کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد:

جامعه اسلامی نباید کاریکاتوری رشد کند / سیاست هر روستا یک طلبه

8 ارديبهشت 1399 ساعت 11:42

حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد که جامعه اسلامی نباید کاریکاتوری رشد کند.


حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد که جامعه اسلامی نباید کاریکاتوری رشد کند.
او صبح امروز (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 99) در جمع خبرنگاران با تشریح جایگاه زنان در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در یک جامعه اسلامی هم باید به کالبد و هم به باطن توجه شود و در همین راستا خلاء های که حوزه علیمه در استان مشاهده می‌کند، وظایفی در مقابل آنها ایفا می‌کند.
وی افزود: زمانی در کشور ما پزشک زایمان آقایان بودند اما با ورود خواهران این خلاء ها پر شد.
مدیرحوزه علیمه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما اعتقاد داریم فعالیت‌های فرهنگی بین بانوان اگر توسط خود خانم‌ها انجام بگیرد، تأثیر بیشتری دارد.
وی در ادامه به فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: ما در شهرهای همانند سی سخت، لیکک، یاسوج، گچساران، دهدشت و ... مدرسه داریم.
حجت الاسلام افتخاری بیان کرد: حوزه علیمه خواهران به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، هر فردی متدین و متشرعی (امام جمعه شهر یا فرد بازاری متدین) می‌تواند تقاضای راه اندازی حوره علیمه خواهران داشته باشد.
وی گفت: تحصیل در حوزه علیمه خواهران رایگان است و ردیف اعتباری در بودجه دولت ندارد. و این به معنای این نیست که کمک نمی‌شود و بودجه حوزه علیمه خواهران از بند 5 قانون بودجه (بودجه‌های اعطایی؛ که از این محل بودجه در اختیار مساجد قرار می‌گیرد و به حوزه‌های علمیه هم می‌دهند) تأمین می‌شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جایگاه اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: ما اساتید خیلی خوبی داریم، طلبه‌هایی داریم که تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکترا دارند و از آن طرف در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند.
وی در ادامه گفت: حوزه علمیه خواهران یک نهاد تبلیغی نیست بلکه یک نهاد علمی است و تربیت طلبه عالم و فاضل از بین بانوان اولویت اصلی آن است و سایر دستگاه‌های دولتی همانند آموزش و پرورش می‌توانند از ظرفیت‌های این بانوان در راستای تبلیغ مسائل دینی استفاده کنند.
حجت الاسلام افتخاری به افزایش آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ما به معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در برخی مناطق وجود دارد، ورود کردیم و کارهای هم انجام دادیم. سیاست ما هر روستا یک طلبه است. و تلاش می‌کنیم از مناطقی که با آسیب‌های اجتماعی درگیری بیشتری دارند، طلبه‌های بانوان بیشتری می‌گیریم و این همان نگاه توسعه متوازن است.
وی افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران استان طلاب ما سطح 2 (کارشناسی) و سطح 3 (کارشناسی ارشد) در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. مثلاً حوزه علمیه خواهران دهدشت یکی از بهترین حوزه‌های کشور است. و در حوزه علمیه یاسوج رشته‌های سطح 3 (فقه اصول و تفسیر علوم قرآن) ارائه می‌شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: 7 گروه جهادی در حوزه علمیه خواهران در همین شرایط کرونایی فعالیت می‌کردند. طلاب ما در روزهای که این بیماری شیوع پیدا کرد، با کمک خیرین 28 هزار عدد ماسک تولید و بسته‌های غذایی را بین نیازمندان توزیع کردند. در حوزه علیمه خواهران یاسوج 4 گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع شد.


کد مطلب: 420262

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420262/جامعه-اسلامی-نباید-کاریکاتوری-رشد-کند-سیاست-روستا-یک-طلبه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1