کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان؛

نماینده ولی فقیه استان: بارها به مسئولان برای تجهیز محیط زیست تذکر داده ام

16 مرداد 1399 ساعت 0:45

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در انتقاد به شکار کردن از روی سرگرمی گفت: محیط زیست و حیات وحش برای خدمت به انسان خلق شده اند ما چیزی را خلق نکرده ایم که آن را حذف کنیم.


صبح امروز ، چهار شنبه 15مرداد 99 سید اسدالله هاشمی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به همراه جمعی از کارکنان با حجت الاسلام والمسلمین ، حاج سید نصیرحسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یاسوج دیدار داشتند .
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، هاشمی به ارائه گزارش مختصری از وضعیت توپوگرافی مناطق، حیات وحش، نیروی انسانی، تجهیزات پرداخت و گفت: 165 نفر نیرو در اداه کل حفاظت محیط زیست استان کار مدیریت از 312 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده را برعهده دارند .
وی آموزش را یکی از مهمترین برنامه های در دست اقدام این اداره کل برشمرد و گفت: ظرفیت استان با یک هزار و 200 گونه گیاهی، 350 گونه مهره دار با شاخص خرس قهو ه ای و گونه غالب کل و بز و حدود 30 گونه پلنگ ایرانی شناسایی شده در دنا با یک چهارم استاندارد جهانی محیط بان حفاظت می شود، برهمین اساس سعی برآن شده است دو اصل حضور و مشارکت مردم در اولویت قرار گیرند .
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یاسوج؛ ضمن تبریک اعیاد فرخنده امامت و ولایت، تقدیر از دغدغه و تلاش های مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از حیات وحش استان گفت: حیات وحش همانند انسان حق زیست دارند ، خداوند متعال آنها را برای خدمت به انسان خلق نموده است .
وی زندگی انسان را گره خورده به زندگی حیات وحش دانسته و گفت: خداوند متعال اکوسیستم را مرتبط با هم خلق نموده، حذف هرکدام از این چرخه باعث می شود انسان متضرر شود و انسان این حق را ندارد که حق حیات را از وحوش بگیرد .
وی به آموزه های دینی برای حفاظت از حیات وحش اشاره نمود و گفت: امام علی (ع) می فرمایند : اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من بگذارند تا پوسته جویی را از مورچه ای بگیریم هرگز این کار را نخواهم کرد .
امام جمعه یاسوج گفت: خداوند انسان را به موجوداتش قسم می دهد و کار محیط بانان مقدس است که حفاظت از موجودات را برعهده دارند .
وی گفت : شکار از سر لهو حرام است ، زیرا ما چیزی را خلق نکرده ایم که آن را حذف کنیم .
نماینده ولی فقیه گفت: محیط زیست یک سرمایه است و ما باید آن را حفظ کنیم، همانطور که نیاز است ما خانه و فرزندان خور را حفظ کنیم .
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست گفت: بخش فرهنگ سازی در اولویت کاری محیط زیست قرار گیرد.


کد مطلب: 424072

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424072/نماینده-ولی-فقیه-استان-بارها-مسئولان-تجهیز-محیط-زیست-تذکر-داده-ام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1