کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

جدیدترین توضیحات یزدان‌پناه درباره کرونا / چرا کهگیلویه و بویراحمدی‌ها کمتر از کرونا می‌میرند؟ / خطر شیوع در شهرستان های گرمسیری وجود دارد

13 ارديبهشت 1399 ساعت 12:45

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز توضیحات جدیدتری در باره بیماری کرونا داد. او همچنین گفت: وضعیت یکی از شهرستان‌ها مناسب نیست و مردم باید بیشتر رعایت کنند. یزدان پناه دلیل کمتر مردن بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را هم توضیح داد.


پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، جدیدترین امار و اطلاعات درباره بیماری کرونا در استان را تشریح کرد.
پزدان پناه گفت: تعداد افرادی که به مراکز بهداشت و درمان برای طرح کرونا مراجعه کردند حدود 21 هزار نفر بوده است، که از این تعداد 1 هزار و 256 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند، از این تعداد 1 هزار و 189 نفر ترخیص شده اند و در حال حاضر 67 بیمار در بیمارستان ها داریم.
وی گفت: بیماران بستری شده، یا مشکوک و یا بیمار کرونایی یا بیماران تنفسی هستند، که از این تعداد، فقط 12 نفر بیمار کرونایی قطعی هستند.
پزدان پناه تصریح کرد: 6 هزار و 700 نمونه در استان گرفته شده است، حدود 6 هزار و 650 جواب نمونه دریافت شده است و منتظر آمدن جواب 50 نمونه هستیم.
یزدان پناه گفت: 330 بیمار بهبود یافته اند و حدود 150 بیمار در منزل قرنطینه هستند. بیماران فوت شده 9 نفر هستند که 8 نفر از بیماران بیماری زمینه ای داشتند و یک نفر بیماری زمینه ای نداشت.
یزدان پناه اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش مرگ و میر در استان نسبت به دیگر استان ها، احتمالا این است که میانگین سن بیماران ما 37 سال است و این باعث می شود مرگ و میر کمتر باشد.
یزدان پناه اظهار کرد: از نظر میزان شیوع بیماری در استان، حدود 508 مورد در سطح استان داریم، بیشترین موارد شیوع در شهرستان بویراحمد، بعد از آن در کهگیلویه هستند. در گچساران و بعد از ان بقیه شهرها هم به نسبت کمتر است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری در استان روند کاهشی دارد، با این حال در شهرستان کهگیلویه سرعت افزایش در طی هفته گذشته بیشتر بود، بعد از آن در گچساران سرعت افزایش کمتری را شاهد بودیم. بقیه شهرهای استان روند ثابت و نزولی را دارند. 
یزدان پناه گفت: باید توجه داشته باشیم در دو هفته قبل، تعداد موارد بیماری 97 نفر بوده، اما در هفته قبل این تعداد 29 نفر بوده، با این حال نمی توانیم بطور قطع بگوییم روند کاهشی در بیماری ادامه پیدا خواهد کرد.
یزدان پناه در ادامه افزود: یک مسئله در استان ما مراسمات است، متاسفانه در شهرستان های گرمسیری مراسمات عروسی و تشییع جنازه باعث شده تعداد موارد زیادی کرونای مثبت یافت شود، بخصوص در چند روستا، و اگر این مراسمات ادامه پیدا کند، ما شاهد درگیری افراد بیشتری خواهیم بود و خدای ناکرده مرگ و میر بیشتری را شاهد خواهیم بود.
 


کد مطلب: 420465

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420465/جدیدترین-توضیحات-یزدان-پناه-درباره-کرونا-چرا-کهگیلویه-بویراحمدی-ها-کمتر-می-میرند-خطر-شیوع-شهرستان-های-گرمسیری-وجود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1