تاریخ انتشار
کد مطلب : ۴۲۶۴۶۲

پیکر مطهر ۷ تن از شهدای مدافع حرم شناسایی شد

۰
پیکر مطهر ۷ تن از شهدای مدافع حرم شناسایی شد
کبنا ؛مسئول ایثارگران کل سپاه از شناسایی و تایید هویت پیکر مطهر هفت تن از شهدای مدافع حرم در منطقه خان طومان سوریه خبر داد.
 سردار ابوالقاسم شریفی از شناسایی و تایید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد و گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، پیکر‌های مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.
شریفی افزود: پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تایید شد و پیکر‌های مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.
وی ادامه داد: پیکر مطهر این شهدای والامقام صبح دوشنبه (امروز) برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف بر ضریح مقدس امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی بر پیکر‌های مطهر شهدا نماز خواهد خواند.
مسئول ایثارگران کل سپاه با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، این مراسم در مشهد مقدس بدون حضور مردم قدرشناس و شهید پرور برگزار شده و به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد، اظهارداشت: پیکر‌های مطهر شهدا پس از این مراسم عازم زادگاهشان خواهد شد تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تشییع و به خاک سپرده شوند.
سردار شریفی اسامی شهدای تفحص شده در منطقه خان طومان را به این شرح اعلام کرد: شهیدان والامقام «رضا حاجی‌زاده»، «علی عابدینی»، «محمد بلباسی» و «حسن رجایی‌فر» از استان مازندران، شهید «زکریا شیری» از استان قزوین، شهید «مجید سلمانیان» از استان البرز و شهید «مهدی نظری» از استان خوزستان.
تفحص پیکر مطهر 5 شهید دفاع مقدس
نیروهای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز شنبه موفق به کشف پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در محور مریوان شدند. همراه با استخوان‌های این شهید تازه تفحص شده یک ماسک شیمیایی هم هست که نشان از روزهای حملات شیمیایی صدام در این منطقه است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این نیز پیکر مطهر دو شهید در روز 18 مهرماه و دو شهید در روز 16 مهرماه در منطقه عملیاتی چنگوله کشف شد. همراه پیکر مطهر دو تن از این شهدا پلاک هویت نیز کشف شده است.
جانباز دفاع مقدس  به همرزمان شهیدش پیوست
خبر دیگر اینکه «لطف‌اله اسدی» یکی از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت جنگی به یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این جانباز دفاع مقدس امروز در قطعه 29 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده می‌شود.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...