تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۲۶۷۵۳
مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور گفت؛

تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۹/ امتیاز داوطلبان بومی چگونه محاسبه خواهد شد؟

۱
تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۹/ امتیاز داوطلبان بومی چگونه محاسبه خواهد شد؟
کبنا ؛
روشن ضمیر مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور با اشاره به تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی امسال از ۹ آبان ماه به ۶و ۷ آذرماه گفت: با توجه به اصلاح قانون خدمات کشوری در مجلس و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان بومی، فرصت لازم برای ویرایش اطلاعات و ثبت درخواست استفاده از سهمیه بومی گزینی داده شده است.
اکبر روشن ضمیر مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور، با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ماده واحده ای را در راستای قانون اصلاح ماده ۴۴ قانون خدمات کشوری در ۱۶ شهریورماه امسال، مبنی بر اولویت یافتن ثبت نام کنندگان بومی شهرستان ها به استثنا شهرستان تهران و مراکز استانها در آزمون های استخدامی مصوب کرد، گفت: در این راستا به منظور جلوگیری از تضییع حق و حقوق افراد بومی در آزمون استخدامی و فراهم کردن فرصت لازم برای اعلام بومی بودن و ارائه مدارک، زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۹ به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه زمان آزمون استخدامی امسال از ۹ آبان ماه به ۶و ۷ آذر ماه تغییر یافت، عنوان کرد: این آزمون در دو روز برگزار خواهد شد.
مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور درخصوص نحوه اعمال سهمیه بومی گزینی در آزمون استخدامی گفت: پیش از این تفاوتی در ارزیابی بین داوطلبان ساکن یا متولد محل تقاضای شغل با داوطلبان خارج از این محدوده وجود نداشت، اما با قانون جدید، ۲۵ درصد یا یک چهارم بر امتیازات داوطلبان بومی افزوده می شود.
روشن ضمیر گفت: در همین راستا، داوطلبان از ۲۹ مهر تا دوم آبان ماه فرصت دارند تا ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش با استفاده از شناسه کاربری و کد پیگیری، نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند و اصلاحات لازم را انجام دهند.
وی افزود: افرادی که متقاضی استفاده از سهمیه و ظرفیت بومی هستند، باید گزینه "من متقاضی استفاده از سهمیه بومی هستم" را تیک بزنند و مستنداتی که سایت از آنها می خواهد را ارائه و ثبت کنند.
مدیرکل منابع انسانی وزارت کشور تصریح کرد: برای استفاده از سهمیه بومی گزینی، شرایطی پیش بینی شده است؛ از جمله مواردی مثل اینکه؛ داوطلب یا باید متولد آن شهرستان باشد، یا باید ۱۰ سال در آن محل اقامت داشته باشد، یا پدر و مادر فرد در آنجا ساکن بوده و بیمه پردازی داشته باشند و یا بتوانند استشهاد محلی ارائه کنند.
روشن ضمیر تاکید کرد: سهمیه بومی گزینی در آزمون استخدامی امسال مختص به شهرستان محل ارائه شغل بوده و افراد ساکن در شهرستانها یا مناطق دیگر استان مشمول این سهمیه نمی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1