تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۱۹۸۵۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد:

استان عشیره ای هستیم، مردم از رسم و رسومات جلوگیری کنند / دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه مشکل مالی ندارد / اختلاف نظر فرمانداران گچساران و باشت به کجا رسید؟

۶
۰
استان عشیره ای هستیم،  مردم از رسم و رسومات جلوگیری کنند / اختلاف نظر فرمانداران گچساران و باشت به کجا رسید؟
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باشت اکنون هیچ مشکلی ندارد، ما برای افراد مبتلا به کرونا محدودیت‌های قرنطینه‌ای ایجاد کردیم و از 120 نفر از اطرافیان نزدیک این افراد مبتلا به کرونا نمونه گیری کردیم.
محمد مهدی بانشی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مسائل و حواشی اخیر استان در باره توضیح داد و در پاسخ به سئوالی در باره اختلاف نظر فرماندار گچساران و باشت در ستاد مبارزه با کرونا، اظهار داشت: اختلافی نبود، بحث در باره قرنطینه بود که قرار شد کسانی که شرایط جسمی بدی ندارند در منزل قرنطینه شود و فقط کسانی که شرایط قرنطینه در منزل را ندارند به نقاهتگاه‌ها انتقال داده شوند.
بانشی در ادامه به عملکرد سامانه 4030 و غربالگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: زنان باردار و سالمندان اولویت کار ما بود که دو روز اول به غربالگری زنان باردار پرداختیم. در مرحله اول طرح غربالگری ۹۵ درصد جمعیت استان غربال شدند و تنها ۵ درصد جمعیت یعنی بیش از ۴ هزار نفر آنهایی بودند که یا تلفن‌های خود را پاسخ ندادند یا شماره آنها در دسترس مجموعه نبود.
وی با بیان اینکه در مرحله اول کل مردم استان را غربالگری کردیم، گفت: در مرحله دوم، 95 درصد از مردم گچساران و سایر شهرستان‌ها بالای 60 درصد غربالگری انجام دادیم. اما به طور کلی 75 درصد از مردم استان را در مرحله دوم تاکنون غربالگری کردیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولین چابک در اجرای طرح غربالگری کرونا بودیم، گفت: در مرحله دوم این طرح ۵۸ درصد مردم غربالگری شدند که ما از استان‌های شاخص در این مورد بودیم که این موفقیت با همکاری فرمانداری، سپاه، بسیج، استانداری و خود مردم رقم خورده است.
وی با اشاره مقایسه جمعیت بویراحمد و باشت گفت: جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از ۲۸۰ هزار نفر است و جمعیت باشت افزون بر دو هزار نفر. لذا در بویراحمد اگر چند بیمار کرونایی مشخص شود شاخص تکان آنچنانی نمی‌خورد اما اگر در باشت چند بیمار شناسایی شود داد و بیداد بلند می‌شود که از شاخص کشوری بالاتر رفتیم.
این مسوول با اشاره به اعمال محدودیت برای شهرهای باشت و دنا گفت: یک استان عشیره‌ای هستیم، مردم استان می‌گویند حتماً باید به دید و بازدید و عیادت همدیگر برویم که در تماس افراد مشکلاتی وجود دارد ما از مردم عاجزانه خواستیم این موضوع را رعایت کنند.
وی بیان کرد: در همه جای دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا مرد و ۳۰ درصد زن هستند اما در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد برعکس است و خانم‌ها دور هم جمع می‌شوند و ممکن است از قلیان هم استفاده کنند، یا مراسمات ختم شلوغ برگزار می‌شود که انتظار داریم مردم رعایت کنند.
بانشی گفت: در مرحله اول 15 هزار نفر تلفن‌های خود را پاسخ ندادند که با همکاری شرکت مخابرات با آنها هم تماس برقرار کردیم، با توجه به اقدامات صورت گرفته، غربالگری مرحله دوم بهتر از مرحله اول برگزار خواهد شد.
وی افزود: موضوع غربالگری آنقدر برای ما مهم بود که تلاش کردیم همه مردم استان را تحت پوشش قرار دهیم، به طوریکه
15 هزار نفر کارمند شرکت نفت گچساران داشتیم که اطلاعات آن را شبکه بهداشت در اختیار نداشت، چرا که خودشان شبکه بهداشت دارند. برای غربالگری با یک نفر از هر خانواده تماس می‌گرفتیم و اگر لازم می‌شد با فرد دیگری هم صحبت می‌کردیم.
بانشی گفت: نمی‌توان گفت شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد خوب است، ما به نسبت سایر استان‌ها ما شرایط خوبی داریم، اما به لحاظ امکان درگیری هر فردی با این ویروس وجود دارد و باید حتماً پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی هوشمند مقداری از آن اهدافی که داشته انحراف پیدا کرده است، تشریح کرد: برخی از پاساژها مقاومت می‌کنند و درب مغازه‌هایشان را نمی‌بندند و می گویند که فلان مغازه را باز گذاشتید، و ما را بسته‌اید، و مشتری 30 ساله به سمت او می‌رود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همه باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه سلامت افراد گاهی در گرو اقتصاد است، توضیح داد: گاهی باید اقتصاد خوبی باشد تا فرد بتواند سلامتش را حفظ کند، بنا براین نظر کارشناسی من این است که پاساژها و مغازه‌ها با رعایت یک پروتکل بهداشتی ویژه باز شوند. مثلاً در هر مغازه ورود یک نفر امکان پذیر باشد و در پاساژها بر اساس مساحتشان باید عبور و مرور انجام بگیرد و آن هم با دستکش، ماسک و رعایت کامل بهداشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در ویدئو کنفرانس‌هایی که استاندار با مسوولان کشوری داشت همواره از استان و کادر درمانی تقدیر شد گفت: تا این لحظه هیچ مشکلی به لحاظ مالی و پولی نداشتیم و اعلام کردیم هر واحدی هر وسیله‌ای که در راستای مقابله با کرونا لازم دارد را باید فراهم کند.
بانشی تصریح کرد: منابع خوبی از وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت در مدت دو ماه بیماری کرونا هیچ‌گونه مشکل پولی نداشتیم. لذا اعلام می‌کنم پول هست و به خوبی هم مدیریت می‌شود.
بانشی با بیان اینکه در مدت ۵ روز ۷۵۰ نمونه گرفته شده گفت: برای آزمایش‌ها مشکل مالی وجود نداشت از زمان شیوع بیماری کرونا ۸ میلیارد تومان هزینه کردیم و حالا برای ۲۰۰ میلیون با مشکل مواجه بودیم.
معاون دانشگاه عنوان کرد: دانشگاهی که ۸ میلیارد تومان در این مدت هزینه می‌کند برای ۲۰۰ میلیون جواب‌دهی آزمایش‌ها مشکلی نداشته است.
بانشی گفت: در حال حاضر هیچ بیمار کرونایی حاد در استان نداریم، 52 نفر از بیماران بهبود قطعی پیدا کردند و 259  نفر در حال درمان هستند و 17 نفر در نقاهتگاه ها حضور دارند  و حدود 10 نفر هم بستری هستند.
وی گفت: تا امروز (26 فروردین ماه)99 309 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس جمعیت باشت نزدیک به30 هزار نفراست.
ای خدا کی تو را گذاشته؟؟؟؟؟؟
امار غلط و علوط بدید.
باشت
Iran, Islamic Republic of
باشت ۳۰هزارتاست نه ۲هزارتا بعدشم به اندازه۳۰۰هزارنفر
باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای بانشی اگر نه همین رسانه بود کی صدای مردم بدبخت باشت را می شنویده. ما مردم باشت این چند شب درایم دیوانه می شویم بانشی می آید حمله به رسانه می کند درود بررسانه ها مخصوصآ کبنای عزیز
Iran, Islamic Republic of
اگه مشکل مالی نداره لطف کنید ۶ ماه اضافه کار ۱۳۹۸و یک ماه از کارانه ۲۰ ماه معوق پرسنل رو واریز کنید و بقیه پول رو هم بریزید به وزارت بهداشت
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه اگه میتونست معاونت پشتیبانی رو عوض میکرد چون اگه پول پرداخت نکردن زیر سر کارگروه پشتیبانی بوده اگر هم بخاطر عدم پیگیری بوده هم معاونت پشتیبانی به عنوان جانشین ریاست دانشگاه مقصره هم کارگروه درمانی که رییسش سبز بوده صلاح روودر این دید که سبز رو قربانی پوران فر کنه
باشت
Iran, Islamic Republic of
این امار رو کی به این اقا داده که جمعیت باشت را دو هزار نفر اعلام میکنه در حالی که جمعیت باشت سی هزار نفر هست..کارکنان شرکت نفت گچساران شش هزار نفر هست و این اقا میگه پانزده هزار نفر. داخل این دانشگاه علوم پزشکی نیست انگار
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1