تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۲۱۸۷۴
نماینده مردم تهران در مجلس:

تکلیف تاجگردون در صحن علنی مشخص می‌‌شود / پاسخ شورای نگهبان به استعلامات درباره اعتبارنامه تاجگردون چه بود؟

۰
تکلیف تاجگردون در صحن علنی مشخص می‌‌شود
کبنا ؛
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه طبق مواد ۲۹ تا ۳۵ آئین‌نامه داخلی، مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: این تصمیم به معنای شنیدن گزارش شعبه نیست و باید رای‌گیر ی شود.
مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: رای‌گیری، تکلیف تاجگردون را در مجلس یازدهم مشخص می‌کند.
متن توییت نماینده تهران در مجلس به شرح ذیل است:
شعبه ۱۲ مجلس ۹ به ۷ اعتبار نامه تاجگردون را تائید کرد.
طبق مواد ۲۹ تا ۳۵ آئین‌نامه داخلی، مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند که این تصمیم قطعا به معنای شنیدن گزارش شعبه نیست و باید رای‌گیری شود.
اصل ۹۳ قانون اساسی: «تصویب اعتبارنامه»
اصل ۸۵: نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست.

پاسخ شورای نگهبان به استعلامات درباره اعتبارنامه تاجگردون چه بود؟

رئیس شعبه ۱۲ بیان کرد: امروز شورای نگهبان در جواب آورد که در زمان تایید صلاحیت ۱۳ بند آن بررسی شده و یک مورد آن که مربوط به مدرک تحصیلی بوده است اصلا در زمان ثبت نام او با مدرک دکتری ثبت نام نکرده است.
 سیدناصر موسوی لارگانی، رئیس شعبه ۱۲ رسیدگی به اعتبار نامه نمایندگان، در خصوص بررسی اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون گفت: طبق آیین نامه در استعلامی که از شورای نگهبان داشتیم که آیا مواردی که معترضین اعتراض دارند در زمان تایید صلاحیت تاجگردون بررسی شده یا خیر، شورای نگهبان در جواب مکتوب آورد که همه موارد بررسی شده است.
او ادامه داد: مجدد معترضین نامه‌ای را در ۱۵ بند نوشتند و قاضی زاده هاشمی علیرغم اینکه وقت اعتراض گذشته بود، مجدد نامه ای به شورای نگهبان ارسال کرد و امروز شورای نگهبان در جواب آورد که در زمان تایید صلاحیت ۱۳ بند آن بررسی شده و یک مورد آن که مربوط به مدرک تحصیلی بوده است اصلا در زمان ثبت نام او با مدرک دکتری ثبت نام نکرده است و به عنوان فوق لیسانس، ثبت نام کرده و یک مورد را هم گفتند که مستندات آن، درست نیست.
موسوی لارگانی گفت: براساس این جواب ۱۶ نفر از اعضای شعبه در جلسه حضور داشتند که از این ۱۶ نفر ۹ نفر اعتبارنامه را تایید و ۷ نفر رد کردند و در نتیجه اعتبار نامه تایید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1