چه بسا اجرای کارشناسی شده و دقیق این طرح، در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نقش بسیار اساسی خواهد داشت.
محمد بهرامی
۲۹ مهرماه ۱۳۹۹


کد مطلب: 426782

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426782/واکنش-محمد-بهرامی-کلنگ-زنی-تقاطع-غیر-هم-سطح-دره-مهریان-حضور-وزیر-استان-دیگر-تاب-اشتباهات-سهل-انگاری-هایی-این-دست-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1