تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۲۱۸۶۶

آیا اعتبارنامه دلخوش و تاج‌گردون به رای مجلس گذاشته می‌شود؟

۰
آیا اعتبارنامه دلخوش و تاج‌گردون به رای مجلس گذاشته می‌شود؟
کبنا ؛در پی تصویب اعتبارنامه منتخبان گچساران و صومعه‌سرا در شعب مربوطه بحث‌هایی در این باره مطرح شده که آیا تایید نهایی اعتبارنامه این افراد نیاز به رای‌گیری مجلس شورای اسلامی دارد یا نه.
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس شعبه دوازدهم در این باره گفت: دو نظر وجود دارد؛ یکی این‌که با تصویب اعتبارنامه‌ها در شعب نیازی به رای‌گیری درباره‌ی آنها در صحن علنی وجود ندارد که معترضین به اعتبارنامه‌ها منتقد به این رویکرد هستند؛ نظر دیگر هم این است که با توجه به این‌که در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لفظ تصمیم‌گیری ذکر شده بنابراین اعتبارنامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود داشته ولو در صورت تصویب در شعبه نیازمند رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.
این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره خاطر نشان کرد: نهایتا این رییس جلسه است که نظر اصلی را می‌دهد که آیا این اعتبارنامه‌ها نیاز به رای‌گیری در صحن علنی دارد یا نه.
در همین رابطه محمد علیپور سخنگوی شعبه ۱۲ و کمال علیپور سخنگوی شعبه ۱۰ (که اعتبارنامه تاج‌گردون و دلخوش در این شعب بررسی شده)  عنوان کردند که با توجه به تصویب این اعتبارنامه‌ها در شعب مربوطه نیاز به رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.
به گزارش کبنا، نمایندگان معترض به برخی اعتبارنامه‌ها نیز در جلسات علنی گذشته مجلس در این باره تذکر می‌دادند که هیات رییسه نباید اقدام به تفسیر آیین نامه داخلی کند و اعتبارنامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود دارد در هر حال باید به رای مجلس گذاشته شود. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1