کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از گچساران گزارش می‌دهد؛

دیروز گناوه لری به آرامش رسید

24 اسفند 1398 ساعت 14:18

گناوه لری همواره از جمله طبیعت هایی است که مورد استقبال مردم و به ویژه جوانان قرار گرفته است، اما متاسفانه گاها شاهد برخی کارهای بی رویه به نام تفریح هستیم تا جایی که این افراد طبیعت را به اتش می کشند، به درخت ها آسیب می رسانند و یا به شکار حیوانات می پردازند و همه این کارها را به خاطر ساعتی خوش بودن و ساعتی خندیدن و دور هم بودن انجام می دهند.


گناوه لری گچساران همواره از جمله طبیعت‌هایی است که مورد استقبال مردم و به ویژه جوانان قرار گرفته است، اما متاسفانه گاها شاهد برخی کارهای بی رویه به نام تفریح هستیم تا جایی که این افراد طبیعت را به آتش می‌کشند، به درخت‌ها آسیب می‌رسانند و یا به شکار حیوانات می‌پردازند و همه این کارها را به خاطر ساعتی خوش بودن و ساعتی خندیدن و دور هم بودن انجام می‌دهند.
اما دیروز جمعه 23 اسفندماه، در گناوه لری به دلیل جلوگیری از ورود مردم و ضدعفونی سازی، طبیعت نفس کشید، دیروز در گناوه سلامت تداوم یافت، دیروز در گناوه همت معنی یافت و دیروز در گناوه کرونا نیز نابود شد.
به همت پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) روستای گناوه لری، به مدت ۲ روز پنجشنبه و جمعه جاده ورودی روستا مسدود و کنترل شد و فضای روستا و قبرستان و گلزار شهدا سمپاشی و سالم سازی گردید.
این اقدامات با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اداری مربوطه و ورود مسئولانه دادستان محترم و شورای تأمین شهرستان گچساران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.


همچنین دیروز تنها جمعه‌ای بود که خبری از مزاحمت‌های موتوری نبود، نه شاخه درختی شکسته شد، نه سر و صدای موسیقی‌های بلند و مزاحم شنیده شد، نه بنام گردش و تفریح سلامت جسمی و روحی کسی آسیب دید و نه گله‌ای رو کرد و یا چوپانی دغدغه برگشت گوسفندانش را داشت و از این آرامش و امنیت و سالم سازی محیط زیست همه بهره گرفتند.
در این حرکت پویا علاوه بر حسن نیت و همکاری ادارات، سطح فهم و درک و شعور قاطبه مردم در مشارکت با این اقدام مثبت هم جای قدردانی دارد. امید است مردم فهیم و گردشگران عزیز نسبت به محیط زیست شهر و اطراف خود دلسوزی بیشتری به خرج دهند و بدانند که باید با محیط زیست رفتاری حاکی از عقل و منطق داشت تا آینده‌ای بهتر را برای هم نوعان و فرزندان خود رقم بزنیم.
خوب است مردم و مسئولان، دلسوزانه به فکر طبیعت باشند و بیش از پیش برای طبیعت بکر و زیبای شهرمان و به ویژه برای فرهنگ سازی و دوستی با طبیعت فکری بیندیشند.


کد مطلب: 418806

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418806/دیروز-گناوه-لری-آرامش-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1