تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۲۶۷۱۰

درباره مهاجرت آقازاده‌ها

۰
درباره مهاجرت آقازاده‌ها
کبنا ؛در میان اخبار اوج‌گیری کرونا که دهشتناک است نمی‌توان از خیر دو خبر دیگر به سادگی گذشت. دیروز ابتدا خبر رسید که ریحانه پارسا بازیگر سینما و تلویزیون از ایران مهاجرت کرده است و بلافاصله تایید شد که محمد مدرس از خوانندگان به نسبت قدیمی نیز ایران را ترک کرده است.
پیش‌تر خبرهای متنوع و متعددی در مورد مهاجرت نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و... کشور به گوش رسیده بود که پرداختن به تک تک آن‌ها در این مقال از حوصله خارج است.
بهتر است حالا که با اصل موضوع این وجیزه آشنا شدید پلی نیز بزنید به خبری که چند روز پیش به نقل از عادل فردوسی پور
منتشر شد. این مجری سابق تلویزیون در جریان اعطای یک جایزه به وی اعترافات تلخی کرد؛او گفت همواره در کلاس‌های درس خود وقتی دانشجویانش از مهاجرت سخن می‌گفتند او به مخالفت می‌پرداخته و تاکید می‌نموده که حتما باید در ایران ماند و کشور را آباد کرد. فردوسی پور ادامه داده با توجه به طرد عجیب و غریب وی از تلویزیون او اکنون نمی‌داند چه پاسخی به این دانشجویان بدهد و به نوعی اکنون شرمنده آنان است!
این‌ها را عرض کردم تا بگویم همزمان با موج جدیدی از مشکلات در کشور که دست در دست بحران کرونا داده سیل تازه مهاجرت از کشور آغاز شده است.من نگران مهاجرت چند هنرمند نیستم نگرانی آنجاست که همه می‌دانیم هنرمندان چهره‌های جذاب رسانه‌ای هستند و اخبارشان سریع دست به دست می‌شود اما مهاجرت بسیاری از نخبگان واقعی کشور اصلا دیده نمی‌شود و به چشم نمی‌آید.از این موضوع نباید غفلت کرد.
البت این موضوع بعد دیگری هم دارد. همانطور که عرصه زندگی برای نخبگان تنگ می‌شود و قید وطن را می‌زنند مطمئن باشید به موازات آن بسیاری از آقازاده‌ها نیز اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا با سرعت بیشتری نسبت به طیف قبلی در حال خروج از کشور به بهانه‌های درس و غیره هستند.آنان به این نتیجه رسیده‌اند اگرچه در ایران همه منابع در اختیارشان است ولی آنان نیز ترجیح می‌دهند با فاصله گرفتن از اخبار بد روح و روان شان در آرامش باشد!مهم پول است که پدر و پدربزرگ حواله می‌کنند. علی برکت الله!
مهاجرت نخبگان بد است و مهاجرت آقازاده‌ها بدتر! یکی از نشانه‌های غیرعادی شدن شرایط به معنای دقیق کلمه وقتی است که اخبار ویترینی و اخبار پشت ویترینی همگی دلالت بر یک موضوع خاص دارد. نخبگانی که می‌روند براساس اخبار رسانه‌ها و شرایط حال شان چمدان می‌بندند و می‌روند اما آقازاده‌ها عطف به دسترسی به خبرهای پشت ویترین تصمیم می‌گیرند یک شعبه در فرنگ بزنند!
الله اعلم! ای کاش می‌شد کسی یا نهادی به ریز می‌گفت این روزها در فرودگاه امام خمینی(ره) نام کدام آقازاده‌ها در پروازهای خروجی ثبت می‌شود.
مرجع : آفتاب یزد
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1