تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۲۲۰۸۰
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس:

اعضای کمیسیون تحقیق از بی‌طرفی در بررسی اعتبارنامه تاجگردون خارج نشوند

۲
۱
اعضای کمیسیون تحقیق از بی‌طرفی در بررسی اعتبارنامه تاجگردون خارج نشوند
کبنا ؛سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس گفت که این کمیسیون بی‌طرفی خود را در جایگاه قضاوت درباره اعتبارنامه منتخب گچساران حفظ خواهد کرد.
حجت الله فیروزی با اشاره به ارجاع پرونده غلامرضا تاج‌گردون به کمیسیون تحقیق و آغاز بررسی این کمیسیون به ایسنا گفت: ما بعد از انجام استعلام و مکاتبات و برگزاری جلسات با معترضین و منتخب گچساران، مستندات را جمع آوری و در چارچوب قانون بررسی خواهیم کرد.
نماینده مردم فسا درباره اینکه آیا کمیسیون تحقیق با شورای نگهبان مکاتبه خواهد کرد یا نه؟ گفت: اگر مکاتبات پیشین با شورای نگهبان شفاف باشد و این برایمان احراز شود، مکاتبه مجددی نخواهیم داشت؛ در غیر این صورت به صورت جداگانه از شورای نگهبان استعلام خواهیم کرد.
فیروزی با بیان اینکه «کمیسیون تحقیق فراتر از آنچه آئین‌نامه تعیین کرده و همچنین فراتر از موضوعات مورد اعتراض امکان بررسی ندارد» ادامه داد: ما نفیا یا اثباتا دیدگاهی در خصوص اعتبارنامه آقای تاج‌گردون نداریم و نقش بی‌طرفی خود را در جایگاه قضاوت حفظ می‌کنیم. به سایر عزیزان عضو کمیسیون تحقیق هم این تذکر را خواهیم داد که از بی‌طرفی خارج نشوند.
به گفته سخنگوی کمیسیون تحقیق، جلسات این کمیسیون از امروز مستمرا و تا پیش از مهلت قانونی برای بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون برگزار خواهد شد.
آخرین اخبار از بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق مجلس
حجت‌‌‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز(یکشنبه، 25 خرداد 99) این کمیسیون درباره بررسی پرونده اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس یازدهم، گفت: در جلسه امروز کمیسیون تحقیق مجلس که با حضور تمامی اعضای کمیسیون برگزار شد، عده‌ای از اعضای کمیسیون معتقد بودند که کمیسیون تحقیق به دلیل اینکه اعتبارنامه آقای تاجگردون از شعبه به کمیسیون ارجاع نشده و از این پرونده از صحن مجلس به کمیسیون ارجاع شده، لذا این کمیسیون، صلاحیت ورود به بررسی آن را ندارد.
وی افزود: البته تعداد دیگری از اعضای کمیسیون نیز معتقد بودند که کمیسیون تحقیق صلاحیت بررسی پرونده اعتبارنامه آقای تاجگردون را دارد، بنابراین به دلیل اختلاف‌سلیقه‌ای که بین اعضای کمیسیون ایجاد شد، در نهایت رأی‌گیری به عمل آمد و اعضا بر این موضوع رأی مثبت دادند که کمیسیون تحقیق صلاحیت ورود به بررسی پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران را دارد.
فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد که اعضای کمیسیون تحقیق مجلس طرف مدت زمان 15 روزِ تقویمی از زمانی که پرونده اعتبارنامه آقای تاجگردون به این کمیسیون ارجاع شده، موضوع را بررسی و نتیجه را به هیئت‌رئیسه اعلام کند، البته در بخش دیگری نیز مقرر شد که اعضای این کمیسیون نفیاً و اثباتاً نسبت به اعتبارنامه آقای تاجگردون اظهارنظری نداشته باشند تا پرونده تعیین تکلیف شود.

رأی گیری در صحن علنی برای اعتبارنامه تاجگردون
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین گفت: اعتبارنامه تاجگردون منتخب مردم گچساران، پس از بررسی در کمیسیون تحقیق، به صحن علنی مجلس ارائه و به رای گذاشته می‌شود.
محمد حسین فرهنگی در خصوص ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران به کمیسیون تحقیق مجلس، خاطرنشان کرد: وقتی نمایندگان به وارد بودن اخطاری رای دادند، رئیس جلسه موظف است به آن اخطار توجه کند، اکنون این اعتبار نامه در کمیسیون تحقیق مجلس که متشکل از نمایندگان تمام شعب هستند، در حال بررسی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انشاالله کار تمومه و راهی محکمه عدل الهی خواهد شد
کمالی
Iran, Islamic Republic of
حیف تاج گردون که ایرانیه ، چون لره افراطی های این دوره مجلس بهش حمله کردند ، برادرم تاجگردون تا ابد مدیون شما هستیم ما عشایر همگی دعایت میکنیم انشاله که همیشه سالم و سلامت باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1