کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیلاری کلینتون؛

کدام عقل سلیمی از ترامپ حمایت می‌کند؟!

19 خرداد 1399 ساعت 15:51

هیلاری کلینتون در اظهاراتی با حمله به دونالد ترامپ از کسانی که همچنان از او حمایت می کنند نیز انتقاد کرده و گفت: برایم جای سوال است که چطور کسی با قلبی تپنده و ذهنی سالم همچنان می‌تواند از او حمایت کند.


هیلاری کلینتون در اظهاراتی با حمله به دونالد ترامپ از کسانی که همچنان از او حمایت می کنند نیز انتقاد کرده و گفت: برایم جای سوال است که چطور کسی با قلبی تپنده و ذهنی سالم همچنان می‌تواند از او حمایت کند.
به گزارش کبنا، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب سابق ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، پاسخگویی دونالد ترامپ در قبال مرگ جورج فلوید به دست پلیس و اعتراضات متعاقب آن را "ناکافی" دانست و گفت، رئیس جمهور آمریکا "مصداق یک شکست تمام عیار" است.
کلینتون در مصاحبه خود با روزنامه لس آنجلس تایمز انتقاداتی گسترده را علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.
او اظهار کرد: برایم جای سوال است چرا کسی که قلبی تپنده و ذهنی سالم دارد همچنان از او حمایت می‌کند.
او در ادامه از رخداد چند روز پیش مربوط به پاکسازی پارک لافایت در نزدیکی کاخ سفید به منظور مساعد کردن شرایط برای عکس انداختن دونالد ترامپ در محل کلیسای سنت جان انتقاد کرد.
او گفت: این دیگر از حد درک من هم فراتر رفته بود. ما هرگز چنین اتفاقی را مشاهده نکرده بودیم. او خجالت نمی‌کشد.
در زمان این رخداد، هیلاری کلینتون در اظهار نظری در توئیتر نوشت: "این یک استفاده وحشتناک از قدرت ریاست جمهوری" است.
کلینتون در ادامه در خصوص قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس در مینیاپولیس و نحوه پاسخ ترامپ به آن صحبت و تصریح کرد: وقتی که ما یک قتل وحشتناک همچون مورد مینیاپولیس را داشتیم او ساعاتی بعد از آنکه ما ویدئوی وحشتناک آن را تماشا کردیم گامهایی به جلو برداشت تا وانمود کند قصد همدلی داشت و تلاش کرد صراحتا درباره این تداوم آشکار نژادپرستی و بی‌عدالتی‌های پلیس و نظام قضایی حرف بزند. اما او به یک باره مسیرش را تغییر داد چون انجام این کارها برای او راحت نیست.
کلینتون از معترضان ضدنژادپرستی به خاطر آمدن به خیابان‌ها تحسین کرده و خواستار انجام اصلاحاتی در سیستم پلیس شده و اظهار امیدواری کرد که عدالت در ادامه اجرا شود.
او عنوان کرد: اگر شما نگاهی به جوانانی که محرک اصلی این اعتراضات صلح آمیز در پاسخ به قتل جورج فلوید هستند، بیندازید، می توان امیدوار شد که این روند نه فقط باعث شادی دل عده ای شود بلکه همچنین سبب برچیدن برخی موانع ساختاری در قبال برابری و عدالت شود به نحوی که اجازه ندهد هر ثانیه طرح یک درخواست در شبکه های اجتماعی باعث انحراف توجه از موضوع اصلی شود.
وی افزود: ممکن است رهبری همچون دونالد ترامپ که به منحرف کردن توجه وابسته است سرانجام با واقعیت روبرو شود چون مردم دارند آنچه را که همزمان رخ می‌دهد و ناکافی بودن پاسخ او به این لحظات تاریخی را می بینند.
او همچنین ترامپ را متهم کرد به این که از شرایط آزاردهنده‌ای همچون همه‌گیری کروناویروس و قتل جورج فلوید برای مطرح کردن خودش استفاده می کند.
کلینتون ادامه داد: اگر مساله مربوط به یک همه گیری وحشتناک مربوط به یک ویروس بی سابقه باشد او تلاش می‌کند آن را نادیده بگیرد و تلاش می‌کند که توجهات را معطوف به خود کند و وقتی دید که دیگر امکانی برای او نیست او تلاش می کند موقعیت را تصاحب کرده و آن را برای یک تجمع روزانه آنگونه که خودش دوست دارد مورد استفاده قرار دهد. وقتی که دیگر نادیده گرفتن واقعیت برای او غیرممکن شد او تلاش می کند موضوع را تغییر دهد و از مرکز توجهات عقب نشینی کند تا بعدا با یک حواس پرستی دیگر و انحراف توجه دیگر برای مطبوعات و بدنه سیاست بازگردد. (ایسنا)


کد مطلب: 421822

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421822/کدام-عقل-سلیمی-ترامپ-حمایت-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1