کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها:

گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های گچساران / درخواست از وزارت دفاع

4 خرداد 1399 ساعت 18:18

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از رایزنی با وزارت دفاع برای در اختیار گذاشتن هلی‌کوپتر بمنظور مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران خبر داد.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از رایزنی با وزارت دفاع برای در اختیار گذاشتن هلی‌کوپتر بمنظور مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران خبر داد.
 «سرهنگ علی عباس نژاد» فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخصوص ادامه آتش سوزی در جنگل‌های کوه خامی در گچساران و کمبود تجهیزات و کمک‌های امدادی برای مهار آتش می‌گوید: جلسه مدیریت بحران برای این موضوع برگزار شده است و پیگیر مهار آتش هستیم، اما در منطقه شاهد وزش باد شدید هستیم که منجر به تشدید آتش می‌شود.
 او ادامه داد: با مرکز فرماندهی و کنترل اطفا حریق وزارت دفاع در حال رایزنی برای ارسال بالگرد به منطقه هستیم.
 سرهنگ عباس نژاد با اشاره به حضور نیروهای یگان حفاظت جنگل‌ها در منطقه گفت: نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در محل هستند اما با توجه به وزش شدید باد، تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.
 فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: متاسفانه هنوز موفق به هماهنگ کردن اطفا حریق هوایی نشدیم، اما پیگیر هستیم و با همکاری وزارت دفاع و صحبت‌هایی که رئیس محترم سازمان با معاون وزیر دفاع داشتند، ایشان قول دادند که هماهنگی‌ها سریعاً انجام و احتمالاً تا یک یا دو ساعت دیگر بتوانیم در محل وقوع آتش سوزی پرواز کنیم و امیدواریم این امر اجرا شود.
عباس نژاد در پاسخ به این سؤال که چه تعداد هلی کوپتر برای اطفا آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: فعلاً هیچ هلی کوپتری نداریم، اما امیدواریم دو تا سه هلی کوپتر در منطقه حضور یابند و کمک کنند.
 او درخصوص وسعت جنگل‌هایی که در آتش می‌سوزند، گفت: از وسعت آتش اطلاع دقیقی ندارم، اما مطمئناً گسترش پیدا کرده است.


کد مطلب: 421241

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421241/گسترش-آتش-سوزی-جنگل-های-گچساران-درخواست-وزارت-دفاع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1