کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

موحد در دهدشت؛ با چشم‌اندازی روشن آمدم / سوال موحد از «حاج عدل»! / قلبم تا آخرین تپش به عشق مردم کهگیلویه بزرگ خواهد تپید

29 بهمن 1398 ساعت 22:27

نماینده باید دارای جسارت، نفوذ کلام، قدرت چانه زنی باشد مگر قرار است حقوق مردم را دو دستی تحویل نماینده بدهند و بگویند برو بین مردم تقسیم کن، نماینده باید از قدرت چانه زنی و دیپلماسی برخوردار باشد و در آن جاهایی که باید علیه وزیر، دولت، بخروشد و  جاهایی که لازم است هم از راه دیپلماسی مشکلات مردم را حل کند.


عصر امروز سه شنبه (29 بهمن ماه 98) حجت الاسلام سید محمد موحد، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس کهگیلویه بزرگ در جمع مردم شهر دهدشت هفتمین نطق سخنرانی خود را اجرا کرد.
سید محمد موحد، در جمع مردم دهدشت اظهار کرد: سوالم از برادر بزرگوار، نماینده محترم، جناب آقای هاشمی پور عزیز و بزرگوار این است بفرمایید ببینم آیا ارتقای خود شما از شهرداری دهدشت رقم نخورد؟ و چه کسی بانی آن بود؟
از آقای رجا می‌توانید سوالی کنید که بنده با چه چانه زنی تا توانستم این کار را اجرایی کنم و از اینجا به شهرداری مسجد سلیمان و از شهرداری مسجد سلیمان به جایگاه‌های دیگر، این تذهبون بزرگوارم؟
آقایانی که اسمشان برده شد و گفتید که ما باهاشون نساختیم، اولاً ما ذبح سیاسی که نکردیم هیچی، رشد سیاسی هم دادیم، کدام یک را ذبح سیاسی کردیم؟ بنده با برادرانم آقایان «منطقیان» و «لاهوتی» رقابت کردیم و به تمام معنا با اخلاق، بدون هیچ مشکلی جلو رفتیم تا جایی که بنده در جاهای مختلف در مقابل حتی رد صلاحیت آنها ایستادم و گفتم اگر نباشند من در انتخابات انصراف اعلام می‌کنم.
شما نگران نیروهایی که نام بردید نباشید، بعضی از این عزیزان بالاترین سطح مدیریتی که باید به آنها داده می‌شد، داده شد، بسم الله شما الان به آنها پست و جایگاه دهید، در تمام این 4 سال یک بخشدار از این نیروها گذاشتید؟
ما تا سطح وزارت خانه‌ها هم رفتیم در دورانی هم سراغ وزارت خانه‌ها رفتیم که حتی دولت‌ها هم هماهنگ نبودند اما قدرت بنده در مجلس به گونه‌ای بود که سعی کردم مشخص کنم من موحدم.
 به شکرانه حماسه حضور شما مردم عزیز همینجا سجده شکر به جا می‌آورم و سپس در مقابل مردم در ورزشگاه دهدشت سجده شکر کرد.
موحد بیان کرد: یکی از کسانی که تا این لحظه مخالف بنده بود، قبل از آنکه حرکت کنم به سمت ورزشگاه، گفت موحد بیا از مردم تشکر کن و برو نیازی نیست دیگر. (تشویق حضار)
ای خدای بزرگ قدرت از آن توست، مُلک متعلق است به تو، هر کسی را بخواهی عزت می‌دهی و از هر کسی بخواهی عزت را می ستانی، تو بر همه چیز قدرت داری.
مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در بیانیه‌ای نقشه راه تمدن ایران اسلامی را ترسیم و همچنین در جمله‌ای فرمودند راه خنثی کردن نقشه دشمن، راهبرد قوی شدن کشور است، قوی شدن در سیاست، اقتصاد، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، اراده قوی و مجلس قوی.
این تجمع بزرگ در خصوص انتخابات مجلس برگزار شده است، برای اینکه ما مجلسی در رأس امور داشته باشیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟
مجلس یکی از قوای سه گانه نظام اسلامی است، مجلسی که قرار است در رأس امور باشد، وظیفه‌اش چیست؟
مجلس وظیفه اصلی‌اش قانون گذاری است، وظیفه دومش نظارت بر حُسن اجرای قانون و وظیفه سومش تفسیر قوانین است.
برای چنین مجلسی، موحد با ۴۰ سال تجربه آمده است، تجربه در قوه قضاییه، تجربه در بالاترین مناسب قضایی در استان‌های مختلف کشور و در مجلس به عنوان معاون پارلمانی قوه قضائیه پا به عرصه تقنین گذاشته است.
با یک چنین سوابق و توان و تجربه‌ای برای این امر مهم آمده‌ام، اولین ویژگی نماینده‌ای که می‌خواهد در چنین جایگاهی نقش آفرینی کند بعد از تخصص و تجربه، مردمی بودن آن نماینده است، مردمی بودن یعنی چه؟
یعنی نماینده‌ای که صدای مردم را بشنود، با آنها همنشین باشد، در کنار آنها، برای آنها، در خدمت آنها باشد، خط تلفنش در تمام عمرش یکی باشد و خاموش نشده باشد.

موحد در دوران مسئولیتش در قوه قضاییه، آن موقع که نماینده نبود، در تمامی لحظات در خدمت مردم بی بدیل کهگیلویه بزرگ بوده است، در دوره‌ای که در خورستان دادستان انقلاب بودم، در کنار رزمندگان در جبهه وجنگ نقش ایفا می‌کردم، منزل من جایگاه رزمندگان و آحاد مردم بود.
بنده از سَرِ بیکاری با مردم ارتباط ندارم، بنده در تمام دوران زندگی‌ام چه در مسندهای غیرتقنین و چه در  مجلس و بعد از مجلس تمام امکاناتم در اختیار مردم، محرومین بود، همیشه فریاد موحد فریاد مردم بود.
حتماً شنیدید که روسای جمهورِ مختلف در دولتشان بعضاً متذکر شدند که مردمداری و خدمتگزاری به مردم را بروید از موحد یاد بگیرید.
نماینده باید کارآمد و توانمند باشد، با قانون و قانون مندی آشنا باشد تا بتواند در قانون گذاری نقش ایفا کند، نماینده باید پاکدست باشد، همین الان قبل از حرکت به سمت ورزشگاه، فرمی را برای بنده از تهران فرستادند، جبهه‌ای که برای مبارزه با رانت خوری، فساد و حرکت‌های خلاف آرمان‌های انقلاب تشکیل شده حاضر هستید امضا کنید این گروهی که به وسیله دکتر توکلی شکل گرفته که اولین کارشان این است که سرمایه نماینده مشخص شود، و من این فرم را امضا کردم و گفتم به حول و قوه الهی اولین حرکتی که باید اجرایی شود باید تمامی مسوولین در همه قوا تکلیفشان در این مرحله آنگونه که حق نظام است و مقام معظم رهبری خواستند اجرایی و عملی شود.
نماینده باید دارای جسارت، نفوذ کلام، قدرت چانه زنی باشد مگر قرار است حقوق مردم را دو دستی تحویل نماینده بدهند و بگویند برو بین مردم تقسیم کن، نماینده باید از قدرت چانه زنی و دیپلماسی برخوردار باشد و در آن جاهایی که باید علیه وزیر، دولت، بخروشد و  جاهایی که لازم است هم از راه دیپلماسی مشکلات مردم را حل کند.
همانطوری که شاهد بودید، بنده با دولت سازندگی، اصلاحات، اصولگرا و همه دولت‌ها کار کردم اما با حفظ اقتدارم، با حفظ دفاع از حقوق مردم.
در دوران نمایندگی بنده تمام روسای جمهور وقت را به شهر دهدشت آوردم، و فریاد شما را برای همه آنها بلند کردم.
نماینده باید تمام عزت و آبروی خود را برای موکلین به کار گیرد، نماینده‌ای که می‌خواهد از آن توان و جایگاهی که مجلس در رأس امور باشد در آن مجلس حضور پیدا کند، باید دارای تیم مجرب و متخصص باشد که بنده الان قریب به ۶ ماه است تیم مجربی از اساتید دانشگاه‌های مختلف، مهندسین، مشاوران، نخبه‌های مختلف تشکیل و برنامه‌ای را مدون و به حول و قوه الهی برای برون رفت از این وضعیت از این تیم مجرب بهره لازم را خواهم گرفت.
 این تیم آنقدر سطحش بلند است که همه حوزه‌های تخصصی از بانوان و آقایان در آن تیم حضور فعال و به جا دارند، با برنامه و چشم‌انداز روشن آمدم و وارد کارزار انتخاباتی شدم، انشاءالله مسیری که را انتخاب کردم بتوانم برای برون رفت از این معضلاتی که دامن کهگیلویه را گرفته است به راحتی عبور کرد.
در دوران ۱۶ سال بنده به گونه‌ای مدیریت شد که کهگیلویه در یک دوران فقط ۱۶ مدیرکل داشت، در دوران بنده همین‌هایی که فریادشان بلند است و اشک تمساح برایشان ریخته می‌شود چه کسی زمینه ارتقای آنها را از دانشگاه به جایگاه‌های مختلف ارتقا داده است؟
شما نمی‌توانید انگشت بگذارید در یک جاییکه در آن موحد فریادی نزده باشد و از آن نتیجه برای مردمش نگرفته باشد.
پروژه دهدشت -پاتاوه، چه کسی ترک تشریفات آن را از دو وزیر و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفت؟ آنهم با زور و اصدار موحد بود وگرنه امکان نداشت.
چه کسی توانست ردیف این پروژه را از لابه لای پروژه‌های جاده‌های اصفهان به تهران، تهران به شمال و... را جدا کند و اعتبار برایش در نظر بگیرد.
چه کسی توانست پروژه پتروشیمی را در دورانی که هیچکدام از این پتروشیمی‌ها خبری نبود مجوز بگیرد و کارهای اولیه و تملک اراضی کند؟ سیمان سپو در دوران چه کسی به مراحل نهایی رسید و بعد از آن قرار بود خبرهایی شود همانند سایر پروژه‌ها، چه شده است، به کجا رسید؟
شما فرمودید، پتروشیمی آماده باش آمدم، مردم هم گفتند خدارارشکر، فرمودید سیمان سپو آماده باش، مردم گفتند خداراشکر ما هم گفتیم خداراشکر.
فرمودید فسفات آماده باش ما آمده‌ایم، کوه خائیز آمده باش همه اینها را گفتید ما هم گفتیم دستت درد نکند، الان هم عرض می‌کنیم دستت درد نکند، آفرین واقعاً آنچه زحمت کشیدید جزاکم الله خیرا، ولی به هر حال آن دیگر تقصیر من نیست. (تشویق حضار).
شما ملاحظه کنید شهر دهدشت شهر ارواح شده است، از کدام ورودی شهر دهدشت، کسی احساس می‌کند وارد شهر تاریخی مثل دهدشت شده است؟ هنوز مردم ما برای رفتن روی قبور فرزندانشان از شهر تا قبرسان باید با بدترین شکل رفتار کنند، آیا این حق مردم کهگیلویه است؟
چشم انداز کهگیلویه
برنامه‌هایی که قریب یک سال و نزدیک 6 ماه است زمینه تدوین آن فراهم شده است، باید یک حرکت نو و جدید آغاز شود که این مردم از این وضعیت نجات پیدا کنند.
نسلی که امروز فریاد می‌زنند آن نسل جوان این زنان و مردان نیاز به یک تحول دارند که راه برون رفت و مهمترین راه حل مشکل اشتغال این عزیزان است.
برادران و خواهران ما از امکانات و پتانسیل‌های مختلفی برخورداریم، در کنار 2 سد قرار گرفته‌ایم در کنار این دو سد می‌توان زمینه‌های فراوانی برای اشتغال فراهم کرد.
در کنار سایر مناطق گردشگری که در این حوزه وجود دارد، چه در حوزه چرام، سرفاریاب، جاده پاتاوه- دهدشت، رودخانه مارون و... می‌توان امکانات فراوانی در نظر گرفت.
امیدوارم با اجرایی کردن برنامه‌هایی که تدوین کردم بتوانم قسمت اعظمی از این مشکلات را حل و این همه پروژه‌های بلاتکلیف از حالت مردگی نجات پیدا کنند، پروژه‌ها به سمتی بروند که امیدی در حوزه کهگیلویه ایجاد شود.
باید بعد از اتصالمان به جاده اصفهان باید به حوزه گچساران که نماینده آن چه تحولی در امر راه به وجود آورد از این مسیر گچساران را چرام را به حوزه دهدشت و پاتاوه وصل کنیم، از مسیر دیگر آنچه ما شاهدش هستیم درشان ان مردم نیست.
از حضور همه رجال، فرهیختگان، شخصیت‌ها، ایلات و طوایف به خصوص ایل غیر قابل تکرار بویراحمد، بویراحمدی که طوایف مختلف آن نشان دادند که موحد متعلق به بویراحمد و عضوی از بویراحمد و در خدمت مردم است تشکر می‌کنم.
در طول این چند روز همایش‌های مختلف طوایف بویراحمد را شاهد بودیم، آنقدر این عزیزان طوایف متعددی داشتند و چنان به ما لطف داشتند که تکلیف را همین طوایف مشخص کردند و امروز هم در این حماسه حضور دارند.
با توجه به سوابق چندین ساله در مجلس معتقدم حضور امروز شما تکلیف انتخابات را مشخص کرده است لذا توصیه می‌کنم به شما به رعایت به تمام معنای اخلاق، خونسردی، توجه به قانون و مقرارت رعایت نظم و پرهیز از کوچکترین عکس العملی که باعث برهم زدن نظم شود.
در همینجا لازم می دانم از همه دست اندرکاران، از شخص استاندار محترم، دستگاه‌های نظامی، فرماندهان انتظامی، فرمانده  محترم سپاه پاسداران استان، فرمانده محترم نیروی انتظامی استان، سربازان گمنام امام زمان (عج)، هیئت نظارت، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و همه دستگاه‌های دست‌اندرکار، از همه آن عزیزان تشکر می‌کنم و آرزوی بهروزی دارم.
پاسخ موحد به درخواست یک جوان در دیشموک
در دیشموک جوانی در جمعیت عکس بنده را بالا گرفت و گفت موحد این عکس مربوط به دوران 78 شماست ما هوای تو را داریم و تو هم هوای ما را داشته باش.
من این جواب را هم به آن عزیز و به همه عزیزانم عرض می‌کنم، من هیچکاه شما را فراموش نخواهم کرد، نور چشمم و نور چشمانم من اینجا ایستادم با تمام قدرت و توان وسط این میدان و با قلبی سرشار از عشق به شما جوانان عزیز و با سینه‌ای ستبر در مقابل متعرضین به حقوق این مردم نجیب با این بیان و این قدرت آمده‌ام که بگویم به یاد شما، دوشادوش شما و برای شما بوده، هستم و خواهم بود به حول و قوه الهی.
قلب موحد تا آخرین تپش به عشق مردم کهگیلویه بزرگ خواهد تپید، درود بر یکایک شما عزیزانم.
 


کد مطلب: 418025

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418025/موحد-دهدشت-چشم-اندازی-روشن-آمدم-سوال-حاج-عدل-قلبم-آخرین-تپش-عشق-مردم-کهگیلویه-بزرگ-خواهد-تپید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1