تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۲۱۸۲۵

ادامه کشمکش نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بر سر اعتبارنامه تاجگردون

۷
۳
ادامه کشمکش نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بر سر اعتبارنامه تاجگردون
کبنا ؛نماینده تهران:‌ بخشی از اسناد اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون در نامه دوم به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا هنوز به این اسناد پاسخ نداده است.
به گزارش کبنا، شورای نگهبان در پاسخ به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس که نسبت به صلاحیت تاجگردون اعتراض کرده بودند نوشته است: مدارکی که امروز در اختیار نمایندگان قرار دارد در زمان بررسی صلاحیت فرد مورد نظر در اختیار شورای نگهبان نیز قرار داشته و شورای نگهبان  پس از بررسی صلاحیت وی را تایید کرده است.
 پس از این ماجرا علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره نامه اخیر شورای نگهبان به مجلس در خصوص اعتبارنامه منتخبین گچساران، فریدن و صومعه‌سرا اظهار داشت: پاسخ شورای نگهبان به اعتراض جمعی از منتخبین به اعتبارنامه‌های سه منتخب مذکور مربوط به بخشی از اسنادی است که نمایندگان به شورای نگهبان داده‌اند. این در حالی است که اعتراض نمایندگان مجلس در ۲ زمان متفاوت به اعتبارنامه‌های این سه منتخب به شورای نگهبان بوده است و به همین دلیل ۲ نامه اعتراضی به اعتبارنامه‌ آقای تاجگردون با ۳ امضا و ۶ امضا به دست شورای نگهبان رسیده است.
نماینده تهران در مجلس تصریح کرد:‌ ما مطلع هستیم که بخشی از اسناد اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون در نامه دوم به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا هنوز به این اسناد پاسخ نداده است.
خضریان خاطرنشان کرد: پاسخ شورای نگهبان به اعتراض جمعی از منتخبین مربوط به نامه اول است نه نامه دوم.
وی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان اعلام کند که اسنادی که معترضین به اعتبارنامه این منتخبین به این شورا را در اختیار داشته و یا در اختیار نداشته است فقط جنبه استمزاجی دارد. لذا پاسخ کتبی شورای نگهبان در این باره به معنای رد اعتبارنامه آن منتخب و یا تأیید آن نیست بلکه تصمیم‌گیری پایانی درباره تأیید و یا رد اعتبارنامه منتخبین مجلس شورای اسلامی است.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پاسخ شورای نگهبان درباره اسناد ارائه شده در خصوص اعتبارنامه این منتخبین به شعبه ارجاع شود ممکن است که شعبه و یا کمیسیون تحقیق نظر به تأیید آن منتخب داشته باشد و در نهایت هم تصمیم‌گیری در این باره در صحن علنی مجلس خواهد بود.
خضریان گفت: نامه‌ای که شورای نگهبان به هیأت رئیسه مجلس درباره اسناد ارائه شده معترضین به اعتبارنامه منتخبین داده است به معنای تأیید اعتبارنامه‌های آنها نیست و باید شعبه در این باره تصمیم‌گیری کند. ضمن اینکه بخشی از اسناد در مرحله دوم به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا هنوز پاسخی نداده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ شورای نگهبان درباره اسناد رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون مربوط به اسناد مکمل نیست و باید در انتظار ارسال پاسخ این نامه بود.
 علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس امروز گفته بود که‌ شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در مورد اعتبارنامه ۲ نفر از منتخبین (منتخبین فریدن و صومعه‌سرا) مدارکی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد پیش از این و در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است.
وی افزود: شورای نگهبان در این نامه تصریح کرده که در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران نیز مدارکی که امروز در اختیار نمایندگان قرار دارد در زمان بررسی صلاحیت فرد مورد نظر در اختیار شورای نگهبان نیز قرار داشته است.
نامه جدید نمایندگان مجلس به شورای نگهبان درباره اعتبارنامه تاجگردون
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه جدید نمایندگان معترض به اعتبارنامه منتخب گچساران به شورای نگهبان خبر داد.
 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی اعتبارنامه منتخبان صومعه‌سرا، چادگان و گچساران در مجلس، توضیح داد: تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه آقایان دلخوش، محمدصالحی و تاجگردون، منتخبان صومعه‌سرا، چادگان و گچساران اعتراض کردند که همین مسئله موجب شد تا اعتبارنامه‌شان تأیید نشود.
وی افزود: در پی اعتراض تعدادی از نمایندگان نسبت به ۳ منتخب مجلس، در نامه‌ای از سوی مجلس به شورای نگهبان، نسبت به موارد اعتراض به اعتبارنامه این ۳ منتخب استعلام گرفته شد که شورای نگهبان روز گذشته در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که موارد مورد اعتراض درباره اعتبارنامه منتخبان صومعه‌سرا و چادگان را در دوران انتخابات نیز بررسی کرده و چیز جدیدی نیست که در نهایت می‌بایست نظر نهایی شعبه به مجلس اعلام شود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره آخرین وضعیت اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران نیز، گفت: مجلس برای استعلام از وضعیت اعتبارنامه تاجگردون از شورای نگهبان، طی دو نامه استعلام کرده که این شورا در پاسخ به نامه اول، موارد اعتراضی درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون اعلام کرده که موارد در دوره انتخابات مجلس نیز بررسی شده، اما هنوز پاسخ استعلام نامه دوم از سوی شورای نگهبان به مجلس ارسال نشده است.
سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: پس از پاسخ شورای نگهبان به استعلام دوم نمایندگان معترض به اعتبارنامه آقای تاجگردون به مجلس، شعبه ۱۲ که اعتبارنامه وی در آنجا بررسی شده، می‌بایست پس از تشکیل جلسه، نظر نهایی خود را به مجلس اعلام کند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وای به حال/ که بازیچه شده
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که کارش تمومه و به سزای حق کشی هاش خواهد رسید.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
من به این نماینده افتخارمیکنم شما هزکاری میخواهید انجام دهید
خ
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم ازخدای بزرگ که چشم حسودان کور بشه حق زحمتهای اقای تاجگردون ازتو چشمتون دربیاد چون کسی بهتر ازخودش نیست البته لیاقتش ندارید
آگاه
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان تهرانی نوچه های جریانات پشت پرده قدرت برای حذف تاجگردون هستند تا راحتتر نفت گچساران را غارت کنند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
گفته اند که . قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید .ما که ۳۲ سال گرفتار افرادی بودیم که مصیبت صد رحمت به اونها داشت چطور حالا قدر عافیت را ننیدانیم ؟
Iran, Islamic Republic of
من رای ندادم ونمیدم ولی ....بایدبه سزای کارش برسه جلوی فسادگرفته بشه تامردم بدبین نش به مجلس.آقای تاجگردون کیفت روبرداروبرووو....بسه دیگه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1