کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپورتاژ آگهی؛

معرفی کشور ارمنستان در سفری به یادماندنی

25 ارديبهشت 1399 ساعت 11:57

این کشور با دارا بودن فرهنگ و تاریخی غنی در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری آنجاست در آنجا مراسم‌های مختلف فرهنگی نیز صورت می‌گیرد که باعث شده ارزش سفر به این کشور دو چندان شود.


ارمنستان کشوری در میان دریای سیاه و همینطور دریای خزر است این کشور از کشورهای میان آسیا و اروپا است و با ایران و کشور ترکیه مرز مشترک دارد. زبان رسمی این کشور ارمنی است و اکثریت مردم آنجا را مسیحیان تشکیل داده‌اند و این کشور کشوری مسیحی محسوب می‌شود. در زمان قدیم نام ارمنستان هایک یا هایاستان بوده است و می‌گفتند که این نام نام یکی از نوادگان حضرت نوح بوده است که این کشور را بنا نهایده است.
این کشور از نظر تاریخی به سه بخش بزرگ تبدیل می‌شود ارمنستان بزرگ، کوچک و جدید. در زمان قدیم این مناطق جدای از دیگری بوده‌اند و امروزه به کشور ارمنستان تبدیل شده‌اند.
موقعیت کشور ارمنستان در تور ارمنستان در قفقاز جنوبی است و در سرزمینی کوهستانی قرار گفته است. بخش بزرگی از این سرزمین در فلات بزرگ ارمنستان قرار گرفته است و کوه‌ها آتشفشانی زیادی را در خود جای داده است. از کوه‌های معروف ارمنستان می‌توان به آراگاتس اشاره کرد که 4085 متر ارتفاع دارد و کوهنوردان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. دیگر کوه‌های معروف ارمنستان آچاکاسار با 3196 متر ارتفاع، آژداهاک با 3597 متر و اسگیتاکاسار با 3555 متر از کوه‌های بلند ارمنستان به‌حساب می‌آیند.
آب و هوای تور ارمنستان به دلیل تأثیر کوهستان و ارتفاعات معمولاً سرد و خشک است. در تابستان‌ها میزان متوسط دما به 25 درجه و حداکثر به 40 درجه می‌رسد و در زمستان‌ها در بعضی از نقاط این کشور دما به منفی 30 درجه نیز کاهش میابد.
به گزارش سفر باتو، از نظر طبیعت این کشور یکی از کشورهای بسیار عالی برای داشتن طبیعتی زیبا است. تنوع طبیعی چه از نظر گونه‌های حیوانی و چه از نظر گیاهی بسیار گوناگون است. در این کشور در حدود 3200 نوع گیاه مختلف می‌روید و به دلیل وجود نواحی مختلف دارای بافت گیاهی و حیوانات مختلفی است. در حدود 450 نوع حیوان مهره‌دار مختلف و بالغ بر 304 نوع پرنده مختلف در این کشور زندگی می‌کنند.
یکی از نقاط مهم و دیدنی ارمنستان دریاچه سوان است که بسیاری از رودها به آنجا سرازیر می‌شوند. از معروف‌ترین رودهای ارمنستان می‌توان به رودهای ارس، رود آفستف، رود هرازدان، آزات، وروتان و ... اشاره کرد به دلیل چین خوردگی‌های بسیار زیاد فلات ارمنستان این کشور دارای تعداد بسیار زیادی رودخانه، دریاچه کوچک و بزرگ و دره است. بیش‌تر رودخانه‌های واقع در این کشور به دریاچه سوان می‌پیوندند البته در این کشور دریاچه‌های دیگری با نام‌های ایروان، آکنا، آرپی، کاری و ... هم وجود دارند.
درختانی که در این کشور می‌رویند بسیار زیاد هستند از جمله آنها می‌توان به سیب، گلابی، گردو و گیلاس اشاره کرد همینطور در این کشور گوجه، زرد آلو و محصولات زیادی با کیفیت بالا وجود دارند.
از مهم‌ترین جلوه‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به دریاچه سوان اشاره کرد که از نظر اهمیت دارای رتبه بالایی در دنیا است زیرا این دریاچه در ارتفاع 1916 متر بالای دریا قرار گرفته است و آب شیرین دارد. مساحت کلی این دریاچه در حدود 5 هزار کیلومتر است و 28 رودخانه به آن سرازیر شده‌اند. مردم برای ماهی‌گیری و تفریحات مختلف به آنجا می‌روند و سرمایه گزاری زیادی برای ارائه آنجا به عنوان یک جاذبه‌گردشگری صورت پذیرفته است.
از دیگر نقاط مهم گردشگری که در ارمنستان قرار دارد باید به شهر جرموک اشاره کرد که دارای چشمه آب گرم است. این شهر با دارا بودن طبیعت زیبا و بکر و همینطور غذاها و محصولات خوراکی بسیار عالی مورد اهمیت است. در آنجا نیز سرمایه گذاری زیادی برای جذب توریست شده است و می‌توانید آر دریاچه مصنوعی، مسیرهای مختلف پیاده‌روی و همینطور استخرهایی که با آب معدنی و با خاصیت درمانی پر شده‌اند استفاده کنید.
از دیگر نقاط مهم کشور ارمستان به جهت گردشگری باید به دیلیجان اشاره نمود، این شهر به سوئیس کوچک مشهور است و دارای طبیعتی بسیار زیباست. پارک دیلیجان یک پارک بزرگ 240 کیلومترمربعی است و شامل تنوع بسیار زیادی از گونه‌های طبیعی می‌شود همچنین در آنجا چشمه‌های بسیار زلال از آب معدنی وجود دارند. می دانید سفر با تور بدروم چه وزِگیهایی دارد؟
هتل‌های ارمنستان متنوع هستند از هتل‌های خوب ارمنستان می‌توان به هتل متروپل اشاره کرد که دارای امکانات کامل نظیر استخر، سونا و سالن ماساژ است و همچنین برای مسافران امکانات نظیر رستوران و کافه را دارد و قیمت آن مناسب است. از دیگر هتل‌های خوب ارمنستان باید به هتل وسترن کانگرس اشاره نمود که برای بسیاری از مسافران ارمنستان شناخته شده است و امکاناتی مانند استخر سرباز، سالن بدنسازی، و اتاق‌های ضد صدا دارد. این هتل همچنین با دارا بودن سالن کنفرانس برای استفاده شرکت‌های بزرگ انتخابی مناسب است. از دیگر امکانات آنجا باید به سالن سونا و ماساژ و همینطور رستوران و کافه خوب آنجا اشاره کرد. البته در این کشور و شهر ایروان هتل‌های بسیار لوکس نیز وجود دارند و برخی از هتل‌های زنجیره‌ای هم در آنجا شعبه دارند از میان آنها می‌توان به رادیسون بلو و گرند پالاس اشاره کرد.
این کشور با دارا بودن فرهنگ و تاریخی غنی در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری آنجاست در آنجا مراسم‌های مختلف فرهنگی نیز صورت می‌گیرد که باعث شده ارزش سفر به این کشور دو چندان شود. از سوغات مهم ارمنستان باید به قالی‌های زیبای آنجا اشاره کرد. همچنین گلیم و سفالگری این کشور بسیار معروف است و می‌توانید برای خود سوغاتی‌های بسیار خوبی را از بازارهای محلی آنجا تهیه کنید. سفر به بدروم را نیز از دست ندهید.
 
 


کد مطلب: 420886

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420886/معرفی-کشور-ارمنستان-سفری-یادماندنی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1