تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۴۱۸۹۲۸
در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی؛

درخواست اعتبار ۲۵۰ میلیون یورویی وزیر بهداشت برای مبارزه با کرونا

۰
درخواست اعتبار ۲۵۰ میلیون یورویی وزیر بهداشت برای مبارزه با کرونا
کبنا ؛
وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نامه‌ای از رییس جمهور درخواست ۲۵۰ میلیون یورو ارز برای درمان بیماران کرونایی و تهیه لباس و ماسک و تجهیزات بیمارستانی برای حدود ۲۰ هزار تخت و پرسنل کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ متن نامه آقای دکتر سعید نمکی به این شرح است:
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
همانگونه که در هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در محضر حضرتعالی به استحضار رسید، امسال علیرغم فشار ناشی از سیلاب‌های بهار، سه و نیم میلیون نفر زائرین اربعین و آنفلوانزای پائیزه H۱N۱ با صرفه جویی ۶۰۰ میلیون یوروئی، قسمت عمده دارو‌های درمان کرونا را نیز به محض خبر یافتن از تاثیر نسبی آن در کشور چین از یک ماه قبل با همان سهمیه ارزی قبلی وارد کشور کردیم و در حال حاضر مصرف می‌شود، مع الوصف جهت استمرار درمان بیماران جدید از یکسو و تهیه لباس و ماسک و تجهیزات بیمارستانی برای حدود بیست هزار تخت و پرسنلی که آماده کرده ایم نیاز فوری به ۲۵۰ میلیون یورو ارز داریم.
خواهشمند است دستور فرمائید به نحو عاجل مساعدت و اقدام فرمایند.
تاکید بر شناسایی سریع موارد مبتلا به کرونا
وزیر بهداشت بر لزوم شناسایی سریع موارد مبتلا به «کرونا» و تحت مراقبت قرار دادن آن‌ها تاکید کرد.
پیرو پاسخ محبت آمیز مقام معظم رهبری به گزارش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای بسیج ملی مدیریت بیماری کرونا، آقای دکتر سعید نمکی، در نامه‌ای به معاونان و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت سازماندهی هر چه بیشتر و همکاری هماهنگ و بی وقفه در اسرع وقت و تشدید مراقبت‌ها و جدیت در انجام امور مربوط به شناسایی و پیگیری مبتلایان به بیماری کرونا، تأکید کرد.
متن نامه به این شرح است:
معاونین محترم
رییس/ سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
پاسخ محبت آمیز رهبر معظم انقلاب به گزارش اینجانب از شیوه عملکرد همکارانم در کنار عزیزان بسیجی مهر تأییدی بر یک رویکرد جامعه محور مبتنی بر زیر ساخت ارزشمند شبکه بهداشتی درمانی و تجربه مجددی از همکاری بین بخشی صمیمانه بود با شرکایی که بار‌ها کار‌های بزرگ را در عرصه سلامت با یاری و همراهیشان به سرانجام رساندیم، ضمن قدردانی از اظهار نظر و ابراز محبت بزرگوارانه ایشان که موجب دلگرمی همگانی شد، انتظار می‌رود با سازماندهی هر چه بیشتر و همکاری هماهنگ و بی وقفه در اسرع وقت هوشمندانه به موارد ذیل بپردازیم:
۱- موارد مبتلا را سریعاً شناسایی و از گردونه آلودگی خارج و تحت نظر قرار دهیم.
۲- با استفاده از ظرفیت خارج بیمارستانی، قرنطینه خانگی و فضا‌های بینابینی که فراهم نموده ایم، بار سنگین بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی را کاهش دهیم.
۳- افراد در معرض خطر را که بدلیل تماس با افراد مبتلا امکان بروز علائم بیماری را در روز‌های آتی دارند، سریعاً شناسایی، تحت مراقبت و پیگیری و ایزولاسیون قرار دهیم.
۴- از اختلاط و امتزاج جمعیتی با شناسایی فضا‌های احتمالی در استان‌ها بشدت جلوگیری و مراقبت نمائیم تا بار جدیدی بر نظام ارائه خدمات بدلیل توسعه اپیدمی تحمیل نگردد.
۵- جهت انتقال آموزش‌ها به گروه‌های هدف از کلیه امکانات و شیوه‌ها به خصوص بهره گیری از ظرفیت صدا و سیمای استانی دریغ نورزیم.
۶- در ایجاد اکیپ‌های غربالگری از خروجی شهر‌هایی که اعلام شده با همکاری دستگاه‌های ذیربط و نصب تابلو‌های هشدار در مسیر عبور و مرور مسافرین احتمالی و توزیع مطالب آموزشی به نحو موثر عمل کنیم.
۷- امید است مردم شریف کشورمان به هشدار‌های ماندن در خانه و پرهیز از سفر توجه فرمایند.
مع الوصف، آمادگی کامل جهت پذیرش موارد مبتلا و مراقبت از آنان را در استان فراهم نماییم.
امید است هرچه زودتر با لطف پروردگار و همت و تلاش همه عزیزان جشن مهار بیماری را همزمان با تبریکات صمیمانه سال نو بر پا نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1