تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۲۰۷۶۵
در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دادستان یاسوج: حتی نباید یک نقطه از اراضی ملی به شخصی واگذار شود / دست‌درازی به اراضی ملی نتیجه سهل‌انگاری مدیران است

۳
۰
دادستان یاسوج: حتی نباید یک نقطه از اراضی ملی به شخصی واگذار شود
کبنا ؛دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات آبشار یاسوج و ارائه راهکارهای لازم در خصوص حل مشکلات این نقطه‌ی دیدنی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی با اظهار اینکه با انتصاب آیت الله رییسی نَفَسِ جدیدی برای کار در کشور و حفظ و احیای حقوق عامه در قوه قضاییه افزوده شده است، افزود: سازمان‌ها وظایفی را که به موجب قانون برای آنها تعیین شده را اجرا کنند و هر جایی که لازم شد دستگاه قضایی نیز حمایت می‌کند.
 وی با بیان این نکته که، نقش دستگاه قضایی یک نقش نظارتی هست نه نقش عملیاتی، افزود: ادارات مسئول در حوزه انفال باید بهتر کار کنند چون مشکلاتی که امروز در حوزه‌های مختلف با آن مواجه هستیم نتیجه سهل‌انگاری است که صورت گرفته است، ما نباید دست روی دست بگذاریم تا متصرفین انفال را تصرف کنند و بعد بخواهیم رفع تصرف کنیم.
 ملک حسینی گفت: تخلفاتی که توسط مدیران گذشته صورت گرفته، نتیجه کم کاری یا سهل انگاری مدیران قبلی بوده است مدیران نباید منتظر بنشینند که دستگاه قضایی برایشان تکلیف مشخص کند بلکه اگر در انجام وظیفه‌شان سهل‌انگاری کنند، برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد:  مدیران باید جهت رفع تصرف، جلوتر از دستگاه قضایی باشند و وظایفشان رابه درستی  انجام دهند.
 دادستان مرکز استان با اظهار این که ما باید با روحیه جهادی که در کشور ایجاد شده، کار کنیم و دست در دست هم با فساد مبارزه کنیم افزود: از گرفتن تصمیمات جزیره‌ای پرهیز کنیم و نباید بدون توجه به حقوق آب، منابع طبیعی، محیط زیست و کوه جنگل تصمیم بگیریم. و حتی نقطه‌ای از انفال را به شخص خاصی واگذار کنیم.
ملک حسینی گفت: با کارشناسانی که در این حوزه‌ها به صورت عمدی خطا انجام دهند به شدت برخورد خواهد شد. اگر یک کارشناس یا کارمند یک اداره، در حوزه‌های تغییر کاربری، تخلفی انجام دهد آن تخلف به پای آن سازمان نوشته می‌شود و باآن فرد برخورد خواهد شد.
وی  گفت: در حوزه‌های گردشگری باید مجوزهای تغییر کاربری به صورت صحیح و قانونی به افراد داده شود، نباید نسبت‌های قومی و قبیله‌ای باعث شود که از انجام وظیفه خود داری نماییم، ما باید از افرادی استفاده کنیم که صیانت از بیت المال دغدغه آنها باشد نه بی‌توجه باشند.
دادستان مرکز استان درخصوص تنگه‌ی آبشار یاسوج اظهار کرد: در حوزه آبشار که نگین گردشگری یاسوج است ساخت و سازهای بدقواره ساخته شده است، مسیر دسترسی به آبشار نامناسب است، گردشگری درحوزه آبشار یاسوج باید تقویت شود اما به صورت صحیح نه به وضعیت کنونی گردشگری در حوزه آثار باید ساماندهی شوند و حریم‌های تصرف شده در این آبشار  باید رفع تصرف شوند.
وی افزود: در حوزه تغییر کاربری باید برنامه داشته و تعیین شود نیازمند یکسری تغییر کاربری هستیم و نباید بروکراسی اداری باعث شود که مردم برای تغییر کاربری مراجعه نکنند.
ملک حسینی در پایان گفت: در حوزه منابع طبیعی و تصرفات آن باید فوراً تعیین تکلیف شود و منابع طبیعی باید اراضی خود را مشخص کند تا آنجا را تصرف نکنند و لازم است آب منطقه‌ای بستر و حریم تنگه‌ی آبشار را مشخص نموده و حدنگاری و علامت گذاری انجام شود و در آن به بستر رودخانه باید آزاد سازی و رفع تصرف شود.



همچنین در این نشست، سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی در خصوص رفع دست اندازی های دست نازی‌ها به انفال وظایفی از سوی ریاست قوه قضاییه برای آن مشخص شده است.
 وی به موضوع آبشار یاسوج اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین و توریستی‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد آبشار یاسوج است این آبشار نیاز به توسعه در زمینه گردشگری دارد تا به عنوان یکی از نمادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور و بین‌المللی مطرح و تقویت گردد.
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آبشار نیاز به ساماندهی دارد ساخت و سازهای خلاف مقررات، بدون پروانه و تغییر کاربری‌های سلیقه‌ای و بدون اجازه تصرف حریم و بستر رودخانه و مسیر آن اقدامات که علیه این آبشار انجام شده است.
حسنی با بیان این که در سنوات اخیر دست اندازی‌های زیادی به انفال صورت گرفته است، افزود: خشکسالی یکی از مواردی بود که موجب تعرض به انفال  شده است عدم برخورد به موقع متولیان امور، باعث شده که هم اکنون گرفتاری‌هایی برای دستگاه قضایی و ادارات مربوطه  ایجاد گردد.
وی تصریح کرد: مستحدثاتی درمسیر رودخانه‌های استان ایجاد شده است اما دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.


حسنی افزود: با تشکیل کارگروههایی بصورت نامحسوس، گزارشاتی جمع آوری شد و از هفته گذشته برخورد با ساخت و سازهای در حوزه انفال شروع شده است. ادارات و نهادهای متولی کارشناسان خود را یک بار بازبینی کنند. کارشناسی که خسته، ملاحظات قومی و سیاسی دارد و انگیزه‌ی کار جهادی را ندارند، کنار بگذارند.
برخی مدیران از طریق حقوقی و حراست و کارشناسان موضوعات را پیگیری کنند. چرا با نام دولت به انفال تعرض می‌شود و جلویش گرفته نمی‌شود.
قبل از اقدام  موازی کاری صورت نگیرد بودجه دولتی در جایی هزینه شود که تخریب نشود. مرحله دوم، بررسی حوزه انفال در تنگه‌ی آبشار یاسوج است. مهم‌ترین حوزه گردشگری پذیر بودن استان تنگه‌ی آبشار یاسوج است که تصرفاتی در دره‌ی و تنگه‌ی این آبشار و جاده دسترسی آن صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید با کارشناسانی که به صورت غیر قانونی و با زد و بند منابع طبیعی را به نا حق تقدیم سود جویان کرده اند به شدت بر خورد کنید کارشناسان اداره ثبت را پیگیری کنید
نیکجو
Iran, Islamic Republic of
فکری به حال .کارشناساش هم بکنید پرونده ما اسنادش در بایگانی نیاز به کار انقلابی داره
طرفدار انقلاب
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظتون کنه انشاءالله اما خدایی تا آخرش همین جور بمانید و ادامه بدهید ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1