تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۵
کد مطلب : ۴۲۶۶۰۸
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛

بی‌توجهی مردم در تلاطم کرونا / مرگ 172 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر کرونا / جولان کرونا در دهدشت

۰
بی‌توجهی مردم در تلاطم کرونا / مرگ 172 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر کرونا / جولان کرونا در دهدشت
کبنا ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ابراز تأسف از اینکه شهرستان بویراحمد از وضعیت قرمز نیز عبور کرده است گفت: با ادامه این روند شرایط بحرانی‌تر خواهد شد.
 یزدانپناه افزود: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده‌ای از جامعه در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.
 وی با تاکید بر اینکه تعداد استفاده کنندگان از ماسک باید به حداکثر برسد بیان کرد: چنانچه کمتر از 90 درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نخواهد شد.
 یزدانپناه گفت: خانه امن‌ترین مکان به ویژه برای مادران باردار و گروه‌های آسیب پذیر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای است.
یزدانپناه تاکید کرد: در خانه ماندن باید بیشتر ترویج یابد چرا که اوضاع خیابان‌ها، مراکز خرید و معابر شلوغ استان به هیچ وجه مطلوب نیست
 
 رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۱۷۲ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
 پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۱۲۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲۳۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 یزدانپناه اضافه کرد: از ۳۸۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمدبا حدود ۱۰۰ مورد مثبت، وپس از آن شهرستانهای کهگیلویه و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426608-2.jpg
در راستای مراقبت و پیشگیری از شیوع کروناویروس و نیز رصد دستگاه‌های دولتی در سطح شهرستان کهگیلویه، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری از بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت بازدید نموده و از نزدیک شرایط درمانی و میزان بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا را بررسی کردند.
 تسنیم نوشت: پس از شیوع کرونا ویروس اولین بیمار کرونایی استان در شهرستان کهگیلویه گزارش شده و از همان روزها تاکنون کهگیلویه یکی از کانون‌های پرخطر کرونا در سطح استان محسوب شده و مسئولان استانی به ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی با حساسیت خاصی شرایط بهداشتی درمانی کهگیلویه را دنبال می‌کنند.
 میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین اهالی شهرستان کهگیلویه رشد چندان خوبی ندارد و شاید بتوان گفت تنها بیش از 45 درصد از مردم در این شهرستان از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی پایبند هستند و این آمار در شرایط کنونی به معنای هشدار کامل است.
 باتوجه به اینکه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده و نیز بخش‌های بزرگ دیشموک، چاروسا و سوق و تمامی روستاهای هر سه شهرستان در مجموع از خدمات‌دهی بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت استفاده کرده و ظرفیت این بیمارستان به تنهایی جوابگو نیست پس ضرورت دارد که مسئولان این سه شهرستان با یک عزم جدی در راستای مراقبت و پیشگیری گام برداشته و تمامی دستگاه‌های شهرستان بادقت و حساسیت بیشتری در این زمینه با کادر بهداشتی و درمانی همکاری کنند.
 معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای رصد دستگاه‌های دولتی و شرایط درمانی بیماران و مشکلات کادر بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت خوشبختانه پرسنل کادر درمانی با تمام توان خود و باتوجه به شرایط موجود در حال ارائه خدمات بوده و جای تقدیر دارد.
 آذر صفایی تصریح کرد: باتوجه به تأکید استاندار، فضای بهداشت و درمان از لحاظ شرایط روحی و انگیزشی باید تأمین بوده و زیرساخت‌ها و امکانات نیز باید تأمین باشد تا مردم با این بیماری دچار مشکلات نشوند و با حداقل مشکل شرایط سخت فعلی را پشت سر بگذاریم.
 سرپرست بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت در این باره گفت: در حال حاضر و در مواجهه با این بیماری از تمام ظرفیت تخت‌های درمانی و نیروی انسانی موجود در این بیمارستان استفاده می‌شود.
 دکتر ابراهیم یاری‌نسب افزود: در صورت افزایش تعداد بستری‌ها و استفاده از ظرفیت اورژانس قدیم برحسب نیاز در آن شرایط با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم که انتظار می‌رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای برطرف نمودن این مشکل تمهیدات لازم را انجام دهند.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این باره گفت: باتوجه به بازدیدی که از بخش‌های مختلف بیمارستان داشتیم خوشبختانه بیمارستان امام‌خمینی (ره) از وضعیت پایدار و نسبتأ خوبی برخوردار است و فضای لازم برای پذیرش بیماران تهیه شده و هیچ بیماری بدون تخت نیست.
 محمد مهدی بانشی با اشاره به اینکه بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت با مدیریت صحیح و اصولی وضعیت بسیار مناسبی داشته و بحرانی نیست، عنوان کرد: تجهیزات و امکانات لازم جهت بستری ضروری در اورژانس قدیم مستقر بوده و در صورت نیاز به افزایش بستری‌ها از این بخش نیز استفاده می‌شود.
 وی با سپاسگذاری از ایثار و فداکاری کادر درمانی در شرایطی که امکانات محدود است، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان کهگیلویه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات غیرضرور می‌توانند در کاهش بستری‌های ناشی از این بیماری گام اساسی برداشته تا با کمترین خطرات از این مرحله سخت عبور کنیم.
 فرماندار شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: در راستای بیماری کووید 19 در شهرستان کهگیلویه مبحث مراقبت از ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی و بانک‌ها در حال انجام است و درصدد بوده تا در این زمینه گشت ارشاد را در سطح شهرستان فعال کنیم.
 علیرضا اتابک افزود: با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، زنجیره انتقال و جلوگیری از گسترش این بیماری مهیا شده و شهروندان تاکنون اقدامات خوبی انجام دادند.
 وی تصریح کرد: شهروندان باید سبک زندگی همراه با کرونا و نیز عدم حضور در تجمعات غیر ضرور را بپذیرند تا سبب کاهش خستگی کادر درمان شده و میزان بستری‌ها کاهش یابند.
 فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: پرسنل کادر درمانی بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت زحمات ارزشمندی و زیادی را تحمل کرده و سختی‌های فراوانی را به جان خریدند و بحمدلله خدمات مطلوبی به مردم هر سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام دادند که قابل ستایش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
فایل های مرتبط
1