کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف؛

قطعنامه آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رأی نیاورد

25 مرداد 1399 ساعت 3:01

 قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل رأی نیاورده است.


قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل رأی نیاورده است.
خبرنگار سی‌بی‌اس در سازمان ملل گزارش داده قطعنامه آمریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسیده است.
در رای‌گیری به قطعنامه پیشنهادی آمریکا که از ساعت ۵.۳۰ عصر پنج‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت آغاز شد، روسیه و چین به صراحت با آن مخالفت کردند، اروپایی‌ها و غیرمتعهدها هم به آن رای ممتنع دادند.
مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:
«شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عهده دارد. این شورا، امروز در حفظ این مأموریت بنیادی شکست خورد. این شورا، قطعنامه‌ای معقول برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که قدمتی ۱۳ ساله دارد را رد کرد و برای اولین بار در یک دهه گذشته، مسیر را برای اینکه اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی بتواند بدون محدودیت‌های سازمان ملل اقدام به خرید و فروش سلاح‌های متعارف کند را هموار کرد.قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی قابل توجیه نیست.»
مایک پمپئو» با ادای شهادت در مورد ایران موافقت کرد
در ماه‌های گذشته مقامات دولت آمریکا تلاش کرده‌اند تا در میان هم‌پیمانان خود اجماعی را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به وجود آورند و همواره تأکید داشته‌اند که از هیچ اقدامی برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها دریغ نخواهند کرد. در همین راستا، مایک پامپئو، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا ساعاتی پیش تصریح کرده بود: هر کاری را که در چارچوب ابزارهای دیپلماتیک خود بتوانیم، انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که تحریم‌های تسلیحاتی ایران منقضی نشود. در هفته‌های گذشته اظهارات مشابه متعددی در این زمینه از وزیر امور خارجه آمریکا به گوش رسیده است.


کد مطلب: 424385

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424385/قطعنامه-آمریکا-تحریم-تسلیحاتی-ایران-شورای-امنیت-رأی-نیاورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1