کبنا گزارش میدهد
باشت در بنبست / آیا تاجگردون و استاندار کهگیلویه و بویراحمد فریادهای شهردار را میشنوند؟
23 فروردين 1399 ساعت 17:01
نداشتن ارتباط با جادههای اصلی باعث میشود حمل و نقل و ارتباطهای اجتماعی و فرهنگی تبادلهای اقتصادی و تجاری ودیگر مسایلی که میتواند یک شهررا بالنده وپویاکنددرعمل به بن بست میرسد به خاطرداشته باشیم که توسعه وپیشرفت اقتصادی باتوجه به افزایش امکانات و ظرفیتها بوجود میآید.
لطف الله موسوی شهردار باشت در نامهی خطاب به حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، نوشت: «شهرستان باشت در بن بست قرار گرفته و این شهرستان با راههای اصلی و ترانزیتی هیچ گونه ارتباطی ندارد و در واقع این شهرستان در بن بست اقتصادی قرار میگیرد.»
به گزارش کبنا، متن نامهی لطف الله موسوی به شرح زیر است؛
سپاس مخصوص خداوند که به انسانها توانایی و دانایی بخشید تا به بندگانش شفقت ورزد مهربانی کند و در حل مشکلاتشان یاریشان نمایداز راحت خویش بگذرد و آسایش هم نوعان را مقدم داردبا او معامله کند و در این خلوص انباز نگیرد و خوش باشد که پروردگارسمیع وبصیراست سپاس ایزدمنان را که به من این فرصت را داد تا گوشهای از مشکلات اساسی شهرم را به محضرتان عرض نمایم
جناب اقایان دکتر کلانتری استاندار محترم و
دکترغلامرضاتاجگردون، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام وتحیات الهی
و تبریک سال جدید
و عرض خدا قوت و خسته نباشید خدمت همه شما و عزیزانی که در طول این مدت درگیر مبارزه با این ویروس کرونا میباشند به ویژه جامعه پزشکی و پرستاری کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد
قبل از شروع مطلبم برخود وظیفه میدانم از طرف خودم و مردم شریف وفهیم شهرستان باشت ازخدمات و زحمات وتلاشهای ارزشمند شما عزیزان تشکری داشته باشیم و انتظار میرود ما نباید چون این روزها درگیر این ویروس میباشیم سایر خدماتهای عمرانی و رفاهی به مردم فراموش کنیم.
جناب دکترتاجگردون؛
استاندار محترم جناب دکتر کلانتری عزیز
همانطور که مستحضرید باشت یکی از قدیمیترین شهرها وراههای ارتباطی بین استان کهگیلویه و بویراحمد بودهوبه نوعی میشود گفت پل ارتباطی استان بوده وقدمت تاریخی وفرهنگی واجتماعی بالایی دارد.
شهرستان باشت جزاولین ها بوده و سر آغاز نمونههای بیشماری از امورات فرهنگی اجتماعی تاریخی مذهبی و گردگشگری بوده و هست ولی همانطور که اطلاع دارید الان در بن بست واقع شده حتی راههای شهرستانهای استان هم به طرف باشت هم به نوعی کمرنگ شده وارتباطی وجود ندارد وبخواهیم مثالی بزنیم میشود به جاده ارتباطی دهدشت به یاسوج گفت که از مسیر باشت میگذشت الان این مسیر از طریق محور دیگر به یاسوج ختم میشود مهمترین راه نجات شهرستان باشت را میتوان خروج از بن بست جادهای (بن بست اقتصادی) نامید. منظور از بن بست نداشتن ارتباط با دیگر مناطق یا به نوعی با جاده اصلی وترانزیتی که در ۵ کیلومتری شهرستان باشت میگذرد.
نداشتن ارتباط با جادههای اصلی باعث میشود حمل و نقل و ارتباطهای اجتماعی و فرهنگی تبادلهای اقتصادی و تجاری ودیگر مسایلی که میتواند یک شهررا بالنده وپویاکنددرعمل به بن بست میرسد به خاطرداشته باشیم که توسعه وپیشرفت اقتصادی باتوجه به افزایش امکانات و ظرفیتها بوجود میآید.
وقتی امکان پایدار توسعه ایجاد میشود که شهر در شرایط خوب اقتصادی فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد. همه اینها در گرو افزایش دسترسی داخلی وخارجی شهر است و توسعه جادهای در رشد اقتصادی یک منطقه موثر و حائز اهمیت است
راه و جاده از بزرگترین عامل در امر توسعه یافتگی میباشد و تا زمانی باشت از این وضعیت فعلی خارج نشود امکان توسعه و جذب سرمایه گذار در این شهرستان وجود ندارد.
همانطور که قبلاً یکبار بصورت مکتوب و چندین بار بصورت حضوری خدمت نماینده محترم عرض کردم؛
اولاً از نماینده محترم انتظار میرود با توجه به اهمیت و حساسیت این امر مهم برای این شهرستان این موضوع در مجلس در دستور کار خودشان قرار دهند و از استاندار محترم و معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی ایشان هم میخواهیم با بازدید از نزدیک از این محور مساعدت وهمکاریهای لازم برای پیشرفت ورفع از بن بست برای این شهرستان داشته باشند.
ثانیاً از مردم عزیز انتظار میرود بجای پیگیری ودرخواست کارهای شخصی از نماینده محترم بیشتربه فکر مسائل عمومی وعمرانی برای عموم باشید وسعی کنیدخواسته های عمومی داشته باشید.
پیشنهاد اول باتوجه به فاصله ۴ کیلومتری جاده ترانزیتی واصلی به شهرستان باشت واین که این ۴ کیلومتر دوبانده وخود شهر باشت هم دارای کمربندیهای بزرگ وعریض وچند بانده میباشد پس از دوراهی باشت تا فلکه خروجی باشت به سمت چرام به نظر میآید مشکلی نباشد تنها از فلکه خروجی به سمت چرام درمسیر موردستان به سمت روستای گروس وسرابیز بین این دو روستا جنب دکل تلویزیونی صداسیما اگر از نزدیک مشاهده کرده باشید با حفر یک تونل خیلی کوچک وشاید هم به نوعی نیاز به حفر تونل نباشد و با خاکبرداری چندماهه به جاده اصلی متصل میشوید که خیلی مسافت را هم نسبت به جاده قبلی کمتر میکند وهم از خطرات وتصادفات جاده پرپیج وخم وهزینه بر شلالدون میکاهید واین مسیر را میتوان مسیررفت یا برگشت محور اصلی انتخاب نمود.
واین جاده با توجه به نزدیکی پارک ساحلی وطبیعت بکری که دارد میتوانید از شرایط خاصی جغرافیایی وگردشگری برخوردار باشد
پیشنهاد دوم بلوار کمربندی ۴۵ متری شمالی ولایت از فلکه خروجی بسمت چرام تا جاده ابشار پارک کوهستان آماده است. طبق طرح تفصیلی باید در فلکه ورودی پایان یابد میتوانیم ادامه این طرح در مسیرجاده آبشار تغییر دهیم و به طرف کمربندی که از شوش وارد شهر میشود، متصل کنیم.
از آنجایی هم که میدانیم این نوع طرحها و پیشنهادات نیاز به کار کارشناسی و طرح مطالعاتی دارد لذا انتظار میرود با تلاشهای شما و بررسی دقیق و مشاهده آن از نزدیک و اعمال نظرات کارشناسان خبره در صورت امکان پیشنهاد آن را به مراجع ذیربط داده تا این شهرستان حداقل برای نسل آینده از این وضعیت اسفناکی که دارد خارج گردد.
با آرزوی موفقیت وسلامتی برای شما وخدمتگزاران صدیق به نظام جمهوری اسلامی ایران
لطف الله موسوی شهردار باشت
کد مطلب: 419740