کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

برای آینده سیاسی مهدی روشنفکر نگرانم

7 شهريور 1399 ساعت 16:15

باید از همگان این سؤال را پرسید که مهدی روشنفکر ۹۸ چه تفاوتی با مهدی روشنفکر ۹۴ داشت که برخی افراد ناتوان و منفعت‌طلب در سال ۹۴ از ایشان حمایت نکردند اما در وقت‌های اضافی انتخابات ۹۸ از ایشان حمایت کردند و اتفاقاً برخی از آن افراد به بالای هرم یا قله‌ی جریان ندای وحدت هم رسیدند؟ پاسخ به رگ‌ها و روابط فامیلی برمی‌گردد؟


یکی از مخاطبان کبنانیوز که خود را از هواداران جریان ندای وحدت می‌خواند در مطلبی نوشت:
بدبینی، مدیریت ظاهراً خانوادگی، فقدان تشکیلات منسجم، فقر شدید برنامه، نبود نگاه بلندمدت، عدم مشورت با نخبگان و نیروهای توانمند و دلسوز جریان، رفتارهای ظاهری و دوگانه، اسارت در مقابل تماس‌های بی‌شمار تلفنی توسط عده‌ای محدود و مشخص، بی‌توجهی به راهکارها و دغدغه‌های منطقی حامیان دلسوز، مشارکت ندادن مردم و بویژه نخبگان در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها، عدم توجه شخص مهدی روشنفکر به محتوا و نقش رسانه، نبود گفتمان و استراتژی مشخص و عمیق، از همه بدتر بی‌تفاوتی نسبت به رفع مشکلات ساختاری جریان بعد از ۶ ماه پس از پیروزی، در نهایت منزوی کردن نیروهای فهیم، عملگرا و دارای اندیشه در جریان ندای وحدت سبب شد تا نگرانی خود را نسبت به آینده سیاسی جناب آقای مهدی روشنفکر نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اعلام نمایم.
 مهدی روشنفکر از سوی هیچ سازمان و جریان سیاسی مهم و اثرگذاری حمایت نشد و کمترین هزینه مادی را برای انتخابات متحمل شد؛ جریان ایشان یک جریان کاملاً مردمی و بی‌بضاعت از نظر مالی بود که اکثریت هواداران ایشان سال‌ها مورد بی‌مهری و بی‌عدالتیِ برخی مدیران، سیاسیون و جریان‌های سیاسی قرار گرفتند. مهم‌ترین برگ برنده مهدی روشنفکر بهره‌مندی از حامیان توانمند و گمنامی بود که شبانه‌روز و با تمام توان برای موفقیت ایشان تلاش کردند. البته هواداران متفکر، خلاق، شجاع و از همه مهمتر مسلط و آگاه به رسانه و قدرت رسانه، اثرگذاری بیشتری در موفقیت ایشان داشتند. در کمال تأسف و تعجب، بعد از پیروزی مهدی روشنفکر در انتخابات مجلس یازدهم، با تغییر رفتار و استفاده از شرایط جامعه بخاطر بیماری کرونا، خواسته یا ناخواسته جناب مهدی روشنفکر به جای پرداختن به محرومین و نخبگان درون جریانی و برون‌جریانی، درگیر افرادی شد ک توانایی خاصی جز تملق و سهم‌خواهی ندارند. این یک ایراد اساسی است که نماینده روی اندک هوادارانی تمرکز می‌نماید که ناتوان، چاپلوس و تنگ‌نظر می‌باشند.
البته ما از عضو محترم هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان انتظار داشتیم یک تشکیلات حرفه‌ای برمبنای شایسته‌سالاری و شفافیت ایجاد نمایند اما...
 
باید از همگان این سؤال را پرسید که مهدی روشنفکر ۹۸ چه تفاوتی با مهدی روشنفکر ۹۴ داشت که برخی افراد ناتوان و منفعت‌طلب در سال ۹۴ از ایشان حمایت نکردند اما در وقت‌های اضافی انتخابات ۹۸ از ایشان حمایت کردند و اتفاقاً برخی از آن افراد به بالای هرم یا قله‌ی جریان ندای وحدت هم رسیدند؟ پاسخ به رگ‌ها و روابط فامیلی برمی‌گردد؟
 
اگر از خشم خداوند نترسیدید که عده‌ای از افراد شایسته را بخاطر بدبینی، حسادت و تنگ‌نظری منزوی کردید، حداقل از خطر تک دوره‌ای شدن بترسید!
 ناامید کننده است که در یک جریان مردمی و مدعی بازگشت به مردم، شایسته‌سالاری و عدالت اجتماعی، برخی از حامیان توانمند، بااخلاق و صاحب اندیشه حذف یا منزوی شوند اما در نهایت فضا برای حضور چاپلوسان، و افراد ناتوان مهیا گردد.
  لازم می‌دانم خطاب به جناب آقای مهدی روشنفکر که پاسخگویی به تماس‌های برخی افراد و جلسات خصوصی را به مطالعه مباحث علمی و مطالب منتشره در رسانه‌ها ترجیح می‌دهند اعلام نمایم با این روند نگران آینده سیاسی شما می‌باشم و ضروریست تا اوضاع خراب‌تر نشده یک تحول ساختاری در جریان ندای وحدت بوجود آورید تا افراد ناتوان، دارای نگاه خانوادگی در مدیریت، حسود، تنگ‌نظر و فاقد اندیشه و برنامه از اطراف شما حذف شوند؛ در غیراینصورت واقعیت‌ها را اعلام خواهیم کرد تا بدانند ما با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ایم و سکوت نخواهیم کرد.
 اگر جناب آقای مهدی روشنفکر در چینش حلقه مشورتی خود و توجه عملی و صادقانه به شعارهای خود تجدیدنظر نفرمایند، روند شفافی را در پیش نگیرند و تشکیلات منسجم و مبتنی بر شایسته‌سالاری و عقلانیت ایجاد ننمایند، جریان ندای وحدت توسط اعضای شاخص این جریان بصورت منصفانه نقد خواهد شد تا عموم مردم نسبت به اشتباهات جریان و حلقه مشورتی ضعیف و تمامیت‌خواه جریان آگاهی پیدا کنند و با پشت‌پرده‌ها و اشخاص تصمیم‌گیرنده در جریان ندای وحدت آگاه شوند.
 امیدواریم دیگر شاهد حضور افراد چندنبشی، حزب باد، منفعت‌طلب، نالایق، حسود و تنگ‌نظر در حلقه تصمیم‌گیر هیچ جریان سیاسی نباشیم.


کد مطلب: 424905

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424905/آینده-سیاسی-مهدی-روشنفکر-نگرانم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1