تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۲۶۵۳۰

هزينه درمان كرونا ٥٠ ميليوني شد

۰
هزينه درمان كرونا ٥٠ ميليوني شد
کبنا ؛ وضعيت کرونا در 45 شهرستان از 187 شهرستان با وضعيت قرمز، حادتر است و آنها وضعيت فوق قرمز را در موج سوم شيوع کرونا تجربه مي‌کنند. اين در حالي است که با افزايش چشمگير موارد ابتلا و مرگ و مير بسياري از مسئولان به دنبال راهکاري جهت کاهش آمار فوتي‌ها هستند. بعد از اينکه تعداد مبتلايان بعد از گذشت بيش از 8 ماه از شيوع کرونا در کشور، از مرز 500 هزار نفر گذشت، روز گذشته سخنگوي وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: از روز دوشنبه (21 مهر) تا سه شنبه (22 مهر 99) 4108 مورد جديد در کشور شناسايي شدند و در همين مدت 254 تن از هموطنان به دليل اين بيماري جان خود را از دست دادند. با احتساب اين آمار، مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 508 هزار و 389 نفر رسيد و تاکنون 29 هزار و 70 نفر جانشان را از دست دادند. سيما سادات لاري همچنين تعداد بيماراني که در وضعيت وخيم در آي سي يو قرار دارند، 4570 نفر اعلام کرد.
شهرهاي فوق قرمز ايران
بنا بر اعلام وزارت بهداشت نيز، شهرستان‌هاي آذرشهر، جلفا، عجب‌شير و مراغه در استان آذربايجان شرقي، شهرستان‌هاي اروميه، اوشنويه، بوکان، سلماس، شاهين‌دژ، مهاباد، مياندوآب و نقده از استان آذربايجان غربي، شهرستان‌هاي اصفهان، خميني‌شهر، کاشان و نجف‌آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، دره شهر از استان ايلام، شهرستان‌هاي تنگستان و دشتي از استان بوشهر، شهرستان‌هاي تهران، دماوند، ري، شميرانات و ورامين از استان تهران، بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختياري، بيرجند از خراسان جنوبي، سبزوار از خراسان رضوي، شهرستان‌هاي قم، سمنان، يزد، شهرستان بيجار از کردستان، اسلام‌آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گيلانغرب و هريس از استان کرمانشاه، شهرستان بويراحمد از استان کهگيلويه و بوير احمد، شهرستان خرم‌آباد از استان لرستان، اراک در استان مرکزي، رزن و ملاير از استان همدان از جمله شهرستان‌هاي با بيشترين بروز بيماري در کشور هستند.
مقایسه هزینه درمان کرونایی‌ها در ایران و آمریکا | ماجرای‌ فاکتور ۵۴ میلیون  تومانی - همشهری آنلاین

هرچند جزيره خارک در ليست وزارت بهداشت جزء شهرهايي با وضعيت وخيم بيماري نيست، اما روز گذشته ناصر ابراهيمي، بخشدار ويژه جزيره خارک که بزرگترين پايانه صادرات نفت ايران در آن قرار دارد، از شدت گرفتن شيوع کرونا در اين جزيره خبر داد و گفت: «وضعيت ابتلاي کارکنان به کرونا بسيار نگران کننده است، اکثر مبتلايان جزيره مربوط به کارمندان ادارات است». او به بالا رفتن بي‌سابقه تعداد مبتلايان و جان‌باختگان بر اثر کرونا در استان بوشهر نيز اشاره کرد و افزود: «کرونا جزيره خارک را در حالت ريسک قرار داده است».
گراني درمان در بيمارستان‌هاي خصوصي
در اين ميان، آمار جان‌باختگان بيماران کرونا اين روزها رکوردشکن شده است، بيمارستان‌هاي دولتي پر شده از بيمار و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بيماران غيراورژانسي در بيمارستان بستري نخواهند شد. بخش خصوصي در اين ميان اما براي يک دوره درمان 50ميليون تومان در ابتداي بستري شدن از بيماران درخواست مي‌کند. اين گراني درمان و کمبود تخت بيمارستاني براي کرونايي ها در مراکز درماني دولتي چقدر مي‌تواند به آمار ابتلا و جان‌باختگان بیفزايد؟ در اين رابطه دکتر ايرج حريرچي، معاون کل وزارت بهداشت مي‌گويد: به مردم توصيه مي‌کنيم که اگر امکانات مالي دارند، مي‌تواند بخش خصوصي را انتخاب کنند، اما اگر کسي امکانات مالي ندارد توصيه اکيد ما اين است که به بخش دولتي مراجعه کنند. ما پذيراي کامل بيماران هستيم. معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پاسخ به اين سوال که آيا اين گراني باعث افزايش مبتلايان يا جانباختگان کرونا نمي‌شود؟ گفت: اين گراني به آمارها مرتبط نيست، چرا که ما در بيمارستان‌هاي دولتي پذيراي بيماران هستيم و افرادي که بودجه رفتن به بيمارستان خصوصي را ندارند مي‌توانند در بيمارستان دولتي بستري شوند.

 
مرجع : آرمان ملي
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1