کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به همت کانون فرهنگی مردمی جوادالائمه(ع)

برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان در دهدشت

9 شهريور 1399 ساعت 17:00

سوگواری سید و سالار شهیدان به همت کانون فرهنگی و مردمی جوادالائمه (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد در میدان مرکزی شهر دهدشت برگزار شد.


سوگواری سید و سالار شهیدان به همت کانون فرهنگی و مردمی  جوادالائمه (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد در میدان مرکزی شهر دهدشت برگزار شد.
این مراسم با حضور پر شور محبان اهل بیت علیهم السلام  بخصوص جوانان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و صحبت های سید فرزاد نجات نیا مسئول کانون فرهنگی و مردمی جوادالائمه (ع)، مداحی کربلایی محمدحسین جوان (از تهران) و مرتضی باب در مدرسه امام خمینی میدان مرکزی دهدشت برگزار شد.
در این مراسم سید فرزاد نجات نیا مسئول کانون فرهنگی و مردمی جوادالائمه علیه السلام سلسله مباحثی پیرامون سبک زندگی حسینی، شیوه های ازدواج آسان بعنوان مقدمه فرزند آوری و سیاست های جمعیتی مطرح کرد.
در ادامه به ولایتمداری و ابعاد شخصی ابالفضل العباس عبد صالح و مطیع محض امام عاشورا پرداخت و عنوان کرد: در رسای علمدار کربلا و ژرفای بصیرت و استواری ایمان همین بس که امام معصوم در کارزار عاشورا به او تکیه کرد و فرمود جانم بفدای تو! و همین خصوصیت و ادب عاشورایی جایگاه ابالفضل را به جایی رساند که به تعبیر معصوم تمام شهدا در قیامت از ازل تا به ابد به جایگاه او غبطه می خورند.
وی با بیان فلسفه غیبت، انتظار و فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و ذکر خاطره ای از شهید قاسم سلیمانی و شهید نواب صفوی به نعمت انقلاب اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشوراست اشاره کرد و گفت: علیرغم ضعف عملکردها، نارسایی ها و نگرانیهای جدی مردم، استمرار ولایت اهل بیت در زمان غیبت در رهبری جامعه اسلامی تجلی پیدا کرده است و کار های بر زمین مانده در عرصه خدمت رسانی منطبق بر منویات ایشان منتج به نتیجه خواهد شد.
اقامت عزای سید و سالار شهیدان در خیمه جوادالائمه علیه السلام در شب، صبح و عصر عاشورا (مقتل خوانی) و شام غریبان ادامه خواهد داشت.

در ضمن برنامه بصورت آنلاین از طریق لینک https://bit.ly/3jnna0y هیات آنلاین پخش می شود./


کد مطلب: 424967

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424967/برگزاری-عزاداری-سید-سالار-شهیدان-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1