کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی مطرح کرد؛

بنده تاجگردون را کامل می‌شناسم، انقلابی‌ها اعتبارنامه او را نمی‌پذیرند

24 خرداد 1399 ساعت 20:46

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می‌شناسم و کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد؛ نمایندگان انقلابی اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می‌شناسم و کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد؛ نمایندگان انقلابی اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.
رسا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه‎­ای به سؤالات پیرامون عملکرد، تأیید اعتبارنامه برخی نمایندگان و شفافیت اموال و آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.
وی درباره چگونگی روند اعتبارنامه برخی نمایندگان در مجلس، گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می شناسم و در مجلس نیز بقیه نمایندگان کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد و همچنین از آقای دلخوش نماینده سابق مجلس شناخت کافی دارم، فردی بسیار فعال و پیگیری است، اما برخی مسائل در این دوره درباره وی شنیده ام، اگر این مسائل صحیح باشد، بسیار ناراحت کننده و تأسف انگیز است.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان کرد: اگر شورای نگهبان در زمان تایید صلاحیت‎ها به مدرکی مبنی بر عدم صلاحیت فردی دست نیافته است و بعد مدرکی علیه این فرد پیدا شود، صلاحیت وی غیر قابل قبول خواهد بود.
وی در زمینه تأیید اعتبارنامه تاجگردون در مجلس گفت: رأی 70 نفر از نمایندگان مثبت و 154 رای منفی بود؛ اما این افراد اطلاعات از سابقه تاجگردون نداشتند، بنابراین رای مثبت به وی دادند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان باید ظرف مدت 24 ساعت مدارک خود را برای تأیید صلاحیت به شوراها ارائه دهند و گرنه غیرقابل قبول است، از این رو بعد از بررسی شورا، با ارائه اخطارنامه، اعتبارنامه تاجگردون به صحن علنی مجلس برگشته است؛ که در این مرحله نمایندگان انقلابی و پای کار، اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد لیست ائتلاف جبهه نیروهای انقلابی بیان کرد: جبهه پایداری 40 شاخص و آرمان از مکتب امام و فرمایشات رهبر انقلاب برای پذیرش نمایندگان و لیست خود را دارد و شیوه پدرسالارانه در این حزب، غیر قابل قبول است و کسی نمی تواند با لابی‌گری فردی را در این لیست قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ابزار داشت: دوستان ائتلاف به گونه دیگری رفتار کردند و در لیست آنها افرادی قرار داده شد که خودشان اعتراف دارند برخی از آنها از اعتبار و طلاحیت کافی برخودار نیستند؛ از این رو اختلاف مبنایی در تعیین صلاحیت برخی نمایندگان میان جبهه ائتلاف و جبهه پایداری پابرجاست.
مرکز پژوهش‌های مجلس نیاز به خانه تکانی دارد
وی بر ضرورت اصلاح و تحول در مرکز پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: مغز متفکر مجلس، مرکز پژوهش‎های مجلس است و در دوره‌های قبل، اعضای آن را رییس مجلس مشخص می‎کرد و وی نیز افراد حزبی و طرفدار خود را در این مرکز قرار داده بود و در این مرکز تفکرات سکولاری و لیبرالی حاکم بود.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر اندازه طرح‎های مجلس قوی‎تر باشد، قوانین کارآمدتر می شود، افزود: حضور حوزویان و روحانیت در مرکز پژوهش های مجلس کمرنگ است، اما در این نهاد افراد دانشگاهی با ایده های سکولاری زیاد هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ابراز داشت: اگر حوزه‎ها در عرصه قانون گذاری حضور نداشته باشند، طرح‌­های ضعیف و بدون پشتوانه دینی به مجلس ارائه خواهد شد، همچنین لوایح دولتی در عرصه اقتصادی بدون توجه به مسائل فقهی به مجلس ارائه می شود.
وی با انتقاد از ساختار قوانین داخلی مجلس گفت: باید تحول جدی در قوانین داخلی مجلس صورت گیرد و حضور روحانیان در این مجلس نسبت به دوره های قبل چشم‌گیرتر بوده است؛ چنان که مجلس در این دوره دارای 36 نماینده روحانی  است.
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان اینکه نماینده‎‏های جوان انقلابی در این دوره مجلس حضور فعالی دارند، گفت: اگر بزرگان و هیات رییسه مجلس، نمایندگان را به درستی راهبری کنند، مجلس تراز انقلابی رقم خواهد خورد و مردم نیز از نمایندگان این دوره مجلس توقعات و انتظارات بالایی دارند.
وی به آشوب‎ها و اتفاقات اخیر آمریکا اشاره و تصریح کرد: اعتراضات مردم آمریکا منجر به فروپاشی حکومت و نظام این کشور خواهد شد؛ چون این نظام لیبرالی دارای رهبر مستقلی نیست و اختلافات در سران آن کشور به طور جدی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با انتقاد از عملکرد هفت ساله دولت روحانی ابراز داشت: راهبردهای حکمیانه رهبر معظم انقلاب موجب اتحاد مسؤولان در نظام اسلامی است؛ هرچند نقد و انتقادات به دولت مردان بسیار است و رییس جمهور تا پایان این دولت باید به مسؤولیت و تعهداتش پایبند باشد.
جبهه پایداری همکاری‌های لازم را با قالیباف خواهد داشت‌
استاد حوزه و دانشگاه برخی اخبار در رابطه با انتصاب قالیباف به ریاست مجلس را شایعه و کذب دانست و افزود: بنده در نشستی با قالیباف بیان کردم که زمان انتخابات بحث رقابت و کسب آراء مطرح بود؛ اما الان بحث افزایش اتحاد و همکاری است و اگر  مجلس را طبق رهنمودهای رهبر انقلاب پیش ببرید، بنده و نمایندگان جبهه پایداری، همکاری لازم را با شما خواهیم داشت.
حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی بیان کرد: نمایندگان دنبال ارائه طرح قوی و عملیاتی برای حل اشتغال، معیشت مردم و مسأله حجاب هستند و هر شب جلسات و تبادل نظراتی با نمایندگان در این زمینه برگزار می کنیم؛ از این جهت باید برای هر کمیسیون کمیته های تخصصی راه اندازی شود و در هر کمیته یکی از معضلات و مشکلات مردم بررسی شود.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر طرح شفافیت اموال و آراء نمایندگان مجلس گفت: برخی نمایندگان در حال آماده سازی طرحی هایی در این زمینه هستند، اما بنده جدای از این طرح، تمام اموال شخصی، نظرات و آرای خود را به طور شفاف برای مردم بیان خواهم کرد.
 


کد مطلب: 422042

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422042/بنده-تاجگردون-کامل-می-شناسم-انقلابی-ها-اعتبارنامه-او-نمی-پذیرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1