تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۵۲۴۶
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

طمع پیروزی ترامپ به قیمت جنگ

۰
طمع پیروزی ترامپ به قیمت جنگ
کبنا ؛
نفس‌ها برای انتخابات آمریکا حبس شده است. بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از مبارزات انتخاباتی، سپری شدن هشت ماه از انتخابات مقدماتی، بعد از مطرح شدن نام بیش از ۲۴ کاندیدا، ۱۱ مناظره، گذشت بیش از شش ماه از همه گیری کروناویروس و و اجرای دو کنوانسیون احزاب اصلی آمریکا، گروهی از رای دهندگان آمریکایی سرانجام فرآیند رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را در فاصله دو ماه مانده به روز انتخابات در سوم نوامبر از طریق پست شروع کردند.  در همین حال «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها همچنان پیشتاز است البته «دونالد ترامپ» اندکی فاصله را کم کرده است. 
بنا به گزارش روزنامه، یو.اس.ای تودی، ایالت کارولینای شمالی فرستادن برگه‌های رای پستی را برای رای دهندگانی که درخواستش را دارند، از امروز شنبه شروع کرده است. این برگه‌های رای در چند هفته آینده تحویل داده می‌شوند. رای دهندگان می‌توانند آنها را به مجرد آنکه به دستشان برسد تحویل دهند و احتمالا این ایالت تبدیل به اولین ایالتی که در انتخابات شرکت کرده، می‌شود. این در حالی است که همچنان تا روز انتخابات چندین واقعه مهم از جمله چهار مناظره انتخاباتی باید برگزار شوند و تا قبل از نهایی شدن نتیجه انتخابات باید ده‌ها میلیون برگه رای شمرده شوند تا مشخص شود آیا این دونالد ترامپ است که برای دومین بار به ریاست جمهوری می‌رسد یا رقیب دموکراتش جو بایدن جای او را خواهد گرفت.
نگرانی درباره آغاز جنگ
در میان تمام نقدهایی که علیه ترامپ وجود دارد، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که در آستانه انتشار کتاب خاطرات افشاگرانه‌اش انجام داده تاکید کرد، دونالد ترامپ برای باقی ماندن در ریاست جمهوری دست به هر کاری حتی شروع کردن یک جنگ می‌زند. « مایکل کوهن» جعبه سیاه اطلاعات ترامپ ، در مصاحبه با ان.بی.سی نیوز گفت، معتقد است رئیس سابقش «هر کاری و هر چیزی» انجام خواهد داد تا دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود «حتی تا این حد که یک جنگ را شروع کند».
کوهن در مصاحبه‌اش با لستر هولت، مجری ان.بی.سی نیوز با این پرسش مواجه شد که آیا فکر می‌کند دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر پیروز شود.
او اظهار کرد: دونالد ترامپ هر کاری و هر چیزی که در دسترسش باشد انجام خواهد داد تا پیروز شود. و من معتقدم این شامل دخل و تصرف در برگه‌های رای هم می‌شود.
کوهن خاطرنشان کرد: من معتقدم او حتی تا این حد ممکن است پیش برود که جنگی را شروع کند تا نگذارد از ریاست جمهوری کنار گذاشته شود. بزرگترین نگرانی من این است که در پایان سال ۲۰۲۰ انتقال قدرت صلح آمیزی در آمریکا وجود نداشته باشد. کوهن که سالها به عنوان وکیل شخصی برای ترامپ کار کرده سال گذشته میلادی مجازات حبس سه ساله خود را از بابت جرایم مالی و دروغگویی به کنگره آغاز کرد. او در ماه ژوئیه بعد از نگرانی از ریسک ابتلا به کروناویروس در شرایط ناایمن زندان به حبس خانگی منتقل شد. کوهن اخیرا کتابی از خاطراتش در زمان کار کردن برای ترامپ نوشته با تیتر: «بی وفا، یک کتاب خاطرات». این کتاب روز سه شنبه آینده به بازار عرضه می‌شود.
وزن کشی سنگین در نظرسنجی‌ها
تازه‌ترین موسسه نظرسنجی «هارواردکپس- هریس» نشان می‌دهد که بایدن با ۴۹ درصد آرا در مقایسه با دونالد ترامپ با ۴۲ درصد آرا در این دو موضوع نزد رای دهندگان واجد شرایط جلو افتاده است. در نظرسنجی مشابهی که ژوئیه (تیر) گذشته از سوی این مرکز انجام شده بود، اختلاف بایدن با ترامپ ۱۰ درصد بود.
ترامپ با ضریب خطای کمتری نامزد قوی تری در مسائل اقتصادی محسوب می‌شود. بایدن نامزد بهتری تقریبا در همه زمینه‌های دیگر از مبارزه با ویروس کرونا گرفته تا سیاستگزاری، نظم و قانون، مسائل نژادی و رویکرد آمریکا نسبت به چین قلمداد می‌شود.
این نتایج نشان داد میزان مقبولیت شغلی کلی رئیس جمهوری آمریکا از ۴۳ به ۴۶ درصد افزایش یافته است در حالی که ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری را قبول ندارند. در بین رای دهندگان مستقل، میزان پذیرش شغلی ترامپ ۴۲ درصد مثبت و ۵۸ درصد منفی بود. نحوه مدیریت ویروس کرونا توسط دولت ترامپ همچنان او را با مشکل مواجه کرده و در حالی که فقط حدود ۶۰ روز تا انتخابات ۲۰۲۰ باقی مانده است ۵۷ درصد از رای دهندگان می‌گویند بایدن نامزد محبوب آنها در هدایت کشور در دوران کرونا است. ۵۷ درصد از رای دهندگان نیز گفتند که بایدن بهتر می‌تواند کشور را از وقعیت کرونا زده خارج کنند. تنها ۳۵ درصد از رای دهندگان مستقل عملکرد ترامپ در دوران شیوع کرونا را مثبت ارزیابی کردند.
این نتایج همچنین نشان داد که ۵۸ درصد رای دهندگان می‌گویند بایدن می‌تواند عملکرد بهتری در مهار خشونت در شهرهای مختلف آمریکا داشته باشد و از نظر کنترل ناارامی‌ها ۵۷ درصد عملکرد ترامپ را قبول دارند.
شرکت کنندگان در این نظرسنجی اکثرا (۵۹ درصد) گفتند که باید برای رفع مشکلات کشور از جمله در زمینه مسائل نژادی و ترسیم سیاست‌ها مجهزتر از ترامپ است و با یک اختلاف ۵۴ به ۴۶ درصدی، بایدن در برقراری نظام و قانون از ترامپ جلوتر است. بایدن همچنین با اختلاف ۶۱ به ۳۹ رقیب پیشتاز در مقایسه با ترامپ در زمینه ایجاد وحدت در کشور است. ۲۶ درصد ترامپ را مسئول افزایش خشونت در شهرهای این کشور می‌دانند و ۲۰ درصد خشونت پلیس را عامل این خشونت قلمداد می‌کنند. در بخش اقتصادی ۵۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی می‌گویند در بهبود وضعیت اقتصادی به ترامپ بیشتر از بایدن اطمینان دارند. با این حال ۵۸ درصد از رای دهندگان می‌گویند اقتصاد کشورشان در مسیر بدی حرکت می‌کند و ۵۹ درصد اقتصاد را ضعیف یا بسیار ضعیف توصیف کرده اند. ۴۲ درصد گفته اند انتظار رکود در ۶ ماه آینده را دارند و فقط ۳۰ درصد خلاف این نظر را مطرح کرده اند. انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ماه برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1