کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش|

چشم‌انداز و عملکرد «عدل هاشمی‌پور» در حوزه ورزش و جوانان

ریشه در خاک

3 مرداد 1399 ساعت 2:38

عدل هاشمی پور در چهار سال متمادی از تمامی مجراهای ممکن برای اشاعه و تکثیر ورزش در جای‌جای کهگیلویه میراثی از خود باقی گذاشت تا آیندگان روزی از خدمات ایشان یاد کنند و الگویی برای نمایندگان سال‌های آتی باشد.


بخش هشتم:
بیش از سه دهه شاهد و گواه کهگیلویه‌ای بودیم که علیرغم تمام ظرفیت‌ها و ورزشکاران مستعد هیچ‌گاه نتوانست در حوزه ورزش و رشته‌های مختلف ورزشی به جایگاهی که باید، با توجه به پتانسیل‌هایی که در خود جای داشت، قرار گیرد.
توسعه‌نیافتگی در امر ورزش دلایلی چون کمبود منابع مالی، عدم‌حمایت سرمایه‌گذاران خصوصی و بخش دولتی، عدم توجه و اعتماد به جوانان، عدم‌حمایت مادی و معنوی خانواده‌هایی که در فقر غوطه‌ورند و همواره بیشتر استعدادها از دهک‌های پایین جامعه بودند؛ دولتمردان و نمایندگان متعددی آمدند و گویا ورزش و نشر نشاط جامعه که در زمره و زیربنای توسعه بود، اعتقادی نداشتند‌. از طرفی عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب سخت‌افزاری برای افزایش تعداد حضور ورزشکاران و به سخنی دیگر چون زیرساختی برای ورزش نبود، نرخ تولید و توسعه انسانی در امر ورزش به‌شدت پایین آمد.
به باور ورزشکاران و ورزش دوستان تا پیش از مجلس دهم ورزش حلقه‌ی گمشده سیاست ورزان اعم از نمایندگان مجلس تا مجموعه دولت‌ها بود.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423580-2.jpg
تنها مدیر و فردی انقلابی لازم بود تا کمبودها در حوزه ورزش اعم از زیرساخت‌ها، منابع، امکانات و پتانسیل‌ها را بداند، ببیند و نیازها را با مشورت و پیگیری از کانال‌های متعدد وزارتی و نهادهای متولی ورزش دست‌چین و به خدمت ورزش کهگیلویه درآورد. هاشمی پور در حوزه ورزش در چهار سال پیاپی انقلابی پدید آورد؛ ورزش حرفه‌ای را از حالتی فصلی بیرون و بازار نشاط در کوچه‌پس‌کوچه‌های بافت فرسوده ورزش کهگیلویه رونق بخشید تا موجب دلگرمی جوانان، اهالی ورزش و خانواده‌ها گردد‌.
اینک به‌پاس خدمات نماینده مردم، هشتمین موضوع در حوزه ورزش و به شرح عملکرد مختصری از ایشان می‌پردازیم؛
۱_ ایجاد سالن‌های سرپوشیده و چندمنظوره در مناطق مختلف کهگیلویه با نگاه عدالت محور به‌تمامی شهرستان‌ها:
_ سالن دوقلوی چندمنظوره بهمئی بااعتباری به مبلغ ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان
_ سالن سرآسیاب یوسفی
_ سالن چندمنظوره دیشموک
_ سالن ورزشی چندمنظوره چنگلوا
_ سالن چندمنظوره سرفاریاب؛
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423580-3.jpeg
که سرانه ورزشی در مناطق فوق‌الذکر را به بیشترین میزان در سال‌های پس از انقلاب رساند.
۲_ در روزها و سال‌هایی که در شهرهای مجاور شاهد و حسرت چمن‌های مصنوعی نقاط مختلف نفت‌خیز و متمول کشور را می‌خوردیم شاهد اخذ مجوز ۲۷ چمن مصنوعی که چمن‌های مصنوعی در روستاهای چنگلوا، چیر، درغک، لیکک، ایدنک، کلایه، سیاه شیر، گچ بلند، شهرک ولیعصر، لیرتلخک آماده‌ی بهره‌برداری شدند.
_ چمن مصنوعی در روستاهای قلعه دختر، سوق، دشت آزادی، ضرغام آباد، آبرزگه لنده، چهارراه آل طیب لنده، سرماهور و سرفاریاب در مدتی کم به پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۷۵ درصد می‌رسند.
_ سه چمن مصنوعی دیگر در روستاهای دمدره، شوتاور، راک دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد می‌رسند.
_ چهار چمن مصنوعی نیز در روستاهای دره لبک، صنوگان و چهاب، دمهد تل مرغ و آدرکان دارای زمین آماده و مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص‌شده است.
لازم به ذکر است تمامی چمن‌های مصنوعی با پیگیری سردار هاشمی پور به‌صورت رایگان تهیه و در ادامه تأمین پایه برق، سیم‌کشی و نصب ترانس می‌شوند.
 ۳_ ازسرگیری ساخت و تأمین اعتبار ورزشگاه قلعه‌رئیسی که در سال ۸۲ کلنگ زنی شد و تا قبل از دوره‌ی سردار هاشمی پور دارای پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد بود، با پیگیری نماینده مردم از طریق خیرین، لوله‌ها و کابل‌های برق ورزشگاه تأمین و همچنین مبلغ ۱۱ میلیارد ریال از وزارت ورزش برای چمن مصنوعی ورزشگاه قلعه‌رئیسی گرفته شد و حال در آستانه برگزاری مناقصه چمن هست.
۴_ کمک‌های نقدی به باشگاه‌های فرهنگی_ورزشی:
_ تیم لیگ برتری هندبال فراز بام خائیز مبلغ ۱۲۹ میلیون تومان
_ تیم فوتبال تام کهگیلویه مبلغ ۶۰ میلیون تومان
_ تیم فوتسال مارون ۵ میلیون تومان
_ کمک به هیئت کاراته
_ سایر تیم های ورزشی سراسر مناطق کهگیلویه جهت اعزام به مسابقات که سرجمع ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی صورت گرفت.
۵_ تجلیل از مدال‌آوران و ورزشکاران مسابقات آسیایی و کشوری طی چند مرحله پیاپی توسط نماینده‌ی پرتلاش کهگیلویه صورت گرفت تا توجه بیش‌ازپیش ایشان به ورزشکاران، باعث امید، خشنودی و انگیزه کار ورزشکاران در جای‌جای کهگیلویه شود.
۶_ تهیه پکیج های مختلف به هیئت‌های ورزشی از طریق وزارت ورزش:
_ ۹۰۰ توپ فوتبال
_ ۹۰۰ توپ والیبال
_ ۹۰۰ دست راکت بدمینتون
_ ۹۰۰ توپ بدمینتون
_ ۹۰۰ دست لباس ورزشی
_ ۲ تخته تاتامی
_ ۱ تخته تشک کشتی
   مهندس عدل هاشمی پور در چهار سال متمادی از تمامی مجراهای ممکن برای اشاعه و تکثیر ورزش در جای‌جای کهگیلویه میراثی از خود باقی گذاشت تا آیندگان روزی از خدمات ایشان یاد کنند و الگویی برای نمایندگان سال‌های آتی باشد؛ تا ازاین‌پس عملکرد خوب هر نماینده‌ای را در حوزه‌های مختلف با کنش نماینده‌ای بسنجند که به‌واسطه حضور در نائب رئیسی کمیسیون انرژی مجلس و روابط نزدیک با مجموعه وزارت نفت، در کسب امکانات ورزشی با رایزنی‌ها و تلاش‌های مداوم لحظه‌ای دریغ و از پای ننشست تا حلقه گمشده ورزش در دوره‌ای چهارساله با نگین عملکرد هاشمی پور، نام کهگیلویه را در حوزه ورزش بر زبان‌ها جاری و ورزش و نشاط مابین جوانان بااستعداد و پتانسیل کهگیلویه جانی دوباره گیرد.



بخش اول؛ آب و کشاورزی
بخش دوم؛ آب و فاضلاب
بخش سوم؛ صنعت و معدن
بخش چهارم؛ گاز و گازرسانی
بخش پنجم؛ نیروی برق

بخش ششم؛ آموزش‌وپرورش
بخش هفتم؛ راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای


کد مطلب: 423580

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423580/چشم-انداز-عملکرد-عدل-هاشمی-پور-حوزه-ورزش-جوانان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1