تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۴۲۳۶۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

20 سال بلاتکلیفی در زمین‌های واگذاری سازمان کودکان استثنایی کهگیلویه و بویراحمد / دلسرد کردن با چاشنی چشم طمع / لزوم شفاف سازی مالی / جای خالی دستگاه‌های نظارتی در این خصوص

۱
۱
20 سال بلاتکلیفی در زمین‌های واگذاری سازمان کودکان استثنایی کهگیلویه و بویراحمد / دلسرد کردن با چاشنی چشم طمع /  لزوم شفاف سازی مالی / جای خالی دستگاه‌های نظارتی در این خصوص
کبنا ؛واگذاری زمین‌ها در قالب تعاونی‌ها به کارکنان و اصناف مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد معمولاً با مشکل مواجه می‌شود. بعد از بحث داغ در باره واگذاری زمین به هنرمندان و مشکل سند و تفکیک آنها، اکنون مربیان، فرهنگیان و مشاوران سازمان کودکان استثنایی نیز با ارسال متنی از مسئولان برای حق‌شان دادخواهی می‌کنند و می‌گویند: حدود 20 سال زمینی به این قشر از جامعه واگذار شده است، اما بعضی از آنها گلایه دارند که چرا زمین‌های ما سند ندارد.
به گزارش کبنا، بلاتکلیفی زمین‌های مشاوران و مربیان کودکان استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد خریداران را کلافه کرده است و گویا هیئت مدیره تعاونی هم پاسخ مناسبی به صاحبان این زمین‌ها ارائه نمی‌دهد. آنگونه که نوروز انصاری مشاور تفصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران می‌گوید: 19 سال پیش زمین‌های خریداری کردیم و به دلیل اعتمادی که به مسئولان وقت داشتیم، هر بار پول‌های را واریز کردیم که تکلیف سند و نقشه و... زمین‌ها مشخص شود. اما این فرایند تا الان ادامه پیدا کرده و ما نمی‌دانیم چه کسی باید پاسخگو باشد.
مشاوره تفصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران تاکید کرد: مسئولان سازمان کودکان استثنایی پاسخگو مطالبات مربیان و مشاوران کودکان استثنایی نیستند. و ما به هر کسی مراجعه کرده‌ایم از مسئولان سازمان کودکان استثنایی استان تا هیئت مدیره تعاونی زمین‌های مربیان کودکان استثنایی، پاسخ سر بالایی به ما می‌دهند و به این و آن پاسکاری می‌دهند.
اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، فروش چند باره این زمین‌ها، و دست به دست زمین‌ها کار را سخت کرده است. بهنام سیرت عضو تعاونی مسکن کودکان استثنایی می‌گوید: سند تک برگ کل زمین اخذ شده و اکنون این زمین به نام تعاونی مسکن استثنایی است. برای رفع مشکلات این زمین‌ها همه همکاران باید هماهنگ و همدل شوند.
وی از پیگیری مشکلات این زمین‌ها خبر داد و گفت: دهیاری فعلاً سند تک برگ تفکیکی نمی‌دهد.
عضو تعاونی مسکن کودکان استثنایی ادامه داد: بعضی چندین سال خبری از آنها نبود، الان آمده‌اند و زمین می‌خواهند.
بهنام سیرت گفت: من با هزینه شخصی خودم، پیگیر مشکلات این زمین هستم، اما بعضی به جای همکاری حرف‌های ناصواب می‌زنند.
وی از برگزاری جلسات متعدد با معاون فرماندار، بخشدار و سایر مسئولان خبر داد و گفت: سایر همکاران هم بیایند و با مسئولان صحبت کنند و این مشکلات جزء همکاری همه مرتفع نمی‌شود. ما استقبال می‌کنیم از حضور همه همکاران و فرهنگیان که بیایند تا با هم صحبت کنیم، یک دست صدا ندارد. من دیگر عاصی شده‌ام، یا باید با مالک تماس بگیرم و اهمیت ندهد و یا باید با فلان مدیر و دهیار تماس بگیریم. سه تا از قواره‌ها هم مشکل پیدا کرده و الان در دادگاه درگیر آن هستیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423607-1.jpg
به گزارش کبنا، جمعی از فرهنگیان، معلمان و مالکان زمین‌های مذکور با ارسال متن زیر از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرده‌اند که تکلیف این زمین‌ها را روشن کنند. در این متن آمده است؛
با سلام و احترام و آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی مسئولین و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی علی الخصوص استاندار محترم، نمایندگان مجلس، مدیر کل بنیاد مسکن و مدیرکل تعاون استان کهگیلویه وبویراحمد.
 معمولاً در هر جامعه‌ی مدنی مرسوم است که افراد جامعه اموراتشان را وفق قانون و مقررات به انجام برسانند و اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبه برحق خود را به دستگاه‌های دولتی ارجاع بدهند تا روند کارها به شکل قانونی و با صرف هزینه کمتر ودر زمان کوتاهتری به نتیجه برسد. اما گویا این اصل مهم در استان ما نهادینه نشده است. دراین نوشتار یک مطالبه برحق از سوی بخشی از جامعه‌ی خدوم و فرهیخته فرهنگیان (مشاورین آموزش و پرورش و مربیان کودکان استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد) مطرح می‌شود، شاید مورد توجه و مساعدت مسئولین ذی ربط استانی قرارگیرد و گشایشی حاصل شود.
و اما نزدیک به ۲۰ سال قبل سازمان کودکان استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری واحد مشاوره اداره کل آموزش وپرورش به شکل قانونی با تشکیل تعاونی مسکن (داشتن هیأت مدیره و...) زمینی با کاربری مسکونی واقع در سر آبتاوه یاسوج -بیش از ۲۰۰ قطعه ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربعی با مشارکت مشاورین و مربیان کودکان استثنایی استان شاغل در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد خریداری شد.
ابتدا علی الحساب هزینه‌ی خرید زمین از مالک، و در ادامه هزینه‌های نقشه برداری، تفکیک و صدور سند و تمهیدات لازم برای قرار گرفتن در طرح هادی بنیاد مسکن را در چندین مرحله پرداخت کرده‌اند. درحالی که متولی واگذاری، تفکیک و صدور سند بر عهده‌ی سازمان کودکان استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد (هیات مدیره تعاونی) بوده متاسفانه علیرغم در خواست‌های مکرر مشترکین تاکنون اقدام روشنی در جهت مشخص کردن کروکی قطعات، کوچه بندی، صدور سند تفکیکی و امورات مربوط به صدور پروانه ساخت و قرارگرفتن در طرح هادی صورت نگرفته و هر از گاهی مسئولین امر با تغییر کروکی، جابجایی قطعات وتغییر نقشه به بهانه صدورسند، وجهی را از مشترکین مطالبه می‌کنند. لازم به ذکر است، زمین های مذبور تنها دارای برگ سبزواگذاری تعاونی می‌باشند. این به اصطلاح تعاونی مسکن، جایگاه دفترکاری مشخصی ندارد و معلوم نیست پرونده‌های واگذاری قطعات و صورتحسابهای مالی نزد چه کسی و کجا بایگانی شده است. و همین وضعیت باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای مشترکین و بلاتکلیفی آن‌ها شده و به عدم شفافیت مالی و پرداخت‌های غیرمتعارف با حساب نامشخص منجر شده است. هنگام مراجعه مشترکین به اعضای به اصطلاح هیات مدیره جهت پیگیری مسائل زمین طفره رفته وبا ارجاع دادن به شخصی دیگر و صرفاً دادن شماره همراه مرجوع ازجوابگویی ومسئولیت پذیری شانه خالی می‌کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423607-3.jpg
حرف و حدیث‌های پیرامونی نشان می‌دهد که برخی از متولیان به طور مستقیم و غیرمستقیم با هماهنگی بنگاه‌های معاملاتی، این املاک را به عنوان بهره‌ی مالکانه نزد خود نگهداشته و با چاشنی بلاتکلیفی و دلسرد کردن مشترکین، چشم طمع به تصاحب زمینها باقیمت کم و خرید و فروش و دلالی زمین‌ها را دارند در حالی که اگر اراده‌ای برای صدور سند و تعامل با ارگانهای ذی ربط مانند اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن از طرف متولیان بود درطول این مدت زمان طولانی حل وفصل می‌گردید. جای بسی تأسف وتامل است که بعضی اشخاص در لباس حقوقی به جای انجام وظیفه و تسهیل امور محوله، به فکر تجارت و منافع شخصی، آنهم با تضییع حقوق فرهنگیان نجیب، موجب ناراحتی وخسارت مادی ومعنوی به آن‌ها می‌شوند. درحالی که اگراین همه تساهل و تسامع وقصور از طرف شخصیت‌های حقیقی دراین خصوص صورت می‌گرفت کار به دادگاه کشیده می‌شد. اگرچه این حق برای فرهنگیان محفوظ می‌باشد. مع الاسف جایگاه نهادهای نظارتی درچنین مواردی کاملاً خالی و تامل برانگیز است باهمه‌ی این اوصاف ازمقامات محترم استدعا داریم که دراسرع وقت به خواسته‌ی برحق وچندین ساله‌ی ما رسیدگی و مشکل مرتفع و تکلیف زمین‌ها مشخص گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نویسنده
Iran, Islamic Republic of
نمایش کامنت ها کجاست؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1